Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Salg af riffel til Norsk kunde
#1
Hej Forum

jeg har en Sako riffel til salg, og nu er der en nordmand som har henvendt sig og er interesseret.

er der nogen der har erfaring med at sælge rifler til vores broderfolk, hvad kræves af tilladelser etc etc.

Jeg har forespurgt rette myndighed - våbenkontoret - og ifølge dem skal nordmanden bare have en import tilladelse på våbnet, som udstedes af de norske myndigheder - så kan han hente den - jeg synes bare det lyder for nemt, men måske???

mvh
Claus
Svar
#2
Hej
Det skal nok passe! det er nok det samme som her i DK, vis du vil importere et våben fra eks Tyskland skal du have en import tilladdelse fra din lokale politi og nå du så har riflen hjemme vil de nok se den lille ny så du kan få en alm våbentilladelse.
Hvad du skal gøre for at exportere den må de jo kunne fortælle hos rette myndighed[Smile]
Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#3
Du skal som minimum bruge denne: http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/041D1D...6_0196.pdf

Den skal selvfølgelig stemples osv. af dit lokale politi.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by CPS

Hej Forum

jeg har en Sako riffel til salg, og nu er der en nordmand som har henvendt sig og er interesseret.

er der nogen der har erfaring med at sælge rifler til vores broderfolk, hvad kræves af tilladelser etc etc.

Jeg har forespurgt rette myndighed - våbenkontoret - og ifølge dem skal nordmanden bare have en import tilladelse på våbnet, som udstedes af de norske myndigheder - så kan han hente den - jeg synes bare det lyder for nemt, men måske???

mvh
Claus



Hej Claus!

I foråret solgte jeg en Sako til en nordmand. Han fremsendte en "Søknad om tilatelse til å erverve og inneha skytevåpen og våpendeler" og en "Søknad om tillatelse til ikke ervervsmessig utførsel av:". På den baggrund kunne jeg søge og få en "Tilladelse til udførsel af våben/ammunition".

Den eneste hage er, at det er dyrt (ca 3500,-) at sende riflen til Norge med godkendt fragtmand.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#5
Hej Lars M.L.

Det lyder mere realistisk end våbenkontorets info...
Hvor lang tid går der ca. fra man har modtaget og fremsedt de norske papirer til man har en "Tilladelse til udførsel af våben/ammunition" - er det samme arbejdsgang som ved en normal riffeltilladelse - altså ca 2 uger ?

Sagen er at han kommer til DK on 2-3 uger - og hvis papirgangen kan være på plads sparer man jo den heftige fragtudgift.

mvh
Claus
Svar
#6
Hej

Har ikke hørt yderligere fra min norske forbindelse - så det var nok bare B...S...

Tak for hjælpen

mvh
Claus
Svar
#7
Ps...
Sørg for at få pengene kontant før du udleverer riflen.
Er også blevet kontaktet af udenlandsk køber der ville handler og at han ville betale med check og en ven ville samle den op på vej igennem Dk.. [}Smile]

Sniper2
Svar
#8
Ekspeditionstiden er som ved en alm våbentilladelse.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)