Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
gaiters
#1
hej jeg skal til polen til oktober efter kronhjort, hinder, kalve, rå, lam og gris.

det skal foregå ved pürsch og anstand. jeg skal mine have balfour støvler på.

jeg bruger mit häkila Pro Hunter sæt, det nede og så vil jeg spørge jer om hvilke gaiters der er gode og hvilke der bare ikke dur.

jeg forestiller mig at de skal gå højt op på benet og gerne af et kraftigt materiale.

har I nogle idér?

MVH
Anders
MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. .243W 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
Svar
#2
Rex har nogle i med camomønster til en 300 kr.seddel eller deromkring.
De er udemærkede. Jeg købte et par for 3 år siden. De holdt 3 sæsoner. Eneste ting, der gik i stykker var de ringe, der skulle holde stålwiren under støvlen uden på siden. De blev skiftet ud med et par kraftige rustfri nøgleringe... en ad gangen, i takt med de knækkede... så holdt det! Resten var der ikke noget at udsætte på...

3 år med sommerpursh og hund igennem brombærkrat og andet godt om efteråret må vel siges at være nogenlunde acceptabelt for et par til 300 kr...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Fjällräven kan ikke holde i lynlåsen i mere end en sæson til mit hårde brug, Härkila er lidt bedre 2 sæsoner ( nylonmodellen), nu er jeg så i gang med et sæt jeg købte af LOFT, som virker til at være en holdbar udgave....kan bare ikke huske hvad de hedder...men der står OR nederst på dem.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Fjällräven kan ikke holde i lynlåsen i mere end en sæson til mit hårde brug, Härkila er lidt bedre 2 sæsoner ( nylonmodellen), nu er jeg så i gang med et sæt jeg købte af LOFT, som virker til at være en holdbar udgave....kan bare ikke huske hvad de hedder...men der står OR nederst på dem.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



Det er et par "outdoor research" købt i Frilufts Land for nogle år tilbage. mener de kostede 550
Svar
#5
Hej

Jeg har et par fra Deerhunter, de kan holde til brombærkrat og den værste vandgang uden at man bliver våd, det indebærer så også at når det er varmt så sveder man.[Sad]

Jeg kunne godt bruge nogle der ikke larmer så meget, når man går i højt tørt græs, nærmere til brug i bushen, jeg hader de græsfrø der kan sætte sig i strømperne.[xx(]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#6
Hvad med om du henvendte dig i en ridebutik. Der findes en del alternativer i skind og læder, som rytterne bruger. Måske nogle af dem kunne bruges?
(blød skind/læder tager da også de værste torne og larmer ikke på samme måde som kraftig nylon)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
Aandbare gaiters er klart at foretraekke da man saa ikke bytter "blive vaad fra ydersiden" til "blive vaad fra indersiden", men jeg ved ikke om man kan faa dem i versioner der holder til brombaer. Maaske dem fra Rivers West. Selv bruger jeg et par Crocodile, men de har da faaet en lap efter moedet med lidt svenske klipper under en glidetur (foej hvor var det ikke sjovt...).
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by ran

Hvad med om du henvendte dig i en ridebutik. Der findes en del alternativer i skind og læder, som rytterne bruger. Måske nogle af dem kunne bruges?
(blød skind/læder tager da også de værste torne og larmer ikke på samme måde som kraftig nylon)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



Jamen så må jeg jo i ridebutikken[:p] altså den hvor man køber udstyr til hest og rytter[Big Grin] og ikke den anden[8D][:I]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#9
Jeg har et par grønne "Mountain Equipment" Goretex gaiters jeg købte i England i 1993 --- De holder stadig, jeg har kun skiftet de snore der går under støvlen... De er noget stive og lidt besværlige at tage på.. men holdbarheden kan jeg ikke klage over...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)