Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lokum og predatorer
#1
Jeg har brugt weekenden paa at bygge et long drop, lokum, das eller hvad saadan et skur uden traek og slip nu end skal kaldes. Der blev dog ogsaa tid til at regulere lidt paa skovens predatorer. Loerdag aften skoed jeg en raev og soendag blev det til en skovskade. Det var faktisk foerste raev jeg har set i skoven, selvom jeg saa en del spor i sneen i vinter.

Der er billeder og en lidt laengere beskrivelse paa min blog:

http://web.me.com/mikkelkroeyer/Helle_og_Mikkel/Blog/Optegnelser/2010/8/29_Nyt_fra_skoven.html

Saadan en raev er ioevrigt ualmindelig doed efter moedet med en 250 grs TSX der kommer med knapt 800 m/s. Stort hul i ryggen med maskindele fra motorrummet og straekmaerker paa bugen hvor skindet tydeligvis havde givet efter for et stoerre indvendigt tryk. Ikke lige den kombination man skal vaelge hvis man oensker at tage vare på skindet.
Mvh.

Yeti
Svar
#2
Fin lille beretning..

Du samler på mærker til... Bolde??
Fodbolde?

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#3
Fodbolde, håndbolde, basket bolde - you name it. Det er Statoil's sommer kampange. Det betyder at man bliver lokket ind i butikken da man ikke faar maerkerne hvis man bare tanker ved automaten.
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Aha.. På den led. Lokum, predatorer og bolde Wink

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Aha.. På den led. Lokum, predatorer og bolde Wink

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55


Lokum,predatorer og nej bolde...bare jagten og fiskeren..[Big Grin]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#6
Den kræver en forklaring Erik [Smile]

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Den kræver en forklaring Erik [Smile]

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55


OK....jeg mene....glemmet fodbolde,håndbolde...etc ...bedre til at jagt og skydt varmits og predatorer ved lokum...eller gå fiskerien..end været hjemm på lokum og spiller med jer bolde..[Big Grin][:o)]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#8
Jeg.. osse synes Yeti kunne have brugt lille mere storet kugle end 250 gr TSX til ræven...måske 325 eller 350 gr solids fra .458 Win magnum.[Big Grin][Big Grin][Big Grin] Then shoot Mr fox up the ass and bullet exits out the head..[:o)]....Team ass shot..[:o)] eller TAS for kort..[:o)]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#9
Skal jeg have sådan en monster kaliber så står .458 SOCOM øverst på listen for tiden. Den kunne være spændende med en lyddæmper - plop.

P.s. I den forgangne weekend fik jeg reguleret lidt flere predatorer. Ja legalt set er der ikke tale om regulering da der er almindelig jagttid på skovskader i Sverige. Jeg har i øvrigt aldrig set så mange på et sted før. Jeg tror at men hvis man brugte en dag ville kunne skyde imellem 20 og 30 uden at få sved på panden.
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)