Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Haglegevær med til Sverige
#1
Hej Alle
Jeg og et par kammerater skal her om tre uger på gåsejagt i Sverige. Jeg har søgt lidt steder på nettet, omkring indføring af haglgevær i våbenpasset. Er dog ikke blevet yderligere informeret end jeg var i forvejen.
Hvordan hænger det sammen?
Skal jeg bare udfylde blanketten med indføring af våben, og aflevere det på politistationen med våbenpasset? Eller hvordan fungerer det?
Har også hørt at våben + ammunition skal deklareres inden afrejse?????

Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Svar
#2
Hej . Hvis geværet er i våbenpasset skal du bare melde ind-udrejse her https://tid2.tullverket.se/svd/SVD_StartSida.aspx . Hilsen A-bolt
Svar
#3
Jeg vil mene at er våbenpas ikke er nødvendigt, men blot en god ide fordi det gør det hele lettere hvis I skulle blive stoppet. Husk våbentilladelse og at registrere alle våben du tager med ind i Sverige samt ammution. Når du er kommet hjem skal du blot meddele at duver kommet hjem ìg har taget våbene med dig.
Ret mig hvis det med våbenpasset er forkert! - har selv våbenpasset med mig når jeg tager til Sverige. Husk også at indløse svensk jagttegn Smile

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#4
Haglgeværes skal registreres på samme måde som rifler, i våbenpasset - no problem, det gælder dog kun 1 år ad gangen.

Våben skal registreres/afregistreres ved det svenske Tullverket.

Du kan ikke registrere på nettet, uden at have våbenpas - så vidt jeg ved......

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#5
Det er helt til grin at haglgeværer skal fornyes hvert år. Gad vide om de lavede det om, hvis vi alle fik alle haglere fornyet hvert år.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Det er helt til grin at haglgeværer skal fornyes hvert år. Gad vide om de lavede det om, hvis vi alle fik alle haglere fornyet hvert år.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Det har den simple årsag at dit jagttegn kun gælder for 1 år ad gangen.
Hvis du ikke indløser dit jagttegn må du jo stadig beholde dit gevær, men ikke patroner.

Hvis du ikke indløser dit jagttegn skal du afhænde dine riflede våben.

Og du kan selvfølgelig ikke få lov til at rejse ind i Sverige med et haglvåben uden at have løst dansk jagttegn.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
På denne side kan du registrere dig og betale svensk jagttegn med visa.
https://ripan.naturvardsverket.se/ripanw...nPage.aspx

husk at printe kviteringen ud, da den gælder som dokumentation på at du har løst svensk jagttegn

knæk og bræk med gæssene
Svar
#8
Jeg siger tak for de gode svar Smile
Jeg har lige betalt det svenske jagttegn på ovennævnte side Smile
Kvitteringen er det den jeg får på mail, eller den fra min bank?

Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by wikke

Jeg siger tak for de gode svar Smile
Jeg har lige betalt det svenske jagttegn på ovennævnte side Smile
Kvitteringen er det den jeg får på mail, eller den fra min bank?

Tag chancen, vind bamsen!
:-)



Indtil du får tilsendt jagttegnet fra sverige kan du bruge kvitteringen du har fået på email.

hilsen
Ivan
________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Det er helt til grin at haglgeværer skal fornyes hvert år. Gad vide om de lavede det om, hvis vi alle fik alle haglere fornyet hvert år.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Det har den simple årsag at dit jagttegn kun gælder for 1 år ad gangen.
Hvis du ikke indløser dit jagttegn må du jo stadig beholde dit gevær, men ikke patroner.

Hvis du ikke indløser dit jagttegn skal du afhænde dine riflede våben.

Og du kan selvfølgelig ikke få lov til at rejse ind i Sverige med et haglvåben uden at have løst dansk jagttegn.


Jeg kender godt begrundelsen, men som du skriver, har man jo ret til at have våbnet uden at indløse jagttege. Man kunne vel bare indføre en pasus om at man skulle have et gyldigt jagttegn med passet for at medføre ammunition.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#11
Sådan er det vel med mange regler. Vi er nok nødsaget til at overholde dem, hvis vi vil jage i det svenske. Er da sikker på, de svenske myndigheder er lydhør overfor en kompetent rådgiver på området med en bedre løsning. Og bedre begrundelse end det er til grin, som det er nu.

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by BigDane
Og bedre begrundelse end det er til grin, som det er nu.



Jeg kunne også kalde det unødigt besvær for jægere og politibetjente der har bedre ting at bruge deres tid til.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#13
Jamen svenskerne har da en loesning paa 'problemet'. Her skal alle haglgevaere nemlig paa licens, men det er vel ikke det man oensker sig i DK.
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)