Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vildtkamera
#1
Hej jeg har et lille problem med mit vildtkamera som jeg vil høre om nogen af jer har en løsning på.

det er et scoutguard 550 med ir og det tager fine billeder. Problemet er at det er så følsomt at allerede efter et døgns tid er sd kortet fuldt af billeder af græsstrå der står og vejer i vinden. Jeg har sat det på mindste følsomhed, men det har ikke hjulpet.

har i andre lignende erfaringer eller hur ?

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#2
Jeg har også adskillige gange kigget de ca. 1100 billeder igennem der kan være på et fuldt kort. Min erfaring er at problemet er størst med de græsstrå/planter der står nærmest kameraet, så dem fjerner jeg. I foråret er det svært, fordi de vokser så hurtigt. Desuden sætter jeg oftest kameraet på en pæl fordi små træer svajer så meget i vinden at det bliver opfattet som bevægelse.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
OK, tak for info

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#4
min erfaring er solen er den værste og så grene eller græs inden for en mester . for at aktivere en pir som en bevægelses føler hedder skal der være to ting = varme og bevægelse . derfor skinder solen ind i den og græsset træet osv bevæger sig har man de to ting og wupti billede

derfor sider mit cam altid i skygge og 1,5 m ca over jorden og så fjerner jeg de pinde og græds der er lige op af.
skal også siges jeg altid optager film og har meget sjællent en film uden noget på

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)