Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stigning på S&L piber
#1
Jeg har fået stillet et (småpinligt) spørgsmål !!! " Hvilket stigning har din 6,5-284 Norma", hvortil jeg ku' svare øh .... ja ... ?!?!?

Jeg har fået det at vide engang, men det har ikke efterladt sig noget blivende indtryk [Wink].

Er der nogen her på sitet der ved hvilken stigning S&L anvender på deres 6,5 mm piber.

Henrik
---------------------------------------
Tåge kan ikke fordrives med en vifte.
Svar
#2
Næ! Men du kan da selv måle det, ca. på samme tid som du har brugt på at formulere dit spørgsmål.[Big Grin]
mvh

knerik
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#3
hej nitro
jeg mener at stigningen er 1-91/4 men jeg er ikke helt sikker
for jeg har også hørt 1-83/4 & 1-9 så der er jo lidt at vælge
imellen[Smile]
hilsen hatting

man er vel jysk[Big Grin]
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#4
Du ved sikkert også hvordan stigningen kan måles, men jeg gør det på følgende vis (og det er faktisk helt nøjagtig)
---------------------------------------------------------------------
Her er een metode.
Sæt en rensefiltprop på rensestokken . fastgør den med tape, så proppen ikke kan dreje i forhold til stokken.
Før stokken ind i piben, indtil riffelstigningen får stokken til at dreje.Nu skal du have lavet et par mærker på stokken, et så du kan se, når stokken har drejet een omgang og et så du kan måle hvor langt du skulle skubbe stokken, for at få den drejet en omgang.
Eksempel: hvis stokken skal skubbes 14 tommer=35,56 cm. er stigningen= 1-14. Hvis du kun skal skubbe stokken 9 tommer eller ca. 23 cm. er stigningen 1-9. (1 tomme=2,54 cm.

mvh

knerik
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#5
stigningen i S&L piber i kal 6,5-284 er 1 omgang pr 210mm så virker den med kugler mellem 90 og 160grains , bedst mellem 120 og 150 grains, men spild ikke tid på at læse diverse vejledninger hvor man er meget præcise i kravet til stigning, det er kun interresant for benchrestskytter som kræver precicion bedre end 1/4 tomme på 100 yds

jbn
Svar
#6
Hmm...Fik en tanke(Det kan jo også ske for mig)

Kunne vi mon få offentligtgjort samtlige stigninger, på alle S&L kalibre. Det ville være et godt udgangspunkt, i tilfælde af egne projekter.

G.D.
Great Dane

Svar
#7
1/210 mmm = 1/8,25 tomme

G.D.
Great Dane

Svar
#8
Hej GD m.fl.

man er jo et dovent BIIIP, så jeg ringede til S&L hvor Jørgen venligt fortalte mig hvad stigningen på min pibe er (210 mm = 1/8,25).

Det er super Jørgen kan supplere når hukommelsen har ét hul (pral, min bedre halvdel mener der er MANGE).

PS.

GD, kan du bruge "pinden" ?
Svar
#9
Hvad for en pind...Har ikke modtaget den endnu!

G.D.
Great Dane

Svar
#10
hej G D kontakt din vej J Lyng mandag middag så han ikke undre sig for meget over had det er for en stak blandet han har moddtaget

jbn
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)