Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
punktering af fænghætte
#1
Jeg var idag på SJF skydebane for at træne lidt. Jeg havde dels en gammel æske Norma Rådyr i 6,5 * 55 og en æske Sellier og Bellot med.
Først skød jeg lidt på indskydningsbanene med begge typer og bagefter gik jeg over på hjortebanen. I den først runde skød jeg med resten af Norma ammunitionen og efter en pause skød jeg med Sellier og Bellot.

Ved det 9 skud i anden omgang, mærkede jeg at jeg blev ramt af varm krudgas i ansigtet og at låsen var svær at åbne. Der kom også en del røg ud fra låsen.
Jeg forsøgte at genlade og skyde med ansigtet væk fra riflen. Det var en klikker og der var ingen mærker på fænghætten.
Jeg afbrød skydningen og banelederen fandt den afskudte patron der var årsag til problemerne. Hylstret virkede som om det var presset fladt i bunden og fænghætten er helt flad. Desuden er der hul i fænghætten.

Jeg vil tage riflen til bøssemager i morgen til inspektion og udskiftning af slagstift.

Vil det nytte at klage til forretningen/ importøren over Seller og Bellot ammunitionen. Jeg har stadig det afskudte hylster med punteret fænghætte og æsken med de resterende patroner. (dem tør jeg ikke skyde af i min riffel.)

Nu skete der heldigvis ikke noget men det kunne nemt havde gået galt.

Jan
Jan
Svar
#2
Mener Sellier&Bellot kører med en garanti der siger, at hvis du får en klikker - så medbring patronen til en forhandler, og få en ny pakke patroner, for den fejlramte patron.

Den garanti brugte de heroppe i starten - men kan måske godt være en markedsføringsgimmick som stille går i glemmebogen.
Har dog aldrig haft problemer med S&B, så har aldrig haft muligheden for at afprøve garantien.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#3
Jeg har prøvet nøjagtigt det samme i 6,5x55, under en skydning hos Korsholm --- 2 gange i samme skydning.

Aldrig mere S&B i min riffel. Jeg har skudt flere hunderede skud med Norma 6,5x55 og næsten lige så mange med Lapua, og har aldrig haft problemet med dem.

Forøvrigt kostede det en reparation af bundstykke og slagstift - pris 750 kr.

Af skade bliver man klog!

Mvh
Steffen
Svar
#4
S&B er bare noget forfærdeligt lort.
Historikken viser tydeligt at mange oplever problemer med S&B ammo.
Jeg forstår ikke hvorfor de sidste kroner absolut skal spares på ammo og at ens dyre riffel absolut skal tvangsfordres med det møg..

Svarer lidt til at fylde fyringsolie på en dyr Mercedes dieselbil for at spare nogen få kroner.. - det er da tåbeligt efter min mening.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Ulrik Hentzer

S&B er bare noget forfærdeligt lort.
Historikken viser tydeligt at mange oplever problemer med S&B ammo.
Jeg forstår ikke hvorfor de sidste kroner absolut skal spares på ammo og at ens dyre riffel absolut skal tvangsfordres med det møg..

Svarer lidt til at fylde fyringsolie på en dyr Mercedes dieselbil for at spare nogen få kroner.. - det er da tåbeligt efter min mening.



Problemet består vel i at man skal vide at der er problemer med et bestemt mærke, førend man undlader at købe det...

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)