Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulering af ræv. Kræves der tilladelse??
#1
Som over skriften siger er jeg i tvivl. Har kigget på http://www.naturstyrelsen.dk/Naturoplevelser/Jagt/Vildtraad/Skadevoldende_vildt/Raev/Raev.htm og som jeg opfatter det kræves der ingen tilladelse. Bare den gør skade på fauna og det gør den vel.

Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Svar
#2
Der er tidsmæssig begrænsning på hvornår du må regulere, men det er kun fuglevildt der kræver forudgående tilladelse.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
Ring til en vildtkonsulent med dine spørgsmål. Det gjorde jeg med mine spørgsmål omkring regulering af krager.
Men du må vel frit regulere ræv 1. August da ungerne da er på egen hånd. ?

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#4
Hej Hilbilly:
Ræv må reguleres fra 1 til 29 februar UDEN særlig tilladelse fra Skov og Naturstyrelsen det samme gør sig gældende med Krager og Husskader, samt en del andre dyr.
Det betyder man ikke skal søge om tilladelse til regulering i den overnævnte tid.
Det er som sagt mellem linierne det samme som at der er jagtid på dem, men nu kaldes det bare regulering.

Mvh. Rimfire Hunter

Alt dette kan læses under Milijøministeriets bekendtgørelse nr. 747 af 21 juni 2007
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Rimfire Hunter

Hej Hilbilly:
Ræv må reguleres fra 1 til 29 februar UDEN særlig tilladelse fra Skov og Naturstyrelsen det samme gør sig gældende med Krager og Husskader, samt en del andre dyr.
Det betyder man ikke skal søge om tilladelse til regulering i den overnævnte tid.
Det er som sagt mellem linierne det samme som at der er jagtid på dem, men nu kaldes det bare regulering.

Mvh. Rimfire Hunter

Alt dette kan læses under Milijøministeriets bekendtgørelse nr. 747 af 21 juni 2007

Er du nu sikker?!?!?
Det du sagde til mig mht. regulering af krager holdte ihvertfald ikke vand!!



Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

[quote]Originally posted by Rimfire Hunter

Hej Hilbilly:
Ræv må reguleres fra 1 til 29 februar UDEN særlig tilladelse fra Skov og Naturstyrelsen det samme gør sig gældende med Krager og Husskader, samt en del andre dyr.
Det betyder man ikke skal søge om tilladelse til regulering i den overnævnte tid.
Det er som sagt mellem linierne det samme som at der er jagtid på dem, men nu kaldes det bare regulering.

Mvh. Rimfire Hunter

Alt dette kan læses under Milijøministeriets bekendtgørelse nr. 747 af 21 juni 2007



Er du nu sikker?!?!?
Det du sagde til mig mht. regulering af krager holdte ihvertfald ikke vand!!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Rimfire Hunter

Hej Hilbilly:
Ræv må reguleres fra 1 til 29 februar UDEN særlig tilladelse fra Skov og Naturstyrelsen det samme gør sig gældende med Krager og Husskader, samt en del andre dyr.
Det betyder man ikke skal søge om tilladelse til regulering i den overnævnte tid.
Det er som sagt mellem linierne det samme som at der er jagtid på dem, men nu kaldes det bare regulering.

Mvh. Rimfire Hunter

Alt dette kan læses under Milijøministeriets bekendtgørelse nr. 747 af 21 juni 2007



Tror vist du skal læse bekendtgørelsen en gang til, for det kræver forudgående tilladelse at regulere krager og skader.
Det er desuden Miljøministeriets bekendtgørelse nr.1453 af 15/12 2009 du skal have fat i.

MVH Bomba


Tikka 690LH lux 6,5x55 med Z6i 3-18x50 BT
Tikka 695LH 9,3x62 med Doctor 1,5-6x42
Remington 700LH 223 med Bushnell Elite 4200 4-16x50
Blaser F3 Links
Baikal MP-153 plastik
Syntes det er træls at våbenfabrikkerne ikke har opdaget at venstre er den rigtige side
MVH Bomba

Each Fall, as the air begins to feel crisp and the leaves start to change color, nature begins to prepare for the coming Winter.
There is a restlessness, as planning and preparation give way to anticipation.
For the waterfowl hunter, the time has come to hear those famous of words...Take'em
Svar
#8
http://www.jaegerforbundet.dk/page651.as...id651=1497

Bemærk man skal have en aftale med eventuel udlejer !

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#9
Det kræver tilladelse at regulere alle fugle efter de seneste stramninger. Møg irriterende, men sådan er det.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#10
Er der ikke en der har den direkte linkadresse på skemaet til regulering af fuglevildt, krager og skader.
Synes ikke selv at jeg kan finde det [Sad]

Per T Nielsen

Short Action men Ultra Magnum
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#11
Jo det er lige her
http://www.virk.dk/myndigheder/stat/SNS/Ansoegning_om_regulering_af_skadevoldende_vildt_1
Så trykker du bare på "start indberetning" og så er det bare at udfylde [Wink]

Mvh
Jonas
Svar
#12
MODERATOR - hjælp...

De sidste 5-6 indlæg handler og regulering af krager, men tråden omhandler regulering af ræve.

Der er en anden tråd om krage regulering. Hører de ikke hjemme der ??

M
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#13
Slap a M@X, pas på blodtrykket, havde ikke set det den anden tråd [:o)]
Tak Jonas, godt det ikke er alle der går i sko der strammer [Big Grin]

Per T Nielsen

Short Action men Ultra Magnum
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#14
Tusind tak for indlæg, men største tak skal lyde til TSX for en præcis besvarelse på mit spørgsmål.[Smile]

Knæk og bræk der ude.

Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by petoni

Slap a M@X, pas på blodtrykket, havde ikke set det den anden tråd [:o)]
Tak Jonas, godt det ikke er alle der går i sko der strammer [Big Grin]

Per T Nielsen

Short Action men Ultra Magnum



@ Per
Der er vist noget du har misforstået.
Jeg har hverken højt blodtryk eller for små sko.

Jeg prøver bare at holde orden i tråden, men du synes vel det er i orden med en rodet tråd [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
[:0] [:o)] [Wink]

Per T Nielsen

Short Action men Ultra Magnum
Per Tolstrup Nielsen  
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)