Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bjørnepas i SE
#1
Hej alle sammen - jeg er så heldig at være inviteret med til Sverige, oprindeligt på elgjagt, og nu viser det sig også at vi kan komme på bjørnejagt. Dog siger den svenske arrangør at vi, fra DK, skal have et bjørnepas, aflagt en skydeprøve. Hvor i DK kan man komme til det - er der nogen her der har erfaring ud i dette emne ? Ligeledes er jeg kommet til at spekulere om der er et specielt krav til kalibervalg og kuglevægt ?
Svar
#2
Selve prøven er nok verdens lettest skydeprøve...[:0] Jeg aflagde min til DM-kval,feltskydning i Ulfborg i juni måned. Hvor den kan aflægges her i efteråret ved jeg desværre ikke,men kontakt Jægerforbundets skydeudvalg.Det er dem der har underskrevet mit prøvebevis.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
Se under lørdag den 7/8

Skydningen er i Vesterskoven ved Haderslev.

http://www.haderslev-jaegerforening.dk/aktiviteter.html

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Lejbølle Hjortebane har også bjørneprøve 7/8 kl. 10,00
tilmeld. senest 6/8 på tlf. 51320721

Smeden
Svar
#5
Vi har også en i Maade ved Esbjerg d. 21/8
Svar
#6
Husk at tage en kæp med på bjørnejagt.... Så er du sikker på at slippe væk, hvis bjørnen angriber....

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by ran

Husk at tage en kæp med på bjørnejagt.... Så er du sikker på at slippe væk, hvis bjørnen angriber....



Det er bare lige det der med at få sat den på højkant i munden på bjørnen, som man skal lære [Big Grin].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#8
Jeg er ikke sikker på, at en kæp i flaben på en bjørn lever op til salig Robert Ruarks mantra/bog ”Use Enough Gun”. Meningen med kæppen er selvfølgelig, at bruge den til at pacificere dine medjægere/guider når i alle mand løber væk fra bjørnen. Sådan en kæp i mellem benene på en der løber, skal nok vælte ham, og dermed give dig et stort forspring. [Big Grin]

Jeg er i øvrigt ved at planlægge en grizzlyjagt, er der nogen der vil med mig? Der er ikke nogen fra sidste hold der har lyst igen…

Mvh.

Christian
Svar
#9
Her kan du danne dig en idé omkring anatomien og mulige skudplaceringer på bjørn:

http://www.jagareforbundet.se/global/Web.../bjorn.htm

Mvh.

Christian
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)