Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rævejagt!
#81
Tillykke med ræven-hvor mange er du oppe på i denne sæson efterhånden? Nu er det vel ikke perlesten ræven ligger på,for så er den da VIRKELIG lille....?[Wink] Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#82
Takker og bukker

og tilykke med ræven

næste gang jeg "råber" på billeder skal jeg nok prøve at være lidt mere høflig[Big Grin]

mvh Langebo
Svar
#83
tsk tsk tsk, lange!
- Synes at jeg ka begynde at genkende din uhøflige og brovtende adfærd, fra div. træf![Big Grin]
- Noget med højtråbende at stå i baren, og bælle whiskey.....et "hemmeligt" sted i nord.......[Big Grin]

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#84
”Sad i morges i stigen i kanten af Ahornkulturen, hvor jeg havde en ”aftale” med en hanræv, (læs den 29. jan.). Ved 9 tiden stod der pludselig ræv på markdiget til højre for mig”

Det viste sig at være en tæveræv, så ”aftalen” med hanræven er stadig gældende. [Smile]

Swift

Værse`go` - langebo [Big Grin]

[Image: 12.jpg]
Svar
#85
mange tak

et lille ps skulle den ikke have en hat på ? [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Svar
#86
Citat:quote:

Originally posted by langebo

et lille ps skulle den ikke have en hat på ? [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]



Nej! Uhh-ha-da-da! [Big Grin] Uhh –ha-da-da-da-da! [Big Grin]

Det kunne jo virke stødende på nogen [xx(]

Swift
Svar
#87
Hej Swift

Jeg synes at det er fantastisk så mange ræve du får ram på, der må være en meget stor bestand der hvor du jager dem. Er det først sidste år at din statistik var så høj, eller har det været sådan altid ??, det må kunne mærkes på småvildt bestanden at du får så mange ræve ??

Alt ære og respekt herfra...

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#88
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Hej Swift

Jeg synes at det er fantastisk så mange ræve du får ram på, der må være en meget stor bestand der hvor du jager dem. Er det først sidste år at din statistik var så høj, eller har det været sådan altid ??, det må kunne mærkes på småvildt bestanden at du får så mange ræve ??


Arealet hvor jeg driver rævejagt er på ca. 1100 tdr.l. Det er nok lidt af et ”knudepunkt” hvad ræve angår, især pga. at der ikke bliver drevet særligt meget rævejagt på de tilstødende arealer. Sidste år var ræveudbyttet det hidtil største i dette årti, (27 ræve). Der er dog intet der tyder på at rævebestanden er for nedafgående. Vi skød endnu en ræv her til aften, og der blev set yderligere 2. Vi har pt. skudt 22 ræve i indeværende sæson. Ud over at rævejagt er en utrolig spændende jagtform, har det en positive indvirkning på småvildtsbestanden. Vi har i de sidste par år kunnet mærke at bestanden af især harer har været stigende. Vi ser sjældnere råer med ingen, eller kun et lam. Dette mener jeg helt klart skyldes at vi ”plejer” vores rævebestand. [Big Grin]

Swift
Svar
#89
Der havde i de sidste par dage været en del ræveaktivitet et bestemt sted på reviret, så jeg valgte at prøve stedet her til morgen. 5 minutter efter at jeg var på plads i stigen, stod han der. Han stod og gumlede på et eller andet, da jeg sendte kuglen af sted. Da jeg senere kom over til hvor han lå, havde han stadigvæk den mus i munden, som han aldrig nåede at sluge. (se billedet)

Swift

[Image: 14.jpg]
Svar
#90
Citat:quote:

Originally posted by Wonka

Swift,

plejer en dødsdømt ikke at få et sidste måltid OG få lov til at spise op [Big Grin]


Jo! Korrekt! Wonka. [Smile] Jeg burde måske havde ladet ham tygge af munden. Men der er et gammelt mundhæld som siger: ”Den som gemmer til natten - gemmer til katten” [Wink]

Swift
Svar
#91
RÆVEREGULERING!

Jeg sad i stigen, og havde udsigt over “Framsletten”. Ved 8 tiden stod der pludselig en ræv i engen på den anden side af åen.

Swift

[Image: 21.jpg]
Svar
#92
Tillykke Swift!
Er det bare mig, eller har han usædvanligt flot pels, og skarpe, klare tegninger....?

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#93
Hej Klud!

Ja! du har ret i at denne ræv har en usædvanlig smuk pels.
Der har været en tendens til Ræveskab på det seneste.[xx(]

Swift
Svar
#94
Har du egentlig andet end ræve på dit revir[?]

Mvh.

mp

Intet er umuligt for den, som ikke behøver at gøre det selv
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win og 9,3x62
Mvh.

mp
Svar
#95
alt det andet HAR han skudt, der er kun rævene tilbage[Big Grin][8D]

nu er de osse væk, så nu er han begyndt at snitte sig en ny pind...[Big Grin] http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...IC_ID=3403
noget skal han jo have at give sig til...

[Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#96
Citat:quote:

Originally posted by mp

Har du egentlig andet end ræve på dit revir[?]


JO! mp, jeg har andet end ræve på reviret, men nu er det imidlertid dem jeg ser den største udfordring i at at jage. [Smile]
Citat:quote:

Originally posted by dravis

alt det andet HAR han skudt, der er kun rævene tilbage[Big Grin][8D]

nu er de osse væk, så nu er han begyndt at snitte sig en ny pind...[Big Grin] http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...IC_ID=3403
noget skal han jo have at give sig til...


Spar mig for dine spydigheder dravis.[}Smile] Der er stadigvæk ræve tilbage på mit revir.

Swift
Svar
#97
sorry "Swift" ingen intentioner om at være spydig...

Jeg prøvede på at være lidt morsom, men det blev vist bare misundelsens grimme fjæs der tittede frem der[V]

Jeg sad nemlig lige og drømte om at jeg også havde tid til at jage ræve OG lave fornemt skæfte-arbejde....medens jeg forsøgte at få en forb#¤%"" server til at køre...søndag aften kl. 21... aaarrgh...
Jeg skulle jo have siddet derhjemme og ladet nogen 22-250'ere[xx(]

Den lokale grise-baron har spurgt mig om jeg ikke kunne regulere rævene på de xxx tønder land lige op ad mit eget hus, men den sørgelige sandhed er at "mikkel" lusker "ustraffet" rundt i min egen have[}Smile]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#98
Modtaget dravis!

Men hvad er det for en uorden at ”dine” ræve går rundt og driller Grisebasserne! [:0]

Swift
Svar
#99
Ja... det er sørgelige tilstande..[xx(]

Svine-bonden har bøvl med at ræven og/eller løse hunde graver sig ind under de "plastiklåg" de bruger til at lægge over de selvdøde øffere..
derefter slæber de så rundt på allehånde "ådselsdele" og jeg er lidt træt af at finde stinkende tarme i min baghave[Sad!]
Sporene i sneen her for nylig tyder på at der er tale om en eller flere ræve, så nu skal jeg bare have mig indrettet så jeg kan komme til skud på "mikkel" når han igen får lyst til gris...
Hundene må vi jo nøjes med at skræmme væk[}Smile]

22-250 med 40 grains Vmax burde jo være velegnet til det formål[Big Grin]---altså rævene[Smile]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Ja... det er sørgelige tilstande..[xx(]

Svine-bonden har bøvl med at ræven og/eller løse hunde graver sig ind under de "plastiklåg" de bruger til at lægge over de selvdøde øffere..
derefter slæber de så rundt på allehånde "ådselsdele" og jeg er lidt træt af at finde stinkende tarme i min baghave[Sad!]
Sporene i sneen her for nylig tyder på at der er tale om en eller flere ræve, så nu skal jeg bare have mig indrettet så jeg kan komme til skud på "mikkel" når han igen får lyst til gris...
Hundene må vi jo nøjes med at skræmme væk[}Smile]

22-250 med 40 grains Vmax burde jo være velegnet til det formål[Big Grin]---altså rævene[Smile]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr


Hej dravis!

Man kan jo ikke bruge udtrykket: ”Man kan jo ikke skyde ræve fra sofaen!” i dit tilfælde, når du har dem gående ude i baghaven.[Big Grin]

Nå! Jeg skal imidlertid af sted i morgen tidlig. Jeg har en snu ræv gående, som har snydt mig hele 3 gange. Jeg håber at møde ham i morgen, så han kan nå at blive ”Kalibreret” inden det er slut med reguleringen.

Swift
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)