Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brno ZKK 601
#21
Det er jo slet ikke hos alle på Egun der står "KEIN internationaler Versand"
Jeg har fået hjem dernede fra.og er glad for det.
Det er masser af fine 8x57er

NB.hvad er 458 Ree-rel??

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#22
.458 Acc.Rel er en cal som en "skør" amrikaner ( jeffeosso) har fundet på
det er et 375 RUM hylster som er kortet med 6 mm og blæst ud til .458
dvs: den har samme hylster volume som .458 lott men kan gå i en standart låse længte

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by hatting

.458 Acc.Rel er en cal som en "skør" amrikaner ( jeffeosso) har fundet på
det er et 375 RUM hylster som er kortet med 6 mm og blæst ud til .458
dvs: den har samme hylster volume som .458 lott men kan gå i en standart låse længte

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk



yeps..
Jeg har målt på 2 fabriksnye 458 Lott hylstre og et fra Quality Cartridge i 458AR - Sidstnævnte har ca 5-8% større hylstervolumen end Lott`en.. Skal være muligt med 2375-2400 f/s med en 24" pibe, jeg får en 55cm (ca 21,5") pibe på, så min forventning er ca 2275-2300 f/s eller ca 700 m/s.. Talte netop med Jeffe, han har opnået 2375 f/s med en 21" pibe - men det må være en temmelig hot ladning.
Svar
#24
Hej

Har lige fået besked af fruen, ingen investeringer i en ny riffel[Sad] før jeg har købt en i kaliber Brno zkk 601, 8x57 JS til hende[8D]

Der efter er der frit slag[Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#25
Med Pingvinens hjælp er der nu lokaliseret en ZKK 600 med "pop up peep sight" løsningen...[Smile]
Den er i Sverige, så nu skal jeg bare finde ud af hvordan jeg får den kære hjem til DK...
Svar
#26
Hej

Er den fra Torsbo[?]

Der er der 2 stk 30.06 og 1 stk i .375H+H[Wink]

Mvh

Santo

P.S Leder stadig efter en 601 ZKK i 8x57JS
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Santo

Har lige fået besked af fruen, ingen investeringer i en ny riffel[Sad] før jeg har købt en i kaliber Brno zkk 601, 8x57 JS til hende[8D]



Sådanne argumenter hører jeg ALDRIG.....
Svar
#28
Citat:quote:

Er den fra Torsbo[?]



Nej, jeg kan ikke få at vide (har e-mailet til dem) om det er med det indbyggede ghostring/diopter sigte... De fleste ZKK 600/601 har ikke dette, det er efter hvad jeg har hørt kun de første ZKK modeller (også de finest udførte) der har denne løsning..
Model 602 har jeg personligt aldrig set med den indbyggede diopter..
Den jeg kikker på er fra Piteå i Nordsverige - se:
http://www.fritidvildmarksliv.se/begagna..._9102.html

Låsen er et fantastisk udgangspunkt for et nyt custom big bore projekt[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Svar
#29
Hej Forum.
Jeg er ejer af en zkk 601 308w, som skyder ganske udemærket, men hvor
gammel er sådan en når produktionsnr. er 30662.
Eftersom der er nogle der skriver at de gammle er bedre end de nyere rifler.
Mvh Anker
Svar
#30
Forresten - i kal. 8X57 så er det vel ikke en ZKK601 men en ZKK600??

601 er den korte udgave for 243/ 308 længde patroner mens 600 er den lange lås for 8X57, 30-06 og op til de kortere magnumpatroner..
Svar
#31
Jeg er ganske sikker på at det var en ZKK 601 vi brugte i Namibia, jeg tjekkede den extra der nede.[8D]

Jeg kan se at Torsbo har en ZKK 600 i .375H+H så hvis det holder.[:I] så er jeg i tvivl om hvad ZKK 602 er til[?]

jeg har fundet en ZKK i cal .375H+H med pop up til 1-300meter i en fin stand.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#32
Forresten, er der nogen der ligger inde med links eller anden info om disse modeller så post eller send det på PM.

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#33
Kedelige nyheder herfra. Jeg har ellers kun gode erfaringer med BRNO låsene, men i weekenden målte Hatting lidt på hårdheden på min ZG47 lås.. Den var ikke blød som smør, dog ikke, men næsten.... Så fik vi jo lidt at tænke over.. Det nye kaliber 458 AccRel er baseret på et lidt nedkortet og udblæst RUM hylster. Patronen kører med magnumtryk på 4400 bar, og takket være den lidt større hylsterdiameter i forhold til alm magnummer (baseret på 375 H&H hylsteret), så bliver "Bolt thrust" ikke så lidt større.. Hmmmm!!![Sad][Sad]
Nå - en hurtig beslutning måtte tages - jeg ville ikke satse på en blød lås - jeg havde ikke lyst til kun at skyde reducerede ladninger, dem der kender mig ved, at jeg bedre kan lide at lægge "lidt moms på" istedet!![Big Grin]
Jeg skulle bare have en solid og stærk lås. Men kun en std længde - ikke en magnumlås. Hovedformålet med riflen er at den skal være handy, kort og let (ikke over 3,5-3,6 kg). Så jeg tænkte på en Ruger lås. Jeg har meget gode erfaringer med Rugers nye M77 Hawkeye Alaskan i 375 Ruger.
Nå - jeg ringede til Ole i Hunters House på Frederiksberg sent torsdag aften. Han var yderst hjælpsom og allerede fredag sendte han en Alaskan vestover, så nu kører projektet videre med den som hjertet i riflen...
Eneste minus er at jeg fik et spec. bundmetal til BRNO`en fra USA med mag.kapacitet på 5 patroner. I Rugeren må jeg - desværre - nøjes med 3 i magasiner... [V] Efterårets projekt - når jeg kommer hjem fra elefantjagten i oktober - bliver at få fremstillet et custom bundmetal - coffinstyle - til Rugeren, så mag kapaciteten øges til 5[Big Grin]
Svar
#34
Pokkers!

På med den gamle pibe, måske lavet til en 8mm mag, nu da bundstykket er blevet åbnet.

Knæk og bræk

Michael
Svar
#35
Har I prøvet at måle hårdheden på den ZKK 600, som Hatting har liggende på lager[8D].

Det kunne være sjovt at vide om der er forskel på en ZKK 600 og en ZG 47[?]

Jeg leder stadig efter den 8x57[8D] til konen, men det ender nok bare med at jeg køber en 3006 og fortæller hende, at det er en 8x57JS hun skyder med[B)] Kvinder kan jo ikke i kampens hede kende forskel på en stor og en lille[:I][B)][Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#36
Citat:quote:

[B)] Kvinder kan jo ikke i kampens hede kende forskel på en stor og en lille[:I][B)][Big Grin][Big Grin]



Så er det fordi hun aldrig har prøvet en virkelig stor en....[Smile][Smile][:p]
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by Ulrik Hentzer

Citat:quote:

[B)] Kvinder kan jo ikke i kampens hede kende forskel på en stor og en lille[:I][B)][Big Grin][Big Grin]



Så er det fordi hun aldrig har prøvet en virkelig stor en....[Smile][Smile][:p]



Patron altså.....[Wink]
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by Ulrik Hentzer

Citat:quote:

Originally posted by Ulrik Hentzer

Citat:quote:

[B)] Kvinder kan jo ikke i kampens hede kende forskel på en stor og en lille[:I][B)][Big Grin][Big Grin]



Så er det fordi hun aldrig har prøvet en virkelig stor en....[Smile][Smile][:p]



Patron altså.....[Wink]



Ja selvfølgelig, det er osse det jeg mente[:I][:I]

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#39
Hej

Så er der lidt opfølgning på min søgen[Smile] jeg har endnu ikke fundet en 8x57js[|)] men var lige omkring mit foretrukne våbenhus i vestjylland og der faldt jeg over en Zkk 602 ,375 H&H[:p] og så var det at "must have" dukkede op og nu skifter den adresse til det midtjyske[Big Grin] nu er det bare at vente[Smile] til baby kommer hjem til far.

Billeder kommer der senere.[8D]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#40
En 602´er i 375HH, den bliver du ikke ked af, jeg har haft min i over 10 år og jeg mangler stadig at blive skuffet.

Man kan sagtens finde våben der er mere præcise, har en bedre låsegang og bedre finish og meget meget mere, men med en S&B 1½-6x42 på ryggen klarer den det meste.

Det sæt når langt på en "Value for money" skala.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)