Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rævejagt!
#41
Jeg kan da godt forstå du er sur M@X. og jeg er glad for at jeg valgte en lokal Konservator til min sidste ræv (samme pris). Jeg har dog tidligere fået garvet to Grævlinge skind hos Jysk Pelsgarveri, med et udmærket resultat. Med M@X . oplysning beklager jeg min anbefaling af Jysk Pelsgarveri.[V]

Swift
Svar
#42
Hej Swift.
Du skal ikke beklage hvis du selv har været tilfreds. Den enkelte må gøre op med sig selv om han vil bruge vores oplysninger til noget.

Jeg kan tilføje at er del rævejægere her på egnen har fået forkerte og altid dårligere skind retur fra det firma [xx(][Sad!][V]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#43
Hej Swift.
Der er sgu en gut i "Jæger" der har en kasket magen til din [Wink]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#44
[quote]Originally posted by M@X

Hej Swift.
Der er sgu en gut i "Jæger" der har en kasket magen til din [Wink]

Ja! Dem er der ellers ikke mange af i Danmark. [Smile]

Swift
Svar
#45
Ja helt ærligt,ikke nok med han har hugget din kasket,han har sgu også nuppet din mailadresse.......[Big Grin]
Hilsen Ulrik
Svar
#46
OK! OK! - Afsløret [:I]

Men det er jo så historien om min tilgang til Rævejagt. [Big Grin]

mhv
Swift
Svar
#47
Så kom januarnummeret af JÆGER endeligt til Sverige. Fin artikel, Swift!!
Er der en skjult (eller åben) dagsorden på VTF om, at formændene skal infilterere og overtage JÆGER og på sigt måske Jægerforbundet [?] [Big Grin]
mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#48
Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Så kom januarnummeret af JÆGER endeligt til Sverige. Fin artikel, Swift!!
Er der en skjult (eller åben) dagsorden på VTF om, at formændene skal infilterere og overtage JÆGER og på sigt måske Jægerforbundet [?] [Big Grin]
mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"



Er du først ved at fatte den nu ???? Vi vil da også have jagtlig efteruddannelse - Og jeg vil også gerne bestyre kassen i jaægerforbundet [:p]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

alcohol tobacco & firearms - should be a convenience store, not a government agency
Great Dane

Svar
#49
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Vi vil da også have jagtlig efteruddannelse - Og jeg vil også gerne bestyre kassen i jaægerforbundet [:p]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

alcohol tobacco & firearms - should be a convenience store, not a government agency



Ja, gad vide hvor meget man kan lære for kr. 50.000,- per år? [Big Grin]

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#50
Hej igen!

Efter 4 uger med ro, har der de sidste par dage atter været ”Ræveaktivitet” på reviret!
I morges så jeg 2, hvoraf jeg skød den ene, som dermed blev min første ”DRALF” ræv. [Big Grin]

Swift

[Image: 28.jpg]
Svar
#51
Det dér er simpelthen usmageligt. Total mangel på respekt for vildtet og det hører ingen steder hjemme! Hatten er flot men der er visse ting en jæger gør og ikke gør og en af tingene man gør er at vise sin respekt overfor det skudte vildt. Det dér er ikke måden. Jeg er på en måde ked af at bringe det på bane da jeg er klar over at jeg langer kraftigt ud efter Swift men se konstruktivt på det, respektér det at være jæger og andre jægere og lad skånes for sådanne billeder i fremtiden. Tak

Be cool... Or put on some more clothes
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#52
Ulske, som jeg ser det (og jeg kan sagtens følge dig)

Swift har med denne tråd udvist sin store interesse for miklerne, og fortalt og skrevet hvordan han er stået op klokken l**t for at få ram på dem. Manden har med 112% sikkerhed den dybeste respekt for rævene, og virker nok snarere lidt mere end almindeligt imponeret over dem, og deres snuhed. Derfor kan jeg heller ikke lige tænke mig at bede Swift lade være med at fotografere dem med en hat på.

Istedet kan du vel hygge dig med tanken om at en dag, får han ræveskab og render og klør sig ad h******* til [Wink][Big Grin]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

alcohol tobacco & firearms - should be a convenience store, not a government agency
Great Dane

Svar
#53
På flere opfordringer vælger jeg ikke at slette billedet, på trods af eventuelle "sarte" medlemmers moralske opstød. [B)] Men med hensyn til respekt for vildet, så kan jeg forsikre VTF medlemmer om at jeg nærer den dybeste respekt for ræve. Jeg tror ikke der er mange, der som jeg har brugt så meget tid og energi for at opnå det optimale, med hensyn til det forsvarlige i at drive rævejagt med riffel. Denne diskussion burde nok videreføres i en anden ”tråd”, men hvem skal her i Danmark være toneangivende for hvad der er god ”takt og tone” [?][?][?][?]

Ja undskyld, men der er ikke noget der kan sætte mit p.. i kog, som når en ”Kloge Åge” (ofte med hele 5 års erfaring i jagt) skal fortælle ”os andre” om anstændighed, usmagelighed etik og moral.

Swift
Svar
#54
Ja der er nogen der får sure opstød ret let.

Sidst var det 12 tegninger i en avis som nogle tyndhudede personer vil bruge til at lave om på verdensordenen.

Jeg bryder mig ikke om at nogle få vil sætte dagsordenen for hvad jeg går og laver. Jeg tænker lige nu på den reaktion jeg fik da jeg lagde billeder ind af den døde, rådne elg som jeg/vi sprængte bort i Sverige.
Dem der ikke bryder sig om det, kan bare "klikke" videre.

Jeg bryder mig heller ikke om at se gamle rynkede nudister på stranden, men de skal da have lov til at være der og så kigger jeg bare den anden vej.

Nok om det.

Jeg er selv lige kommet hjem fra rævejagt idag og jeg var så heldig at skyde årets første ræv - en han.
Jeg stod ved en bæk og fik pludselig øje på ræven der kom imod mig skråt forfra. Jeg ventede ubevægelig indtil jeg kunne se at den ville passere bækken 10 meter til venstre for mig.
Jeg får bøssen op og svinger med og afgiver skuddet lige i det øjeblik hvor ræven sætter af for at springe over bækken. Haglsværmen klipper nogle grene i en busk, men ræven er dræbt i springet og lander på brinken inden den glider ned i bækken.
Det var en våd og død ræv jeg fik bjerget og det var en god afslutning på en fantastisk smuk og fin dag i vinterlandskabet.


--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#55
Jeg er fuldkommen enig M@X. Vi bliver hele tiden konfronteret med ting som vi skal tage stilling til uanset om vi vil eller ej og tingene er nu engang som de er. Jeg synes faktisk at det omtalte billed var ret charmerende og flot. Al respekt til dig Ulske men som den eneste kritiker burde du måske acceptere vores andres meninger og holdninger og bare vende blikket den anden vej. Vi bygger trods alt vores samfund på demokrati vor fler tallet bestemmer. Og mindre tallet ofte føler sig trådt på men sådan er det bare!!!!!
Svar
#56
Ulske!

Hvor ligger din egen respekt for dyr med denne udtalelse som jeg har klippet i et af dine indlæg?


"En god kat er en død kat"

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#57
Hej, nu er det her jo et debatforum, så det er vel tilladt at have forskellige meninger. Når man starter et topic, eller svare på et, så er det jo hensigten at andre kan læse det og evt. komme med sin mening.

Det er åbenbart for enhver at Ulske og Swift ikke er enige. Jeg synes det er fint at der er nogen der giver udtryk for sin mening, ved at provokere lidt, og blive provokeret.

Jeg personligt kan sagtens følge Ulske, jeg synes også at billedet rent jagtetisk er en lille smule ved siden af, men samtidigt kunne jeg ikke lade være med at klukke lidt over det.

Det var rigtigt af Swift at sætte billedet ind igen, han skal da ikke ligge under for at nogen føler sig stødt, så længe han selv kan stå inde for det.

Tilgændgæld M@X og Swift, så bør i måske nok også selv kunne tåle lidt... det virker lidt "åndet" selv at blive stødt over at der er nogen der bliver stødt....

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#58
halløj
jeg hører nok også til de lidt mere sarte sjæle på trods af at jeg har noget mere end 5 års jagt på bagen.
ræven er nok ligeglad og ligeledes de bukke/vildsvin der er stablet op på vidt skrævende forløb/ben som jeg heller ikke synes ser "pænt" ud.

ikke at jeg er tilhænger af for meget hornhyleri og overrækkelse af hele juletræer til hattepynt, men nedlagte dyr bliver ikke kønnere af hatte, cigaretter i flaben eller andet pjat.

på den anden side har jeg ikke dårlig samvittighed ved at slænge den afdøde ræv i en stille skovpart så min personlige respekt for vildtet kan nok også diskuteres.
kun min lille mening
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#59
Citat:quote:

Originally posted by Swift

”Nu kører det”! [Big Grin]

[Image: Raevd.jpg]



Tjah, dette billede var der ingen der havde en mening om, andet end at hatten ikke var pæn:

Citat:quote:

Du Swift...Kan der ikke også ryge 135 kr. ind på DRALF-kontoen, så du kan udskifte den grimme bør på billedet

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Nu blev der taget et nyt billede med en ny hat, så kom der pludselig en mening.

En gang imellem får man kritik så "hatten passer" andre gange ikke ...

På et andet billede i tråden holder Swift en ræv i halsen, selvom skik og brug siger; bær den i bagbenene. bær man en fasan i stængerne, så er det ikke ok.

Nogle lægger riflen på/ved det nedlagte vildt, andre synes det er grimt[^]

Der var én der skrev rend mig i traditionerne, andre siger fuck janteloven ...

Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt ...

ja jeg kan blive ved, det der er rigtigt for den ene, behøver ikke være det for den anden [B)]

Min mening: Tillykke med ræven, pæn DRALF-hat og lad os så komme videre ...[Wink]

Må 2006 blive endnu et forrygende godt "skudår" for os alle ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an2.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
K&B Claxel Wink




Svar
#60
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret Claxel. Vi har alle vores grænser selv rører billedet mig ikke men andre jagtetiske ting gør, såsom massedrab af fasaner af rige forretningsmænd der ikke har et klap forstand på naturen. Men nok om det. Lad os komme videre. Denne tråd har været til stor inspiration for mig ang. rævejagt og lad det blive ved det. Og lad os samtidig bevare en god tone indbyrdes jægere i blandt.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)