Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SIG SAUER i logbogen!
#1
Vi cruiser pt i det Sydfynske Øhav og er på vores tur hjemover landet i Ærøskøbing. Nabobåden befolkes bl.a. af en rar tysk pensionist med et Victor Borge udseende.Han er tidligere ansat på SIG SAUER i Tyskland[8D].Han har bl.a. en uddannelse som værktøjsmager i bagagen Denne spændende mands far var gravør.Vi har selvfølgelig allerede sludret en del.Vi skal tilbringe resten af dagen og aftenen sammen [Smile]
Walnut
Svar
#2
Avernakø i faktor 20 vejr! Største nedtur: En flok fuldvoksne multer underholdt i bassinet bag bådene! 5 stk. i overfladen over en periode på over en time. For første - og sidste gang i mange år sejler vi uden fiskegrej ombord.Jeg ved godt at multerne er svære at overliste....men ikke at kunne forsøge [B)] Vi har i tidens løb overlistet en del fine havørreder i pandelampens skær, selvom vi egentlig er uden for havørredsæsonnen. Travlhed og mangel på overskud skubbede fiskegrejet ud på et sidespor. I morges kl. 5.30 måtte jeg yderligere lide den tort at se en fin ørred lande med et plask i vandet, da jeg var i færd med at fotografere ca. 15 landsvaler, der sad på søgelænderet og hvilede ud efter morgenens insektraid i marinaen.
Walnut
Svar
#3
Citat:quote:

...For første - og sidste gang i mange år sejler vi uden fiskegrej ombord...

[:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0]
MVH
Klaasehaans
Svar
#4
Du kan altså fange havørreder hele året Walle, selvfølgelig er 20 grader varmt vand ikke de bedste vilkår, men jeg har fanget mange fine havørreder om sommeren. Du kan hvis du er heldig overliste multerne med franskbrød rullet til en lille bitte kugle sat på en lille enkeltkrog, det har virket for mange. Men pas på med at lave for mange lyde, de er utrolig sky.

Så til multerne behøves der ikke det fine udvalg i grej. En line, og en lille enkeltkrog kan klare aftensmaden for dig hvis du er heldig.

God vind hjemover, håber I nyder jeres dejlige båd!

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#5
[:I][:I][:I][:I][:I]

Det er kun blevet værre siden, jeg sidst skrev! En lille trøst har været de mange fine naturoplevelser. Mest dramatiske har nok været en Havørn, der spredte skræk og rædsel over øen Linderum.Det sprøjtede til alle sider med skarve, måger og andefugle! Senere traf vi den på Haderslev Fjord.
Walnut
Svar
#6
Sig mig, er der ikke normalt man har signalkanonslag/sejlgarmsbomber med om bord?

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

Sig mig, er der ikke normalt man har signalkanonslag/sejlgarmsbomber med om bord?

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)



[:0][Big Grin][Big Grin]
Vi var, stærkt pressede, ude i mange syge overvejelser [:I] Hardcoregrejet bliver nu igen, som tidligere, en fast bestanddel af skibet. Vi håber på et par ture tilbage til stedet, hvor vi blev ydmygede.
Multerne kan iøvrigt træffes i vores hjemhavn, hvor der vil være rig mulighed for at øve sig på dem.
Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)