Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vesterskoven - Haderslev - Skydning
#1
Hej Palle2612

Der er skydning i aften i Vesterskoven fra 18-21

WSM og jeg kommer.

Det kan være at du skal ud og lufte din Howa [Smile]

Der er åben for alle medlemmer af Jægerforbundet

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#2
Jeg var der her d. 11 istedet...
Lige så meget som jeg ikke kunne få den til at makke ret sidst, lige så godt gik det denne gang..flere 3 skuds grupper på max 1,5 cm CTC med bedste på 0,9 CTC..
Sjovt nok går det bedst når jeg skyder på mellem 15 og 16x forstørrelse og jeg ikke bruger for lang tid.. Så lavede jeg også lige lidt om på min skydestilling da jeg bemærkede at nå jeg lå mig tæt ind til hende, så var min puls for stærk og gik for meget over i skæftet...
Så nu skal jeg bare lige have noget mere ammo så er jeg vidst klar til d. 23 som vidst var næste gang..
Har i hvertfald sjældent været så glad for at skyde 400 kr af som den dag. (jo måske, men det kan jeg ikke fortælle her[Big Grin])
SES måske.

Palle

I rather die standing up, than live my life on the knees
I rather die standing up, than live my life on the knees
Svar
#3
Inspireret af topic

Jævnligt motionerer jeg Varminten (og de andre) på den lokale skydebane hvor vi har en 107!+200 meter bane

Efter sidste jagtfeltskydning synes jeg ikke det gik som det burde - jeg præsterede 2 gange at skyde uden for træområdet på et meget stort sort næsehorn [:I][Smile]

En lille test gav følgende med 24 x forstørrelse

Første skud til venstre hmmm det må være et olieskud - kan ellers ikke forklare det [:I]
De næste 3 sidder jo fint - men valgte at give den et klik op [Big Grin]
Det sjove er at den anden Varmint skyder lige så præcist - så alt hvad jeg ikke rammer er en fejl 9 cm....[:I]

Det er skiven i midten jeg skød på...
[Image: IMG_2518.jpg]

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Palle2612

Jeg var der her d. 11 istedet...

Sjovt nok går det bedst når jeg skyder på mellem 15 og 16x forstørrelse og jeg ikke bruger for lang tid.. Så lavede jeg også lige lidt om på min skydestilling da jeg bemærkede at nå jeg lå mig tæt ind til hende, så var min puls for stærk og gik for meget over i skæftet...

Palle

I rather die standing up, than live my life on the knees



Hej Palle.

Har du tjekket for parralaksefejl ?

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Jeg justerer som en tosse på parallaxen og mener at den er så go som den kan blive.
Jeg må se om jeg kan gøre det ligeså godt næste gang.

I rather die standing up, than live my life on the knees
I rather die standing up, than live my life on the knees
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Palle2612

Jeg justerer som en tosse på parallaxen og mener at den er så go som den kan blive.
Jeg må se om jeg kan gøre det ligeså godt næste gang.

I rather die standing up, than live my life on the knees



Men prøv nu på din foretrukne forstørrelse at justere parralaksen som du synes den skal stå.

Så sigter du på et punkt som du kender størrelsen på, f.eks 5 X 5 cm.

Så, uden at røre riflen, flytter du hovedet op og ned + sideværts, højre og venstre.

Nu må dit trådkors ikke flytte sig i forhold til dit sigtepunkt.

Hvis det gør det, så kan du prøve at justere lidt på parralaksen og prøve igen.

Hvis der er skala på din kikkert, f.eks 100/200/300 osv og det ikke passer med der hvor du opfatter sigtet som parralaksefrit, så kan du forsøge om skalaen kan flyttes/nulstilles så der er overensstemmelse mellem faktisk afstand og skalaen.
Kan skalaen ikke flytes er der ikke andet at gøre end lave en papir og tape den på hjulet.

Er din kikkert uden skala med afstande og du bliver nødt til at justere den en lille smule uskarpt for at få den parralaksefri, så kan du prøve at justere en lille smule på okularet i stedet. Grundlæggende skal okularet justeres så trådkorset står knivskarpt på en neutral baggrund, men hvis det er nødvensigt at stille den en smule mod yderområdet for at få kikkerten parralaksefri, så kan du godt give den en lille smule.

Prøv det og hjælper det ikke kan det skyldes at du lider en smule af "pletskræk". Derfor skyder du lidt dårligere på de store forstørrelser.

"Pletskræk" kan trænes væk og skyldes egentlig bare dårlig synkronisering mellem finger og øje når rystelserne er tydeligere på max forstørrelse.

Kan du skyde bedre på 15-16 stykker, så gør bare det for det styrker selvtilliden. Og arbejd dig op på større forstørrelse langsomt.

Held og lykke med det [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)