Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Polering af aftræk
#1
Jeg har som før omtalt en gammel Toz 17-01 22lr fra 1987 eller deromkring. Fik den sidste år, og har altid været rigtig træt af dens aftræk, som helt vildt hårdt.

Så i dag besluttede jeg mig for at polere aftrækket, i al min uvidenhed. Så på med polerdimsen på Dremlen, og så ellers derud af, og bundstykket fik selvfølgelig også en omgang.

Operationen tog vel omkring en halv times tid plus skille og samletid.

Jeg skal da lige love for at den smule arbejde gav pote.. Fy for den for et lækkert aftræk den har nu i forhold til før. [:p]

Jeg aner som sagt ikke hvordan man polerer aftræk, og har ikke læst om emnet, men prøvede mig bare frem. Så ligger du inde med en gammel russer som aftrækket stinker på, så få gang i den Dremmel med polerdimsen.

Har et klogt hovede den rigtige opskift på polering af den slags, ja så hører jeg den selvfølgelig gerne[Smile]

[Image: chasse009.gif]
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#2
Er du nu sikker [:o)] Prøv at påvirke aftrækkeren sidelæns medens du tager aftræk (skiftevis til hver side) - er resultatet helt ens ?

Har poleret aftræk nogle gang - det er vigtigt når man har skilt aftrækket - er der fikseres og slibes 100% vinkelret på emnerne med slibepapir str. toiletpapir [Wink]

Ellers risikerer man skud i utide .........

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#3
Sådan umiddelbart vil jeg sige ja.. Jeg har lige haft den adskilt igen, efter at have læst lidt om emnet.

Bunden af selve aftrækkeren kører på låsestolens bund når man tager aftrækket. Jeg har poleret bunden af låsestolen med lansky sten fra den 3 fineste helt ned til den fineste, og derefter poleret med Dremmel igen, og til sidst givet et ganske tyndt lag våbenfedt. Der hvor bunden af aftrækkeren kørte på låsestolens bund var der blevet lidt ujævnt, og det er nu helt 100% glat. Aftrækket er stadig dejligt, og jeg kan ikke rigtig føle nogen forskel når aftrækkeren påvirkes fra side til side.

Men under alle omstændigheder er der en verden til forskel fra før, så det er ok til mig. Det er jeg ikke en super skydemaskine, men en gammel billig russer, som faktisk skyder utrolig præcist.

Noget helt andet. Ved nogle af jer, om man kan få klikpatroner til 22lr. Det er vel ligeså usundt for slagstiften i en salonriffel, som en alm riffel når man tager aftræk uden klikpatron?!

[Image: chasse009.gif]
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#4
Gå ind på Skyttebutik og søg på klikpatroner.
20 stk .22 kr.80,00
Svar
#5
Perfekt.. tak for det!!

[Image: chasse009.gif]
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)