Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
miroku 800
#1
Hej.

Jeg interesserer mig for en miroku 800, 71 cm lø b, boring 1/4 og en 1/2. Kaliber 20/76. Sort baskyle med enkelt gravering
Revne i forskæftet ikke skudt meget, pæn stand.

Jeg kan ikke finde mange oplysninger om modellen. Er 800 jævnbyrdig kvalitet med browning 325/425. Hvor gammel er sådan en. Balance osv.

Den skal koste 5000 ved privat handel.

Hører gerne mere om modellen, da jeg intet ved om miroku. Har en browning sporting 12/76 (som jeg købte billigt =jaguar gold diamond), så det er mest for at prøve at skyde med en 20)

mvh

Ulrik
Svar
#2
Hej Ulrik.

Jeg har så den omvendte verden, en Browning sporter i kal 20 og en Miroku 800 i kal. 12.

Mener Mirokuen er fra først i halvfjerdserne, det er en rigtig arbejdshest, den er lavet solidt.

Du får rigtig meget glæde af den skyder, næsten ikke til at slide op[Smile]

Men højst sandsynligt ikke indvendig hårdtforchromet, så pas godt på den.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#3
hej clax
ER min Browning hårdt forkromet? og hvilke fordele har det? Slidstyrke, rustbeskyttelse??

mvh

ulrik
Svar
#4
Browningen er hårdtforchromet, det øger slidstyrken og gør den mere resistent overfor rust.

Der har været mange dårlige 20'er patroner på markedet, men det bedre jeg har prøvet i 20/70 er Rio og ellers Kent's 3" som det bedste.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#5
Der har været mange dårlige 20'er patroner på markedet, men det bedre jeg har prøvet i 20/70 er Rio og ellers Kent's 3" som det bedste.

K&B Clax [Wink]

Er det ikke lidt farlig, 3" i 70mm [Big Grin]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Tex

Der har været mange dårlige 20'er patroner på markedet, men det bedre jeg har prøvet i 20/70 er Rio og ellers Kent's 3" som det bedste.

K&B Clax [Wink]

Er det ikke lidt farlig, 3" i 70mm [Big Grin]

Mvh Bjarne



Citat:quote:

Jeg interesserer mig for en miroku 800, 71 cm lø b, boring 1/4 og en 1/2. Kaliber 20/76. Sort baskyle med enkelt gravering



Jo det går ikke, men det har jeg heller ikke skrevet var noget man skulle gøre.

De korte patroner giver ikke meget plads til 24 gram hagl, forladning og krudt, men Rio er brugbart

I de længere kan man bruge et bedre krudt ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#7
Hej alle

I skal have tak for svarene.[Smile] Dog havde jeg håbet at få lidt mere at vide om modellen Miroku 800.

Hilsen
Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)