Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trofäer fra Afrika - laves lokalt eller hjemme?
#1
Hejsan,

Så fik vi endelig arrangeret safari turen til SydafrikaSmile Må se om jeg kan skrive lidt mere og inkludere et par billeder også.

En stor oplevelse at väre dernede for förste gang, og vi fik da også nogle gode jagt oplevelser samt naturligvist trofäer ud af det[:p]

Nu kommer så det store spm: hvor skal man få trofäerne lavet?

I förste omgang tänkte vi at få dem lavet lokalt da de har en rimelig fornuftig konservator.

Men hvad så når trofäerne kommer hjem?
Skal der betales Told, Moms og andre umulige skjulte afgifter?
Skal der betales afgifter af trofä värdi + konservator värdi + transport?

I så tilfälde bliver det en interresant "business case" at beregne om det bedre kan betale sig at få en dansk konservator til at lave arbejdet så man undgår at betale unödvendigt höje afgifter som fölge at udenlandsk konservator arbejde og dyr leverance?

Er der nogen er har erfaringer I kan dele ud af?

Mvh,
Tore
Svar
#2
Hej toresode
Det kan kun anbefales at få dem lavet dernede,vi fik vores lavet hos Karoo Taxidermi og der var ingen af os som var skuffede,hverken over prisen eller arbejdet,vores hjemtransport af trofæerne stod Agility for,de kan give dig udførlige priser på hjemtransport,håber du kan bruge svaret.
MVH
LØVIG
Svar
#3
undgå Safari Taxidermi i Johannesborg[Sad]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Nu skriver du ikke noget om hvor i ZA I var på jagt og med hvilken outfitter I var hos.

Det kunne være at der var nogen der kendte nogen. [Big Grin][Big Grin]

Der kommer ikke moms og told på trofæer, der er lavet udenlands, så få det bare lavet dernede, det er billigere end i DK, men lidt dyrere i fragt, men stadig billigere.[Wink]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#5
Tal med Henrik Prebensen fra Agilitylogistics.

Har brugt det firma til indfortoldning - og de kan reglerne på fingrene.

Den rene omkostning til konservering er efter min bedste overbevisning under halvdelen af hvad det koster her hvor man snart skal betale afledningsafgift for den ''naturlige luft''[Wink]

Jeg har fået trofæer hjem fra fra flere konservatorer hvor det har været helt iorden - men kender også tilfælde hvor andre har fået udstoppet i ZA hvor man burde have brugt lidt flere skillinger.

Så se om du kan få referender på den aktuelle taxidermist, hvad det ser ud til du allerede har.

En anden fordel ved at få arbejdet gjort i ZA er man så ikke importerer råt kød - hvilket Fødevarestyrelsen har sine helt egne meninger om.

Dette baseret på trofæerne skal til DK - ''Hejsan'' kunne tyde på noget andet - og så ved jeg ingenting [Wink]

Men en anden ting, fly er dyrt men hurtigt - skib er langsomt men rimeligt - fornøjelsen ved at får trofæerne hjem i slowmode foretrækker jeg - så kan man sidde og genkalde sig oplevelserne længe efter skuddet gik..... filmen på nethinden kører igen.
mvh
Svar
#6
Jo, vi har skam fået anbefalet en lokal konservator - og hans arbejde ser også ok ud: http://www.blackbear.250x.com/
Priserne kan man ikke regne med, har fået en ny liste i "USD" der er noget höjere[B)]

Hoved årsagen til at jeg lavede denne tråd var mere spm omkring told/skat/moms når d'herrer i blå uniformer skal skrabe kroner ind til statskassen[Sad]

Vi var hele familien afsted (4 jägere) og ca 75% af trofäerne skal til Danmark, mens mine skal til Finland, så jeg skal lige researche lidt mere heroppe også mht til told&skat[}Smile]
Svar
#7
Hej.
NEJ NEJ NEJ du må ikke bruge Black bear,ham vi kommer på jagt hos i Syd Afrika har før brugt Black bear,men har efter flere klager fra klienter skiftet til Karoo Taxidermi.
MVH
LØVIG
Svar
#8
Hej Toresode,

Jeg har selv fået lavet noget hos Trans African Taxidermists CC i Sydafrika. Det jeg har set derfra har været i god kvalitet og til rimelige priser. Sammenlignet med Danmark - nærmest til foræring.

Det skulle efter sigende være en af de største indfor faget i Sydafrika og de kan sikkert også arrangere hjemtransport med en af de speditører de normalt bruger til Danmark.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#9
Vi fik også lavet vores trofæer hos Karoo.
Ud af 31 montager, kunne 2 være bedre.
Alt i alt rigtig flot arbejde.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Hvis I nu lige læser hvad jeg skriver, så er det noget jeg har hørt - period
Mvh.

mp
Svar
#10
Auch, men det er nok for sent dersom trofäerne allerede er hos dem - vi vidste jo ikke bedre da vi var dernedeSad

Hvad laver de galt lövig? Ser det bare dumt/unaturligt ud eller er det kvaliteten det er galt med?

Heldigvis har vi ikke bestildt så mange hovedmontager...og alm opsatser kan de vel ikke lave galt?
Svar
#11
Ikke for at skabe panik, men jo det kan også ødelægges.

En af mine venner fik hans opsats retur. For at navnemærket ikke skulle forsvinde, var det fastgjort med en strip-GENNEM HORNET[Sad!]

Håber at det går bedre for dig,

K&B

Michael
Svar
#12
Heldigvis har vi ikke bestildt så mange hovedmontager...og alm opsatser kan de vel ikke lave galt?
ork jo, mine skulle bare på plade: det så ud som om de var hakket af med en økse + at hornene havde fået sort olie[}Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#13
Att: Strom og Pingvin: Har i fået lavet dem hos Black Bear i Kimberly eller hos en anden klamphugger?
Svar
#14
Skal se om jeg kan finde ud af det[Wink]
Svar
#15
Hej toresode
Det handler i høj grad om tillid. Stoler men på den lokale konservator, og har han tilstrækkeligt med referencer. Anbefaler din rejesarrangør konservatoren, og garanterer han for firmaet?

Hvis et eller begge svar på disse to spørgsmål er nej, ville mine trofæer blive monteret i DK, selv om det er meget dyrere. Dette kun fordi der er væsentlig kortere hvis der er reklamationer.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#16
Att: Strom og Pingvin: Har i fået lavet dem hos Black Bear i Kimberly eller hos en anden klamphugger?

jeg skrev at de var lavet hos Safari Taxidermi i Johannesborg, ikke Black Bear (sortbjørn i Africa[:I])

mvh
Strom, naturgænger

ps. da mine 10 kranier kom hjem, kikkede jeg på dem og sendte dem retur til Africa, ventede endnu 7 måneder, og fik dem så igen uden at der var lavet nogen forbedringer [}Smile]
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#17
Hej
Jeg får lavet mine trofæer fra sydafrika hos Trans African Taxidermist cc, og det er flot arbejde og hurtigt leveret og så når jeg er ved Kimberley, så bruges Red Dune taxidermist i Jacobsdal, også fint arbejde og "rimeligt" hurtigt.
Outfitteren jeg kommer hos ved Kimberley brugte også engang Black Bear i Kimberley, men det er slut nu.(for mange reklamationer)
Jeg har set mange trofæer lavet hos Karoo Taxidermist, som er rigtig flotte og kan også anbefale dem.
Som RAS skriver, den konservator som outfitteren anbefaler er nok at foretrække, (med mindre outfitter og konservator har "Lokumsaftaler")
MVH Jens Peter
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#18
Må så bare håbe på det bedste nu da trofäerne er havnet hvor de er[Smile][Sad]

Det var den konservator vi blev anbefalet som de normalt arbejde med og de havde normalt ikke dårlige erfaringer.

Nåh, må vente 6-9 måneder og så juble eller gräde snot. Trods alt ser de trofäer de har på deres hjemme side ganske ok ud - så välger at pröve at väre positiv ellers bliver vente ikke sjov[xx(]

Tak for alle svar og feedback - håber jeg kan vende tilbage med nogle fine billeder om en rum tid[Big Grin]

Mvh,
Tore
Svar
#19
Det skal sgu nok gå godt[Wink]
Ellers må du bare afsted igen[Big Grin]

K&B

Michael
Svar
#20
Jeps - vi har bestemt lyst til at tage afsted igen - kanon oplevelse!

Men pengepungen og konen kräver vidst at der går en rum tid inden näste gang.

Sköd forövrigt selv: Oryx, Zebra, Blisbuk og Stenbuk.
De resterende familie medlemmer fik tilsammen: 1 Gnu, 3 Impalaer, 1 Stenbuk, 2 Blisbukke, 2 Oryxer, 2 vortesvin og 1 springbuk.

Så alt i alt en god tur der i mere end end forstand smager af mere[:p]

Mvh,
Tore
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)