Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er I ved at være klar til elgjagten
#1
Jeg er ... elgmærket er skudt igen på 9ende år - så jeg burde være klar...

Se lige det klip her - man kan mærke (jagt)fornemmelsen med det samme [8D]

http://www.skydestok.dk/images/Storelg.wmv

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#2
Om vi er klar? Selvfølgelig. Tager inden længe op og kigger efter en buk og nogle grise. Kon desværre ikke afsted d. 16 august, så derfor denne "sene" tur [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#3
Jeps - afgang 5. okt.

/bundgaard
Svar
#4
Jeps jeg er ogsaa klar. Jeg skoed elgmaerke sidste weekend. Jeg havde i den forbindelse givet min Zeiss kikkert endnu en chance. Det maatte da for pokker kunne bruges på min 6,5x55, Men nej den kunne sagtens naa ind og daske mig i panden, ikke noget med blod, men alligevel nok til at vaere generende.

Jeg havde ogsaa det nyeligt faerdige KKC skaefte paa min S&L. Det virkede rigtigt godt. Alligevel havde jeg 5x 5(1),5(1),5(1),0. Nullet kom ikke altid til sidst, men jeg havde tydelig 'pletskraek'... Pisse irriterende (pardon my french). Nå, men det betoed nu bare at der skulle et par serier mere til foer guldmaerket var i hus, saa jeg er klar.

Efter skydningen satte jeg min 9,3x62'er paa, men da jeg havde glemt lydpotten hjemme fik jeg den ikke skudt ind. Saa jeg riggede en intermistisk skiveholder op da jeg kom op i skoven senere paa dagen. 2 skud af sted. De sad saa 7 cm hoejt og 6 cm til hoejre og spredningen var maalt fra yderkant til yderkant noget der lignede 12mm - ét ovalt hul! Af med laagene og så - "H" og "T"??? naa jeg klarede at faa det f..... up saa naeste skud sad praecis 14 cm over midten... Men det var jo let at rette, og saadan en S&B er altsaa laekker at klikke paa ogsaa selvom den har nogle aar paa bagen.

Senere mens jeg sad og grillede lidt poelser kom der en skovskade og satte sig i et aebletrae der staar ved siden af hytten. Jeg listede lige et par skrald i haglsprederen og saa blev den ellers skovskade nr 8 i aar som jeg har skudt i skoven - og der bliver naermere flere end faerre...
Mvh.

Yeti
Svar
#5
yes er klar
først 'opvarmning' med 3 dages højlandshjort i Skotland.. kommer lige hjem en enkelt dag for derefter at dampe afsted til S d 8 Okt.. slagtebods opsætning d 9, evt lidt harejakt på andet område d 10 .. så går løs med Älg mandag morgen d 11te

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#6
Yeti>> Skulle lige til at spørge om du ikke mente husskader, men den skov du henviser til ligger vist ikke i DK, så er det jo nok helt ok at plaffe skovskader.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#7
Kommer desværre ikke på ELgjagt i år.
Så knæk og bræk til alle jer heldige asner
Forældrene har inviteret hele styrken til Sydafrika i den uge, så det var et benhårdt valg at tage.
Jeg skal nu ud at se efter en stribet hest og lidt andet godt, sååååee...
Til gengæld er der så tur til Sverige denne weekend for at rydde pas og mærke af, samt lure efter en grisebasse.

Jeg skal nu ikke klage, var HELDIG i 2008:
http://www.huntersmagazine.dk/?mod=article&aID=2954

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#8
Ja.....[Big Grin] er total klar, våbenpapir og færgebillet er lavet, 8 mm er indskudt og listen over ting jeg skal huske, er skrevet.
Sejler lørdag den 9 oktober.
Håber ikke at møde så stor en tyr i år, da vi kun har en kalv på licensen[V]

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Yeti>> Skulle lige til at spørge om du ikke mente husskader, men den skov du henviser til ligger vist ikke i DK, så er det jo nok helt ok at plaffe skovskader.

MvH
Morten



Nej mit lille paradis ligger i Sverige - oppe i naerheden af Tingsryd.

Hvis I gaar ind på siden http://web.me.com/mikkelkroeyer/Helle_og_Mikkel/Velkommen.html og klikker paa "Langt ude i skoven" saa er der en del billeder fra skoven.
Mvh.

Yeti
Svar
#10
Hvad er i ikke godt i gang med elgjagten[?][?]

Var afsted i hele sidste uge i det nordlige sverige. Det gav min første elg. Da ugen var omme var der 55 elge i slagtehuset [Wink]. Så var jagtlaget næste halvejs på årets kvote - 62 voksen dyr og tilsvarende antal kalve...

Vejret var høj sol og 15-17C. Ganske enkelt en super uge, er mæt af oplevelser og lidt kvæstet af 1700 km kørsel.

/Jørgen
Svar
#11
jaktid älg: nord starter tidligere end midt/syd sverige (hvor præmiere er 2den mandag i oktober = 11te)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)