Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Roedale mundingsbremse erfaringer
#1
Hej
har i erfaringer med denne bremse?

http://www.webshop.roedale.de/index.php?...emsen.html

den kan tilsyneladen bare monteres uden på løbet og det er altså ikke nødvendigt at skære gevind i piben lad mig høre nogle for og imod??
Mvh
CE
Svar
#2
Ingen erfaring med den bremse, men jsg kan nasten garatere dig at den skrue der holder den fast skal skrues saa haardt ned at den vil satte alvorlige marker i piben, saa hvorfor ikke en med gevind?
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#3
Wollah

Ser meget effektivt ud - ligesom dem der er monteret på Barret .50bmg og Intervention.
Hvis ikke den hopper af ser den meget fornuftig ud[Big Grin]
Min på 30.06 er supereffektiv men består dybest set af en konus med 2 huller der vender opad og lidt bagud.
Svar
#4
Hogmeister der er ingen skruer der skal skrues ned i piben!!!
jeg synes at høre fra flere at de er MEGET tilfredse.
den fungerer vel nærmest som en kikkert montage ring der klemmer om løbet, så det skulle vel kunne holde til en del rystelser hvis ringene på en kikkert også kan..??
at der så skrives at riflen bliver mere præcis er vel så bare fordi at rekylen er reduceret?
Svar
#5
Kender ikke lige den pågældende rekyldæmper.
Men jo, rekyldæmperen skal bare glides ind over løbet, og med de to skruer, klemmes fast om løbet.

Hvis du ikke har et løb der passer i diameter, så vælg en rekyldæmper med for lille hul, og få hullet tilpasset til løbet.

Har selv lige bestilt denne - men det er med gevind.
[Image: 338_muzzle_brake.jpg]

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#6
Undskyld. Jeg forvekslede den dims der sidder paa toppen i billedet med en 'set screw', men ser ved narmere eftersyn at den er splittet paa tvars og har to skruer til at klemme den ned paa piben med.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Undskyld. Jeg forvekslede den dims der sidder paa toppen i billedet med en 'set screw', men ser ved narmere eftersyn at den er splittet paa tvars og har to skruer til at klemme den ned paa piben med.
Hogmeister



@Hogmeister.

Den skrue du har fået øje på er beregnet til fastgørelse af et flimrebånd.
Flimrebåndet leder varmeflimmeren fra piben ud til siderne så synsfeltet ikke forstyrres.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Saa varm skyder jeg aldrig en riffel! Jeg har ofte hort udtrykket at et vist caliber er en saakaldt 'barrel burner' men sandheden er narmere at det ikke er antallet af skud gennem piben, men hvor hurtigt man afgiver skuddene. Som eksempel kan jeg fortalle at min .243 AI har over 8000 skud gennem piben, og i forrige uge skod jeg en ground hog paa 503 meter. Oven i det skal siges jeg altid gor min riffel grundig ren selv efter blot et skud, hvis det er alt jeg opnaar paa en jagt.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#9
Har den samme bremse og er meget glad for den. En gut på skydebane prøvede min .308 og sagde at der var mindre rekyl end i hans 6.5x55. Men den spændes på kryds efter den er ført ned over løbet. Skruen bruges til flimrebåndet som M@X 2.0 ganske rigtigt sagde. Jeg kunne nu godt bruge et bånd, sidst på skydebanen var der vindstille og i slutningen af 20'erne. Efter 30-35 skud begyndte det at flimre så meget at jeg ikke kunne få et ordenligt sigtebilled. Men det skal siges at min kikkert er en 5.5-25x50 så jeg skulle ned på ca. 15x for at kunne se.

I rather die standing up, than live my life on the knees
I rather die standing up, than live my life on the knees
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister
... skod jeg en ground hog paa 503 meter. ..



Det må være verdens største ground hog. [:o)]

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)