Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Z6i 2,5 - 15 x 56 hvordan er tråd korset lavet
#1
Hej
Jeg har lige hørt at trådkorset i ovennævnte kikkert er bundet op med tråde, hvor Zeiss og S&B er brændt i glasset, så det er et glas man flytter når sigtet stilles

Mvh Maubla
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#2
Du kan selv tjekke det ved hjælp af denne metode:

There are two main types of reticles:

* Wire reticles
* Etched reticles

Wire reticles are the oldest type of reticles and are made out of metal wire. They are mounted in an optically appropriate position in the telescopic sight's tube. Etched reticles are images of the desired reticle layout that are etched on an optic element. This optical element (lens) with the etched reticle is then mounted in the telescopic sights tube as an integrated part of the optics chain of the sight. When backlit through the ocular a wire reticle will reflect incoming light and not present a black reticule with high-contrast. An etched reticle will stay black if backlit. Etched reticles are by most considered to be a more refined solution and offer greater reticle lay out flexibility. Because of this some manufacturers can provide client designed custom reticles on special order. In the more expensive and high end contemporary telescopic sights etched reticles dominate the market. In cheaper telescopic sights wire reticles are still often mounted to avoid a rather specialized and costly production step.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Hej
Jeg prøver om jeg kan finde ud af det

Mvh Maubla
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#4
Hej Maubla

Da jeg selv overvejer en Z6i blev min nysgerrighed pirret. Jeg rettede henvendelse til Swarowski og via den danske importør modtog jeg idag nedenstående:

Hej Anders

Se svar fra Swarovski nedenstående med rød.

Med venlig hilsen/Best regards
Lasse Kjær

Guntex A/S

Tlf/Phone: +45 9680 2004

Mobil/Cell: +45 2071 9998

Alla retiklar i Z6 är Glas. De belysta "high grid" Retiklar är i ett tjockare glas och ytan som lyser ar en speciell ytbehandling.


Såvidt jeg læser teksten er der altså tale om et "etched recticle".

Mvh.
Anders
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)