Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rævejagt!
-Også med tæt, flot, lidt mørk pels.....
Samme kuld???

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
Her er en side med fætter, der vist ÆLSGER rævejagt [Big Grin]

http://www.temporaryhappiness.com/

Han skyder da vist en masse ræve og skriver lidt om rævekald etc.
Bemærk i øvrigt at han bl.a. nedlægger dem med cal. .17

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
Endnu en mikkel måtte lade livet her i weekenden...

[Image: IMG_0061-lille.jpg?t=1166430842]

6,5x55 med nosler BST 120 grains - fungerer glimrende, selv på længere afstand end jeg er villig til at indrømme... [:I]

Michael D.

___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
Citat:quote:

[i] selv på længere afstand end jeg er villig til at indrømme... [:I]

Michael D.



ÅH! - Lad os nu bare høre! [Big Grin]

Swift
Svar
Jeg vil nøjes med at sige, at krydset var 25-30 cm over ryggen på ham, da jeg lod skudet gå...

Jeg holder mig normalt fra de helt lange skud. Jeg syntes der er mere jagt i at purche sig tæt på byttet, men jeg havde i dette tilfælde igen mulighed for at komme særlig meget tættere på, uden at blive opdaget, og derudover var han på vej væk fra mig... m.fl. dårlige undskyldninger... [:o)]

Michael

___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Michael D.

Jeg vil nøjes med at sige, at krydset var 25-30 cm over ryggen på ham, da jeg lod skudet gå...

Michael

___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."



Og med en indskydning på 200 meter giver det vel en reel afstand på
? Pjat tillykke med Ræven.

Hvor meget åbnede denne fine kugle sig ?

VH Søren

PS er det indbildning eller kan jeg kende kikkerten ?

Nu med 260 REM Har tilladelse har ammo venter på tid til skydning
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
Den fine BST kugle, som vel og mærket er jagtudgaven med den tykke kappe, lavede en forholdsvis nydeligt hul på omkring en femkrone eller noget i den stil.

Og jo, jeg tror godt du kan kende kikkerten... Det er bestemt ikke det dårligste stykke glas, jeg er kommet til at købe. Jeg er meget tilfreds med den.

Michael

___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
Ja, herhjemme står den 1-0 til mikkel. Jeg havde en fasan og en gråand til at hænge på min terasse, og det gør de ikke mere [V]. Jeg sætter mig ned i engen en af dagene. Så må vi se om der kan udlignes [:p].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
Min unge Kleiner (lige rundet 1 år), fik her mellem jul og nytår sin første Mikkel...

Det var bare jeg og ham, der var alene ude og kigge en tidlig morgen. Efter at have siddet stille ca. en halv times tid, vel og mærket på en bakketop i mere eller mindre stiv kuling, trængte det lille kræ til at røre sig lidt, så han fik lige lov til at gennemsøge de to nærmeste remisser, og sørme om han ikke fik sendt Mikkel ud til mig.

[Image: IMG_0086-lille.jpg?t=1167811177]

Så kunne vi roligt gå hjem igen, og få en kop kaffe foran brændeovnen...

___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
Tillykke med "Mikkel" Michael D [:p]

Citat:quote:

Originally posted by Michael D.

Efter at have siddet stille ca. en halv times tid, vel og mærket på en bakketop i mere eller mindre stiv kuling, trængte det lille kræ til at røre sig lidt, så han fik lige lov til at gennemsøge de to nærmeste remisser, og sørme om han ikke fik sendt Mikkel ud til mig.


Ja - de kommer sku` ikke ud af sig selv i dette møgvejr! [xx(] [B)] [Big Grin]

Swift
Svar
Ja - de kommer sku` ikke ud af sig selv i dette møgvejr!

Ja´Swift.. Er du gået i hi...
Jeg synes ikke du får skudt så mange ræve [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Det har jo lige været juleferie [Wink][Wink]

Mvh. Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
RESPEKT!!

Jeg syntes at rævejagt er noget af det mest udfordrende, som stiller store krav til skyttens opmærksomhed og præcision. Lidt ærgeligt er det stærkt undervurderet af mange, men så er der selvfølgelig flere ræve til os andre [Big Grin]

Desværre har jeg ikke set så mange ræve herhjemme (midtsjælland) i år, er der andre der har oplevet det også??

/RAW
Svar
Hvad skal vi skyde dem for? Man kan jo ikke spise dem! Det er derfor jeg går på jagt. Præcis som jeg fisker.
Jeg skyder ikke noget jeg ikke kan spise. Det må i andre gøre.
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
Hvad skal vi skyde dem for? Man kan jo ikke spise dem! Det er derfor jeg går på jagt. Præcis som jeg fisker.
Jeg skyder ikke noget jeg ikke kan spise. Det må i andre gøre.

Jeg skyder meget gerne ræv og andet rovtøj da jeg således får mere afkom fra de andre jagtbare arter igennem "barndommen".

heldigvis er da da plads til alle typer jæger: jeg jagter primært oplevelser og er ret så ligeglad med gryden.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
Citat:quote:

Originally posted by fisker

Ja´Swift.. Er du gået i hi...
Jeg synes ikke du får skudt så mange ræve [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Det har jo lige været juleferie [Wink][Wink]


Jeg må jo indrømme at der i denne sæson indtil nu ikke er så mange ræve der har krydset Swift`ens trådkors som i sidste sæson. [B)] (foreløbig 8 stk.)

Det kan der imidlertid rettes op på, - hvis vi da for he***** bare snart kunne få lidt ordentligt vejr! [xx(]

Læs: svag vind – solskin eller lidt frost og evt. sne. Hvis dette vejr så kan kombineres med at man har mulighed for at ”slippe af sted” – så skal det nok give et par Mikler. [Smile]

Swift
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Ulske

Hvad skal vi skyde dem for? Man kan jo ikke spise dem! Det er derfor jeg går på jagt. Præcis som jeg fisker.
Jeg skyder ikke noget jeg ikke kan spise. Det må i andre gøre.



Det er dog de særeste holdninger man efterhånden bliver præsenteret for. [:0]

Jeg tror det var fra Kristian Ravnkjær jeg første gang hørte det med kun at skyde til gryden. Selv om jeg egentlig tror at meningen oprindelig var den at det spiselige vildt skulle udnyttes i gryden, var der flere der pludselig misforstod budskabet.

Selvfølgelig er det ok at skyde ræve, krager, måger osv. uden at skulle tvinges til at æde dem, bare man sørger for at de bliver anvendt til andet formål, eller bliver bragt af vejen.

Der hvor det for mit vedkommende er uacceptabelt, er hvis man begynder at grave spisevildt ned, eller blot henslænger dagens udbytte i nærmeste grøftekant på vejen hjem fra havjagt. [xx(]

Swift
Svar
Jeg tror det var fra Kristian Ravnkjær jeg første gang hørte det med kun at skyde til gryden
det blev også udbasuneret af den nye hr Roed[Sad]
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
Ja - de skal passe på hvad de siger, der er altid nogle der tager det bogstaveligt.
Svar
Ro på swift. Det lader til at du føler jeg har trådt dig over tæerne med mit indlæg. Har jeg sagt noget om at jeg ikke synes det er i orden at skyde dem? Nej. Jeg spørger hvorfor og jeg skriver "de må i andre gøre"
Det kan godt være det forekommer visse mennesker fjernt og gammeldags kun at jage til gryden som jeg gør det, men det er min måde at drive jagt på.
Jeg kritiserer ikke andres måde at drive jagt på, men der bliver skrevet at det er en stærkt undervurderet af mange og udfra min beskrevne måde at gå på jagt, så er jeg uenig. Ikke mere i det.
Jeg forstår ikke hvorfor man skal skyde noget man ikke kan spise. Krager og måger kan spises og smager faktisk udemærket så dem har jeg intet i mod at skyde. Ræv derimod kan ikke spises og derfor vil jeg ikke skyde den. Den er ikke længere.

Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
Hej Ulske!

Hvem siger for øvrigt at ræve ikke kan spises. Jeg tror da alt kan spises, det er sikkert blot et spørgsmål om smag.

Jeg tror ikke rævesteg det kan smage være end det ost jeg fik serveret til morgenmad i Tyrkiet sidste sommer. [xx(]

Jeg villig til at sende dig et par Rævekøller hvis du har lyst til at smage. [Smile]

Swift
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)