Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1" optik til Mauser 98
#1
Hej,

Leder efter en 1" optik til en Mauser 98 i .308w. Har kig på en ny Leupold vx1 3-9x40. Andre gode bud i samme prisklasse? Er åben overfor det meste. Skal bruges til bane (primært 100m) samt jagt i DK.

Jeg vil gerne have en i glossy-finish frem for mat. Nogen der har noget relevant til salg?
Svar
#2
Jeg har en Leupold VX II 3-9x40. Den har noget alder, og lidt skrammer men optikken fejler ikke noget. Den kan du få for 1400,-

http://shop.gunsandpowder.dk/product.asp?product=2848

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Wollah

Jeg har en Bushnell 6-24x40 i 1" rør med kliktårn under hætter, paralaxe justering på forrør og skyggerør. den koster 2200 bobs[8D]
Du må gerne få montage og det hele med da mit øvrige kikkertgrej er i 30mm
Svar
#4
Hovsa - kom lige i tanke om

Her var der billeder af den (sidder på min bane-riffel lige der hvor min Leupold Mk4 8,5-25IR sakl sidde[Big Grin])

[Image: 65x55hjre.jpg]

Det lange forrør kan skrues af når solen ikke skinner
Svar
#5
Saxon - du har PM + mail (+ måske andre ting:-))

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#6
fejl-fejl-fejl

Sorry; det er en Bausch&Lomb

alle øvrige data passer - jeg skla lige have fingre i et nyt umbraco sæt så ved jeg også hvilken model det er

Beklager Mange[xx(]
Svar
#7
Det burde ikke gøre den store forskel. Bausch & Lomb og Bushnell er stort set identiske.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
Mon dog en 6-24x40 er stor nok til skud helt ud på 100 meter??? Findes Hubble teleskopet egentlig i en udgave med duplex eller fine duplex?? [Big Grin]

Mon ikke den 3-9x40, er et rigtigt godt bud til almindeligt dansk jagt.

Med venlig hilsen

Christian
Svar
#9
Mon dog en 6-24x40 er stor nok til skud helt ud på 100 meter??? Findes Hubble teleskopet egentlig i en udgave med duplex eller fine duplex??

jo den er såmænd næsten stor nok [Smile]
jeg er nu rigtig glad for mine 30 x forstørrelse, når jeg gerne vil være 112 % sikker på om bukken er skudbar

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#10
@ STROM – Jeg kan sagtens følge dig, og jeg er selv glad for noget mere forstørrelse end lige de nævnte 3-9. Men når der bliver spurgt til jagt i Danmark og skydning på bane til 100 m, så syntes jeg ikke at 6-24 ganges forstørrelse er det jeg vil anbefale til dette behov. Dermed ikke sagt, at der ikke er folk der kan udnytte det, og at det kan have sin berettigelse, men ikke lige med de parametre der er opstillet. Derfor var der en snert af sarkasme i mit sidste indlæg. [Smile]

God weekend til alle

Christian
Svar
#11
halløj Christian
du har da ret i at 9 x er tilstrækkeligt, men selv på 100 meter er mere forstørrelse en dejlig ting
også en go weekend til dig

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#12
Hej Riberen.

chrstn olsen har da et par rør til salg "længere nede" på siden.

Vh.Prezz
Svar
#13
Tak for jeres input :-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)