Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aimpoint Micro
#1
Hej Jeg vil gerne høre om jerser erfaringer med rødpunkt. Jeg har et Aimpoint Micro. Jeg er lidt skuffet over at prikken ikke er helt rund. Er det normalt? Hvor præcis en skydning på 50 m kan man forvente under indskydningen. En underkop elller bunden af en øldåse?
Svar
#2
50m -> under bunden af en øldåse/mener 3-4cm Ø el mindre på 3skud var hvad jeg havde under indskyd .. du skal bare skrue ned for lysintensiteten så prikken synes mindre.

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
Skal jeg forstå det sådan at du har lavet blik 10´er med aimpointen. eller mente du den lysene plet som var ø 3 cm ? Det kan jeg også godt få den ved at skrue ned. Den handler nok også om tilvænding. Men jeg havde da forventet en lidt bedre præcision. Især når jeg tænke på hvad man kunne ramme med garand geværet på 200 m. Det var vel noget der ligende en talerken.
Svar
#4
En ulden prik kan skyldes øjet der ser. Prøv at se med det venstre øje, da ser den sandsynligvis anderledes ud

Du må vælge en skive der passer til skydning med rødpunkt, det vil gøre det nemmere for dig.

F.eks. en kraftig sort ring, der passer i størrelsen, så det er muligt at centrere prikken.

Jeg har kun erfaring fra Rubydot og Docter holo, men skyder 3 skud inden for en øldåse på 100 meter med den sidste.

Og så skal man huske det ikke er et præcisionssigte, men mest til hurtige skud.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#5
Du skal ikke skrue højere op end højst nødvendigt.
Så vil jeg også påstå at jeg kan lave 5cm 6-skuds grupper på 100m.

Hilsen BB.

Hellere et skud for lidt, end et skud for meget...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#6
hvis du kører lavt i lys så kan du se 'igennem' prikken og derved fokusere på en midterprik/plaster etc af mindre diamter end det selve sigtet har

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#7
aimpoint micro kender jeg ikke men på min BBF med alm aimpoint har jeg flere gange præsteret at skyde på både 50 og 250m og med gode skud alle gangene, det er bare at beregne ballistikken, og så skyde der efter.
men det er ganske rigtigt at det er mest til hurtige skud.

MVH
Anders
MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. .243W 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)