Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zeiss Conquest 3-9x50 på Sako Bavarian
#1
Hej Alle

Skal montere en Zeiss Conquest 3-9x50 på en Sako Bavarian 308 W. Har en Optilock i medium, men hvilken skal jeg bruge, når jeg vil have den monteret lavest muligt?

Tak på forhånd

K

Min næste skal være en 243'er...
Min næste skal være en 243'er...
Svar
#2
Tjae en Low kan den tage og vel også ekstra low...

Men skal den tilrettes så forreste base skal sænkes - så er det måske godt at det er en alm low.
Har kun low på mine Tikkaer med 25,4 og 30 mm m/sunshade (havde også low på en Sako) er der næsten ingen luft...

Æstetisk ser det også dumt ud med høje montager [8D]
http://www.sako.fi/pdf/specs/Optilockring.pdf
Citat:quote:

Originally posted by Karoma

Hej Alle

Skal montere en Zeiss Conquest 3-9x50 på en Sako Bavarian 308 W. Har en Optilock i medium, men hvilken skal jeg bruge, når jeg vil have den monteret lavest muligt?

Tak på forhånd

K

Min næste skal være en 243'er...



"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#3
Hej Halvautomat

Tak for svaret. Tror, jeg prøver en low.

K

Min næste skal være en 243'er...
Min næste skal være en 243'er...
Svar
#4
Hej Karoma,

Fik en tilsvarende Conquest 3-9*40 monteret på en Remington 700SPS i cal 223.
Monterede med en leopold low montage og resultatet er at låsen kun lige knapt kan åbnes og träkkes tilbage uden at den hänger på gummi-ringen/öjen-justerings mekanismen bagerst på kikkerten...så en kikkert kan også komme til at sidde for lavt [Sad!]

-Tore
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by toresode

Hej Karoma,

Fik en tilsvarende Conquest 3-9*40 monteret på en Remington 700SPS i cal 223.
Monterede med en leopold low montage og resultatet er at låsen kun lige knapt kan åbnes og träkkes tilbage uden at den hänger på gummi-ringen/öjen-justerings mekanismen bagerst på kikkerten...så en kikkert kan også komme til at sidde for lavt [Sad!]

-Tore



Det er mere et Remington problem end et Sako problem. Hævearmen er simpelthen for kort og åbningsvinklen for stor på en Remington.

mvh
Svar
#6
Byttede mig til en low hos claxen, og det sidder lige i skabet. Ser i øvrigt meget nydeligt ud, og jeg er ganske tilfred:-) Tak for rådene. K

Min næste skal være en 243'er...
Min næste skal være en 243'er...
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)