Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3 små grise
#1
[Image: DSC03935.jpg]

Disse tre små grise har været holdt under observation i 3 dage af nogle børn på skolen. Lige ved siden af skolen ligger en park, og grisene lå frit og uden beskyttelse. Samtidig har de kvikke unger fundet en død voksen på vejen tæt ved. I dag greb vi ind og kontaktede et pindsvineinternat. Det var ganske let at finde på nettet, og det nærmeste ligger i Arnum syd for Ribe.
Da ungerne hentede dem, var de nedkølede og livløse. Vi fik rådet fra internatet, at vi skulle indrette en lille kasse og fremstille et varmelegeme af en plastikfkaske. Den kunne så jævnligt spædes op med nyt håndvarmt vand.Efter at have ligget med surrogatmoderen et par timer kom der liv i de små [Smile] Det er aftalt, at ungerne bliver afleveret på internatet sidst på eftermiddagen. De skønnes at være højest 3 uger gamle.Stor oplevelse for både børnene og jeg. De kommer i kyndige hænder og får en chance.
Walnut
Svar
#2
Har altid været facineret af de pind-dyr =o)

Og lyder godt at de fik en chance til.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#3
Det var svært at få dem rykket ud af Fruens varme hænder [Big Grin] Det kunne jeg have forudset[:o)]Når en halv skole nedsmelter p.g.a. 3 små grise....
Vi er lige kommet tilbage fra internatet. En meget kompetent og rar dame tog imod. Det er 3 "flaskegrise" [B)] 10-12 dage dage gamle. De skal mades hver 4. time med en lille sprøjte modermælkserstatning. De bliver aldrig tamme! Senere skal de håndteres med handsker. Vi får dem tilbage i april [:o)][^]
Vi har pindsvin i haven, så de bliver nok genudsat, hvor de kommer fra.

Walnut
Svar
#4
Jeg sidder og bøvler med en lille filmstrimmel med de 3 små pindgrise [B)]

Jeg har uploaded den til photobucket og kan godt afspille den der. Jeg har bare ikke haft held med at flytte den ind i et indlæg. Er der en, der kan hjælpe?
Walnut
Svar
#5
[Image: DSC04617.jpg]

Det er også blevet forår på pindsvineinternatet i Arnum [^] Vi blev ringet op i går og blev bedt om at afhente resterne af de 3 små grise, som vi indleverede i efteråret. 1 stk velnæret og soigneret "basse". Fruen har bygget den et hjem i haven [Big Grin] Ganske godt tænkt bolig. Nu må jeg så taget balladen på skolen, når ungerne finder ud af, at den ikke bliver genudsat, hvor vi fandt den [B)]
Walnut
Svar
#6
Hvis den så bare spiser en dræbersnegl hver 4. time nu, så er det jo perfekt [Wink]

Mvh Peter

############
[Image: ajbutton.gif]
############
S&L Victory
6.5x55
9.3x62
Svar
#7
Nu kan man være hård hjertet jæger der er pisse træt af bambi-fisering af dyr, men det varmer nu stadig mit hjerte at se en af små grisene blev til et stort svin[Big Grin]

Men jeg synes nu du er lidt en kylling at du bruger hansker... så vidt jeg husker er der da vidst kun 11.000 sylespidse pigge på sådan en [Big Grin]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogedelev Christensen

Nu kan man være hård hjertet jæger der er pisse træt af bambi-fisering af dyr, men det varmer nu stadig mit hjerte at se en af små grisene blev til et stort svin[Big Grin]

Men jeg synes nu du er lidt en kylling at du bruger hansker... så vidt jeg husker er der da vidst kun 11.000 sylespidse pigge på sådan en [Big Grin]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?



[Big Grin]
Det er sgu´ da mig, der har taget billedet [Big Grin].Og jo! Det var en fornuftig disposition med handsker, som nogle af piggene iøvrigt perforerede [B)] Grisen var særdeles oppe på stikkerne. Vi har kigget til den senere. Den sad i det nye hjem og gnaskede Labradorens foder i sig [Big Grin]
Walnut
Svar
#9
Wow, flot størrelse =o)

Kær lille fyr.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#10
Hvordan parrer pindsvin sig??????

Meeeget forsigtigt.....[:I]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)