Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ferie/Fotosafari/Jagt i Sydafrika
#1
[Image: MatswaniSafaris2010106.jpg]
Så, er jeg vendt hjem efter en uge i sydafrika, hvor jeg havde en god ferie og fotosafari med 4 dages jagt, hvor jeg affyrede 3 skud med en lejet jagtriffel på skydebanen, OK.
På de 4 dages jagt fik jeg ikke én eneste chance for at skyde til noget dyr overhovedet. Mit primære ønske var at nedlægge en Klipspringer + Warthogs og evt.som sidegevinst, Baboon/Vervet/Sjakal og evt. tilbudsdyr.
Som i kan se på fotoet, så er det en meget gammel fod af klipspringer, som var den eneste fod af dyret som jeg fandt på dette sted,(patronen er en .243 win.) som var fuld af fod af Leopard/Sjakal/Hyænerer og Baboons.
Og jeg sad 30 meter fra en Leopardbait på jagt efter Klipspringer og hvis i læser om Leopardens favorit-menu er det netop Klipspringer den foretrækker, så mon ikke dette var en såkaldt amatør PH fadæse.
MVH Jens Peter
PS. Flere fotos følger de næste dage.
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#2
[Image: MatswaniSafaris2010105.jpg]
Det var jo så her jeg sad på anstand efter Klipspringer, ca. 30 meter fra et Leopard Bait, som bestod af et Æsel forende, som Leoparden havde plukket lidt i.
Det er vel unødvendigt at sige jeg så absolut intet her.
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#3
Hej Jens Peter

Velkommen hjem igen, synd at der ikke var mere gang i den[Smile], men jagt er jo jagt[Wink] og alt kan ske, desværre også åbenlyse fejl af PH'en.[}Smile]

Lidt privat[:I] Er det i forbindelse med arbejde eller er det rent privat du rejser så meget til ZA[8D]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#4
Hej Santo
Tak og i lige måde.
Nej det er helt privat at jeg på mine gamle dage rejser til Sydafrika på jagt mindst én gang om året.
Så, passer det så dejligt, at når man kommer hjem igen, så kommer de trofæer hjem som man skød året i forvejen, så er der ligesom en slags kreds sluttet.
Denne her tur var en billig tur, hvor jeg var uheldig med jagten, resten at turen, fotosafari og turistture var bare helt i orden, og indlogeringen var 5 stjernet samt kosten var i top.
Så, der er sådan set ikke noget at klage over, bortset fra at jeg var sammen med 2 helt uduelige PHere, som ikke havde styr på noget som helst overhovedet.
f.x på 4 dagen kørte vi ud i et specielt terræn (ca. 60 km) og da vi kom frem havde PHeren kun én riffel med til os 2 jægere, og da han gav mig riflen var det den .243 win jeg havde haft de 3 første dage, men patronerne var til den .308 win som min makker havde haft med de første 3 dage, og så sad min makker og jeg på en køleboks midt formiddag og drak sodavand i 2 timer medens de hentede riffel og ammo der passede sammen.
Sådan gik den sidste formiddag, og dette er kun én af de mange fejl som vi oplevede.
MVH Jens Peter
Santo! Hvis du vil vide hvor du IKKE skal tage på jagt i sydafrika, så send mig en PM.
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#5
[Image: MatswaniSafaris22010062.jpg]
Kære VTF, det var så den tur, og når man ikke kan skyde noget, så kan man jo være turist, og drikke Champagne og ryge tobak på Sunset Rock i bushen, et ganske udmærket indslag hvor vi bl. andet så Næsehorn og Mautains Redbuck m.fl. på vores tur derud.
Vi drak en masse Champagne.
MVH Jens Peter
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)