Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rævehvalpe med nyt lokkekald
#1
Jeg har fået fingre i et nyt lokkekald fra England, det skulle lige testes i går aftes.
Op i stigen, patron i kammeret og kaldet op af lommen, efter 2 min. dukkede der en hvalp op i et sprøjtespor 50 m. ude, den havde en fasankylling i flaben! Alligevel fulgte den kaldet og væltede, da den stod stille i en bar plet 15 m. fra stigen. Efter knaldet havde lagt sig, startede jeg med at kalde igen, efter 3 min. puslede det i hampen foran stigen og mindre end 5 m. fra mig, dukkede mor ræv op. Hun forsvandt ind i skoven, og jeg ventede lige 5 min., inden jeg startede med at kalde igen. Der gik kun 2 min., så dukkede bror ræv op ude i kornet, kom hurtigt nærmere og fik så fært af lillebror og pilede på tværs over til den bare plet, hvor brormand lå. Forsøgte at tage fasanen fra ham, men så lukkede Winchester'en festen med en frisk 40 grains BST i 222rem.

Jeg forsøger at skaffe en kasse af disse kald, interesse, så PM. Pris omkring kr. 100/stk.

[Image: 02082010.jpg]
Knæk og bræk
Svar
#2
hvad koster sådan et kald?

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#3
Tillykke med rævene[Smile]

Hvad er det for et kald du har brugt? Gider du evt poste et billede?

Ikke for at stjæle tråden eller ødelægge dit forestående salg,(hvor jeg muligvis selv er interesseret køber) men Burnham Brothers har også tilbud på deres C-3 og S-2 kald. Det kan ses her:

http://www.burnhambrothers.com/product.a...ctID=45956

Dem er der vist også nogen her på siden der har brugt med held.

Mvh.

Christian
Svar
#4
Her er lige et billede af kaldet:
[Image: P1020313.jpg]
-og:
[Image: P1020309.jpg]

Jeg har nok mere end 10 forskellige rævekald, amerikanske primært, men ingen der virker som dette.

Mvh.
Torben
Svar
#5
Tillykke med det fine resultat.. [Big Grin]

Sådan et kald kan man ikke leve uden, du har PM[:p]

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#6
Opdatering. Der er nu en kasse med kald på vej, den lander nok sidst på ugen. Prisen bliver kr. 105 inkl. porto. [Big Grin]
Svar
#7
Hej tagergaard - Du har fået en PM

Mvh.

Christian
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by tagergaard

Opdatering. Der er nu en kasse med kald på vej, den lander nok sidst på ugen. Prisen bliver kr. 105 inkl. porto. [Big Grin]



Hej Torben
Du har også PM fra mig.

Per T Nielsen

Short Action men Ultra Magnum
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#9
Hejsa

Sådan et kald vil jeg ogs¨gerne købe.

Du har en PM fra mig.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#10
Til 100 spir vil jeg også gerne have et. Det er vel sådanset et svensk kald - http://www.jakt.se/lockpipor-bulvaner/lo...aller.html men der hvor jeg har set dem har prisen nærmere været 150 DKK. Den nye Nordic Roe pibe er i øvrigt også rigtigt effektiv til ræv.
Mvh.

Yeti
Svar
#11
jeg er med på et kald.. ;-)

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#12
Hej

Her er lige et PM fra mig, 1 stk kald Smile

Mvh
Olsen
Svar
#13
PM sendt med ønske om et kald [Smile][:p]
Svar
#14
PM sendt med ønske og indbetaling for 2 kald

Mvh Hotbarrelz
Svar
#15
Er også aftager af et lokkekald, hvis der er flere tilbage.
Pm er sendt.

Mvh.
Carsten
Svar
#16
Jeg er også på.
PM er sendt.
Mvh.
Erik
Svar
#17
PM afsendt med ønske om køb af 1 stk lokkekald ( hvis der er flere i kassen ... )

Mvh
Vera
Svar
#18
Kassen er tom, det har været noget overvældende, Posten sidder nu på kassen, de bliver hentet lørdag og pakket og sendt søndag/mandag. God fornøjelse, det bliver ikke rart at være ræv de næste måneder.....

Knæk og bræk,

Torben
Svar
#19
Kaldet kom til min postkasse idag, sammen med det nye Vapentidningen[:p]

Så skal der trænes musepiben.
Fandt denne brugsanvisning

Denna finurliga lockpipa för räv och andra predatorer är både enkel att använda och effektiv. Den framkallar ångestläte av smågnagare som hare, kanin och mus.

Du framkallar ljudet genom att bita över pipan samtidigt som du blåser. Genom att reglera trycket i bettet, så ändrar du tonläget. Pipan har rillor som gör att du enkelt kan hålla pipan i munnen utan att använda händerna, vilket gör att du effektivt kan locka samtidigt som du ligger i anläggning. Pipan är mycket enkel att använda!

Bliver spændende og høre om vi kan få frem nogle ræve det.

Knæk og bræk[:p]

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Annanias HUNT

Kaldet kom til min postkasse idag, sammen med det nye Vapentidningen[:p]

Knæk og bræk[:p]

I didn't come this far to miss!



...hvis det også ligger i min postkasse sammen med Vapentidningen, så bliver det dag indeholdende; hvalpetræning i spanielklubben, riffelskydning på Raghammer, Vapentidningen og et nyt rævekald.

Det må da være opskriften på en god dag :-)

/Kalle
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)