Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Winchester SuperX - erfaringer...
#1
Jeg har tiltusket mig et større lot fabriksladede Winchester SuperX kaliber .44 REM. Mag. med 240 gr. hollow soft point. Jeg har i dag brændt 12 stk. af i min Ruger 77/44 og se så her [V]:

[Image: Hylsterrevne 44 RM.jpg]

Hylsteret til højre et af de 10 som holdt.

[Image: Hylsterrevne 44 RM - closeup.jpg]

Lidt tættere på...[:0]

Jeg har to gange i mit liv købt en hatfuld Winchester SuperX. Første gang var i .300 Win. Mag. - de revnede i hylsterhalsen og et stykke ned over skulderen... Jeg er bange for, at jeg antog, at det var en enlig svale [B)]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Hej Jens,
oplevede du nogen gasudsivning, eller registrerede du ikke det. Er der en kanal ud til siden eller hvor ledes gassen ud i en Ruger.

mvh. JOhannes
Svar
#3
Jeg bruger selv superX men fra en hvid æske 240 gr. hollow point i 44 rem mag. Uden problemer... Jeg har faktisk genladt hylstre fra dem med op til 22 gr. N110 de fejler stadig ikke noget. Jeg håber at det er en enelig svale [:0] du har fanget[B)]
Svar
#4
Hej Høgh

Har du nogen ide om hvor gamle de patroner er?

Det ligner forældelsesrevner, hvor strukturen i materialet er blevet hårdt/sprødt.

Det er ikke sundt at hylsteret ikke slutter tæt.

Hvis jeg var dig, ville jeg skille patronerne ad og rekrystallisere hylstrene, så kan de også genlades, hvis du har brug for det.

Det var ikke noget jeg havde lyst til at brænde af, lige foran mit ansigt.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an2.gif]

[Image: Gunorexi.jpg]
Er mere til Guns end roses ...
K&B Claxel Wink




Svar
#5
Jens, så ka du lære det - Ka du [}Smile]

Ovenstående var aldrig sket med undertegnedes jordskælvs-ladninger (dem du piver over...For meget rekyl [:o)])

Jeg ville fluks holde op med at bruge 'Winies' og fortsætte med dem vi testede :

23 grs N110
255 Grs Blykugle med gascheck
Gænghætte CCI 200

Du får mere smæk for skillingerne, og de koster under det halve = mere skydning [:p]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#6
Citat:quote:

23 grs N110
255 Grs Blykugle med gascheck
Gænghætte CCI 200


GD har du en hastighed på dem? Jeg kan få 1790 fps ud af 22 gr. N110 med kappeklædt projektil 240 g.
Svar
#7
1756 fps eller ca deromkring ?

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#8
Ok. Så er det nok ikke helt skævt at det er max. jeg er ved at nå. ingen problemer endnu men der er ikke plads til mere krudt[xx(]
Svar
#9
De er fem år gamle - de nævnte .300 WM var max. et år.
Da jeg opdagede fejlen ved sidstnævnte gik jeg dem igennem og fandt et par stykker der allerede var revnede i hylsterhalsen omkring projektilet.
Der var ingenting at mærke under affyringen af de viste .44'ere og der er ikke fundet fejl på nogle af de uaffyrede - jeg tror simpelthen ikke at Olin (Winchester) har helt check på metalurgien...

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

- jeg tror simpelthen ikke at Olin (Winchester) har helt check på metalurgien...



Med den alder og de revner, så ville jeg returnere hele partiet[xx(][xx(]

Better safe than sorry[Sad!]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an2.gif]

[Image: Gunorexi.jpg]
Er mere til Guns end roses ...
K&B Claxel Wink




Svar
#11
Jeg har affyret WInchester patroner (OLIN)i 300 wm, og aldring haft problemer, og jeg har efterfølgende anvendt deres hylstre til genladning uden problemer. Det samme er tilfældet i 22-250. Jeg har også nu anvendt WInchester hylstre i 30.06, som er købt fra nye af, heller ikke her er der problemer. Jeg ved godt nok ikke hvem der er produceret de hylstre.

DU må være meget usansynlig uheldig.

mvh. JOhannes
Svar
#12
Jeg glemte dog at sige, at det du har været udsat for er helt uacceptabel, og WInchester skal vist være glad for at det ikke skete i USA, og det ikke var en amerikaner som affyrede dem, så havde det jo nok kostet dem en par millioner i erstatning.

mvh. JOhannes
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)