Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schmidt & Bender service
#1
Jeg har et skønt, ældre S&B 1,5-6x42, som bærer præg af års slid. Nu er det et skønt sigte, så jeg vil ikke umiddelbart lave en permanent udskiftet. Til gengæld er jeg så forfængelig, at dens slitage ikke passer godt til det skønne våben, det sidder på.

Nu har jeg via Schmidt & Bender, Jaguar Gruppen og derefter Game Fair fået at vide, at jeg kan sende det til service og reparation hos S&B.

Det har jeg tænkt mig at gøre. Nu er jeg bare nysgerrig efter, hvor meget min forfængelighed kommer til at koste.

Sigtet skal have en service (jeg er ikke sikker på, hvad den slags indebærer), men vigtigst er det, at det bliver lakeret/malet, så den afskallede maling ikke længere skæmmer.

Har i erfaringer med, hvad den slags ender på i kroner og ører?

Og nej, jeg vil ikke sovse et så skønt sigte ind i spraymaling til udstødningsrør.

Venlig hilsen
Svar
#2
Jeg har kun oplever hurtig service med rimelige priser.

Skriv til dem med et efterspørgsel på det du vil gerne få lavet, samt kikkerts serienr.. De svarer hurtigt med et tilbud i euro, samt skøn over, hvor langt tid det vil tage.

/Buba

Dubravko Butic
/Buba

Dubravko

Svar
#3
Hej Buba,
Nu har jeg fået svar; 4000,- for service og 6000,- for at lakere den. hmm... så er vi næsten oppe i nyprisen for den model, så jeg har valgt at takke nej. Hvem har du været i kontakt med hos S&B? Er 4000,- for service en "rimelig" pris?
Svar
#4
Jeg har haft kontakt til en fra serviceafdeling, hendes navn er Sabine Brandt.

4000 lyder meget, synes jeg.

Den service de snakker om indebærer nok grundig rensning, smøring, o-ring udskiftning, rekyl- og parallakse kontrol.

Det er i hvert fald det de lavede på min.

/Buba

Dubravko Butic
/Buba

Dubravko

Svar
#5
Hej Jacob

Du kan prøve at kontakte dem! De er meget dygtig Inde for servicering og reparation af Optik (Kikkerter og sigtekikkerter)! De maler og overfalde behandler også sigte kikkerter!

http://www.optik-froelich.de/frame.htm

Prøv og klikke på Instandsetzung så er der lidt priser man kan gå ud fra.

Skulle de knibe med de tyske kan du kontakte mig[Wink]

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#6
Hej Buba og Lille,

Jeg har været i kontakt med Sabine, men hun henviste mig til Jaguar Gruppen, der henviste mig til en forhandler.

Tak for link, Lille.
Svar
#7
Det var underligt.
Jeg havde kontakt til dem flere gange, hvor jeg fik tilsendt reservedele og tilbehør direkte, uden der var nogle forhandlere indblandet.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)