Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Umenneskelig aflivning
#21
@ID.....Nej! Man må IKKE drukne kattekillinger i dagens Danmark! Jeg gider ikke finde lovparagrafen frem, men iflg. Dyreværnsloven er det lige så forbudt som at drukne hundehvalpe, eller bruge andre forlængst forbudte og "billige/bekvemme" metoder.

Når det så er sagt, så vil de fleste danskere med et helt anderledes syn på dyrevelfærd end de har i de øsreuropæiske lande, vel naturligt nok altid "stejle" voldsomt ved sådan en handling? Og det hvad enten den foregår i vores egen lille andedam, eller i et andet land?

En så rå behandling af værgeløse individer vil sikkert altid vække forargelse hos mennesker med et normalt empatisk livssyn, og det uanset om det handler om værgeløse børn (hvor jeg personligt får en meget voldelig trang til at straffe den der begår den slags [}Smile], og det er jeg altså ikke bleg for at indrømme! ) eller dyr. Hvis vi bare trak på skuldrene og var ligeglade, SÅ ville jeg sgu blive alvorligt bekymret for danskernes mentale sundhedstilstand [V]

Og jeg kan da forsikre dig/jer alt om at jeg bliver møg ked af det, hvis jeg får skudt til et stykke vildt og det ikke dør i knaldet. Det er godt nok også en del af det at være jæger, men det vil aldrig blive noget jeg bare trækker på skuldrene over. Og noget kunne da tyde på at andre her, har det lige sådan.

Gu skal dyr ikke sammenlignes med mennesker, men de skal behandles med omtanke og respekt som alle andre levende væsener!

Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#22
Det er rigtigt at man ikke må aflive dyr ved drukning (Bekendtgørelse om slagtning og aflivning af dyr kapitel 5, § 13, stk. 2.) - da jeg skrev om killinge drukning var det ment som "moral'skt i orden" forstået på den måde at, om ikke de fleste, så ihvertfald temmelig mange jægere og landmænd finder det helt iorden at drukne nyfødte kattekillinger i en spand.
Jeg er ret sikker på at en del i denne tråd som er meget forargede over behandlingen af hundehvalpene, vil finde det ok at drukne et par kattekillinger...................har jeg ret?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#23
Ikke jeg.....
Jeg ville ikke bryde mig om denne aflivningsmetode - og der er ikke forskel på kattekillinger og hundevalpe
Det er en primitiv aflivningsform i mit hoved...

Citat:quote:

Originally posted by ID

Det er rigtigt at man ikke må aflive dyr ved drukning (Bekendtgørelse om slagtning og aflivning af dyr kapitel 5, § 13, stk. 2.) - da jeg skrev om killinge drukning var det ment som "moral'skt i orden" forstået på den måde at, om ikke de fleste, så ihvertfald temmelig mange jægere og landmænd finder det helt iorden at drukne nyfødte kattekillinger i en spand.
Jeg er ret sikker på at en del i denne tråd som er meget forargede over behandlingen af hundehvalpene, vil finde det ok at drukne et par kattekillinger...................har jeg ret?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#24
For mig havde det ikke gjort nogen forskel om der var katte marsvin eller et andet dyr. Jeg synes at handlingen er afstumpet og forarges over den letsindighed andet liv behandles med. Jeg bliver også forarget når jeg hører at man benytter voldtægter som våben i Congo, eller udnytter situationen i Pakistand til at stjæle børn. Jeg kan dog godt rumme at blive forarget over flere ting ad gangen og på den måde give udtryk når jeg ser handlinger hvor jeg synes at dem der udføre dem bør reviderer deres etik og værdigrundlag.
Mvh.

Yeti
Svar
#25
Nej tak til aflivning af alle dyr ved drukning. Ligeledes nej tak til kattekillinger "mod mur eller fliser".
Walnut
Svar
#26
@ID

Drukning af dyr er heller ikke min kop te, så her finder du heller ikke opbakning. Jeg synes måske ikke hun skulle druknes i en flod som straf - man kunne jo hive hende op igen lige inden.
Svar
#27
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/a...403040.ece

Go' weekend
MVH
Klaasehaans
Svar
#28
Det glæder mig hvis hun bliver fundet og får at vide at sådan opførsel ikke er ok. Selvom at bøden ikke bliver på 37.000 så vil det at samfundet markerer at dette er ikke acceptabel adfærd formentligt lærer både de pågældende og andre at man skal finde mere humane måder at aflive dyr på. Og hellere en bøde der præcis bære dette budskab end de der million milliader bøder man fra tid til anden hører om det ikke gør andet end at sikre at det ramte menneske ikke vil kunne få en rimelig levestandard ved andet end kriminalitet.
Mvh.

Yeti
Svar
#29
@ID:

Lad mig spørge dig om noget: Har du nogensinde set en kattekilling et døgns tid efter at den er blevet puttet i spanden?
For det har jeg!!!!
Vi skal 29 år tilbage i tiden, og indtil da var drukning af kattekillinger i min verden noget man ofte hørte om, så jo, dengang en slags "naturlig" del af det med en hunkat der ubelejligt fik killinger. Jeg boede på det tidspunkt ude på landet, til leje i en lejlighed på en gård der var ejet af en ca 40 årig ungkarl; vældig rar og som syntes det var rigtig hyggeligt at der var kommet lidt liv om væggene i form af min dengang 2 årige søn. Altså havde min lille søn frit lejde til alle gårdens lyksagligheder, såsom at sidde i maskinlængen oppe på traktoren, rende ind og ud i svinestalden osv. Med langt til nærmeste trafikerede vej, havde sådan en lille purk et trygt og godt sted at udfolde sig. Lige indtil den dag han kom ind til mig med en meget våd og meget opsvulmet levende killing i favnen og bad mig "Mor skal tørre misser" ......Hold da op....Bevare fatningen, og spørge hvor han dog havde fundet den våde lille mis henne? Svaret kom promte: "Ude i spanden". Jeg tog killingen fra ham og bad ham vise mig hvor. Jeg vidste jo godt at gårdens hunkat havde fået killinger 2 dage før, og havde nu mine bange anelser. Killingen jeg bar på, prøvede forgæves at trække luft ned i sine vandfyldte lunger, mens den spjættede svagt med sine små ben, og jeg skammer mig ikke for at fortælle at tårerne begyndte at trille, så rystet var jeg og så stor en medfølelse havde jeg for det arme kræ, og ked af at min lille søn havde fundet den...! Omme bag svinestalden stod en spand hvor der lå en træplade og en stor marksten ved siden af, og 4 killinger mere baskede svage og opsvulmede rundt i vandet i den....!!! Synet er ætset ind på min nethinde [V]
Nu fik jeg travlt med at få min søn ind, mens jeg måtte efterlade den først fundne killing på jorden, og så ellers få fat i vores gårdejer. Han blev næsten ligeså chokeret som mig, for han havde kl 6.30 dagen før, set sit snit til at få fat i killingerne og havde skyndt sig at putte dem i spanden, og nu, over 24 timer senere var de stadig ikke helt døde, men bestemt heller ikke til at redde! I fællesskab fik vi killingerne aflivet med et velrettet slag i nakken med et hammerskaft der lå på gårdens værksted, og bagefter gravet ned i møddingen, så min lille søn ikke skulle risikere at finde dem igen. Vores rare gårdejer var meget ked af det og svor på stedet at der aldrig mere ville blive druknet killinger på gården så længe han boede på den. Hverken han eller jeg vidste før den dag, at killinger der kun er ca et døgn gamle, kan være så sejlivede [:0]

Gad vide om du stadig synes det er akceptabelt at drukne et par kattekillinger??
JEG GØR IKKE !!!! Og jeg er meget glad for at vi i dagens Danmark har en dyreværnslov som dog prøver at varetage dyrs ve og vel. Noget kunne desværre tyde på at ikke alle har fattet hvorfor vi har sådan en lov [V]

Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#30
Er det egentlig lovligt at aflive katte/kattekillinger ved skydning (på landet altså) - og under forudsætning af at det er ejerens ønske at kattene skal aflives??

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by Farmor

@ID:..............Gad vide om du stadig synes det er akceptabelt at drukne et par kattekillinger??...................

Jeg har saftsusemig ikke skrevet at det er acceptabelt at drukne kattekillinger!!!!!!!!!!!!!!




Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#32
@ Ran:
Nu er jeg ikke mere sentimental end godt er, så det mener jeg rent faktisk at det er. Forudsætningerne i Dyreværnsloven er at et dyr, såvel hus/kæle/ eller andre dyr, ved aflivning IKKE udsættes for unødig stress og lidelse. Så hvis man kan aflive katte ved skydning UDEN at udsætte dem for unødig stress og lidelse, så er principperne i Dyreværnsloven jo overholdt.

Mvh Farmor [Smile]

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#33
Så må du virkelig meget undskylde ID. Men dit tidligere indlæg gav bare det indtryk. Det er jeg ked af, endnu engang undskyld af hjertet.

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#34
Alt forladt - jeg vil dog tillade mig, at quote mig selv fra et tidligere indlæg [Image: 03.gif]

Citat:quote:

Originally posted by ID

Jeg vil understrege, at jeg ikke sympatiserer med aflivningsmetoden men alene kommenterer på reaktionerne på videoen.





Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)