Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chili con caren
#1
Det skal indrømmes at det var konens ide, og at hun stod for hele tilberedningen, men resultatet var så godt at opskriften nu viderebringes.

Til en stor portion til 10 personer tages;
- 2 stk forbove (samt rigtigt god tid) og kødet skæres fra i stykker på ca. 2x2 cm.
- kødet marines i olie og krydderiblanding.
- kødet brunes i en stor stegegryde.
- Der tilsættes 5 hakkede løg, 5-8 fed hvidløg hakkede, 6 stk. hakket frisk chili og evt. chili sovs, 1 ds konc. tomatpure, 1 ds hakkede flåede tomater, 1 stk. carlsberg porter, 1-2 terning oksebulion, 4 ds røde kidney bønner og ca. 1 liter vand. Der kan evt. tilsættes 1/2 kg hakket oksekød.

Hele herligheden simrer min. 2 timer til kødet er mørt, og retten er klar til servering med brød evt. creme fraiche, hakket ost og majs.

Marinering; spidskommen, hvidløg, salt, australsk bøfkrydderi, chili og olie. Marinering minimum 2 timer.

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#2
Ja det var sgu ikke så ringe. Tak for mad[Smile]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#3
6 stk frisk chili....:-O

enten er jeg en tøsedreng - eller også er det nogle tøsechili du bruger.... ;-)

De chili jeg har i drivhuset (som fra planteskolen blev solgt som middelhot (4 på en skala fra 1-10) - er pænt stærke. 2 af dem - så er det rigeligt til at det brænder så meget på tungen at der skal rigelig med mexicansk øl til :-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Det er nok "tøsechili" der hentydes til, derfor skriver jeg også at smagen evt. kan reguleres med chili sovs til passende styrke.

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#5
Et tip kan være at anvende hele tørrede chili af den stærke slags. Disse fisker man så op når smagen er tilpas, men husk at tælle hvor mange der kommer i, for det er ikke så godt når man glemmer en.

Mvh. Claus
Mvh. Claus Lind Christensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)