Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Transportabel teleskop jagtstige erfaringer?
#1
[Image: hs502.jpg]

Har én eller flere af Jer erfaringer med denne nyanskaffelse? Jeg har haft den sat op, og den ser fornuftig ud.
Den vejer 14kg og bæres som rygsæk. Den er nem at betjene.Spændegjorde og støttestang sæde/trin er ikke med på billedet.Et par af boltene kan tåle at være en anelse længere, så de selvspændende møtrikker kommer helt på plads Jeg kender teleskopstigerne fra sejlermiljøet. De bliver brugt i forbindelse med søsætning og optagning. Denne kan også bruges i marinaen, da "jagtdelen" let afmonteres.Det er ikke min stige, der er på billedet.
Walnut
Svar
#2
Forleden kørte min bror og jeg i skoven med den omtalte teleskopjagtstige. Han har stor erfaring med jagtstiger i forskellige modeller og har fået lov til at bruge den senere, når han rejser af sted.
Vi fandt frem til følgende:

Stigen er let og bekvem at bære på ryggen.
Den er nem at opsætte og nedtage.
Den er, efter tilspænding af de to remme, sikker at færdes i.
Man sidder godt og anlægsbøjlen virker fornuftig.

Jeg glæder mig til at prøve den i Sverige og vender tilbage med erfaringer fra felten.
Walnut
Svar
#3
Kender kun stigen fra håndværkermiljøet. For at blive i Walnut-miljøet.

Vi havde sådan en stige på hospitalet, og der hvor man havde brug for en "ret" stige, var den pragtfuld.
Dejlig stabil - også til en lille gnalling som mig på 125kg dengang.

Kender dog ikke til jagt-tilbehøret, men hvis det er lavet i samme kvalitet som resten af stigen, så vil jeg ikke have nogen betænkeligheder ved den.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#4
Kunne man ikke få lidt mere info omkring den stige, såsom navn/forhandler/pris.

Mvh.

Christian
Svar
#5
http://www.dangate.dk/default.asp?Action...s&Item=411

Det er vel overflødigt at nævne, at den eneste relation, jeg har til firmaet, er mit køb af omtalte stige.
Jeg er bare begejstret, fordi den passer perfekt ind i en del af det område, vi jager på i Sverige.
Walnut
Svar
#6
Jeg takker for info. Den ser godt nok handy ud, hvis det er det transportable man vægter højest.

Mvh.

Christian
Svar
#7
synes den er lidt dyr. kan det ikke findes billigere??? ellers en dejlig stige
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by cepture

synes den er lidt dyr. kan det ikke findes billigere??? ellers en dejlig stige



Jeg tvivler på, at det kan gøres meget billigere end dette tilbud.Det er min fornemmelse, at teleskopstigerne, som de bygges på, generelt er relativt dyre.
Walnut
Svar
#9
Jeg har købt den samme og haft den oppe og nede et par gange i bukkejagten.
Fungerer fint og man sidder ok.
Jeg har læst, at man kan få et stort myggenet der fastspændes et par meter over stigen og snørres til ved jorden, så den er givetvis osse velegnet til bukkemord i det svenske [Wink]

/bundgaard
Svar
#10
Jeg har købt denne her og haft den med rundt på ryggen, perfekt og meget stabil: http://www.dangate.dk/default.asp?Action...s&Item=343

Den har faktisk stået samme sted i skoven fra nytår og til 15 maj - uden at have taget skade[:o)].

Mvh Thorlak

NB: Har ingen tilknytning til leverandøren.

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#11
Jeg har brugt modellen i hele bukkejagten, den er fint stabil og man sidder godt, eneste minus er størrelsen på bøjlen som er lige i det mindste i både bredde og højde, jeg havde en 1 benet skydestok med op så gik det uden problemer.
Svar
#12
[Image: DSC03807.jpg]

Den omtalte stige var bl.a. indkøbt til at skulle løse problemer i forhold til afgivelse af sikre skud.Jeg fik brug for den som omtalt i mit indlæg om turen til Sverige.Det er en rigtig god stige. Jeg oplevede ikke den lille bøjle rundt, til anlæg, som noget problem. Tværtimod giver den mange forskellige muligheder for at få god støtte under armene. Bøjlen er meget stabil efter tilspænding. Faktisk skal den løsnes meget, selv når den bare skal justeres.
Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)