Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Batteri oplader til duekarrusel/duemagnet
#1
Vil meget gerne vide hvordan I lader jeres batteri op til duekarrusellen. Har købt en brugt, men der fulgte åbenbart ikke lige en oplader med.
Synes at 300 kr for en bilbatteri oplader i Harald Nyborg er mange penge for sådan en sag.
- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#2
Hej Boldsen,

De duekaruseller jeg har set, er da til rigtige duer. Hvis man ikke har nogen hele i fryseren er du nok nødt til at skyde et par stykker før den virker efter hensigten. Det kan da også godt være at man kan få nogle af plast lokkerne med udbredte vinger til at sidde fast - ellers må du have gang i gaffatapen [Big Grin]

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#3
Haha! Gaffa klarer alt.
Men ja kan godt de efter jeg stillede den op ude i haven, at det ikke rigtig er muligt at sætte nogle platicduer på.
Må skyde et par stykker d. 1.10, inden den kan komme i brug.

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#4
Hej Boldsen

jeg har brugt plastik duer til min. Man borer 3 huller og monterer derefter duen.

Jeg bruger en Harald Nyborg lader til at lade batteriet op med. Tror ikke det kan gøres billigere.

Desuden virker det. JEg skød ca. 20 duer på 3 gange 2 timer sidste år.....og jeg kunne ikke ramme en ko i røvwen om jeg så havde siddet omvendt på den.
Svar
#5
Tror bare jeg nøjes med at sætte skudte duer på den.
Jeg har undersøgt det lidt og fundet den i Harald Nyvorg. Men fandt nu en batterioplader i Thansen til 199.-, som må være lige så god.

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#6
Biltema har en lille lader, som klare 6 v og 12 v.
Den kan sagtens lade det batteri op.
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-ti...der-612-V/
[Image: 37-707_m.jpg]

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#7
Okay, den var i hvert fald billig Smile
Tak for linket!

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#8
Det var da så lidt.[Wink]

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#9
Ville det ikke være en god idé, at først oplyse spænding på batteriet, og så hvilken type batteri der er tale om? Det er jo ikke helt ligegyldigt hvilken lader man bruger.

Mvh.

Christian
Svar
#10
12 volt.
17 AH
20 HR

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

12 volt.
17 AH
20 HR

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55



Hvis jeg ikke husker meget galt af min børnelærdom ???, så vil det tage en evighed at lade batteriet på 17AH op, når der kun er 0.5A ladestrøm tilgængelig i den foreslåede lader.

Noget i denne stil er nok bedre: http://www.thansen.dk/technicalinfo.asp?c=4217814576&n=-1985555946&pn=-1985515517

Mvh
Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#12
Kenneth. Jeg havde også valgt St købe den i Thansen fordi jeg ikke lige kommer til Ålborg eller Næstved hvor Biltema ligger.
Men det lyder godt at du ambefaler den. Takker mange gange Smile

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)