Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Due/kragejagt i majs
#1
Eftersom at bonden på vores jagt har valgt majs igen i år så søger jeg nogle råd. Han høster medio oktober, og lader stubbene stå indtil næste år. Det er selvføgelig fint nok og god jagt når majsen høstes. Men min fætter og jeg synes at due- og kragejagt er rigtig sjovt. Derfor kan vi ikke vente til midt oktober. Kragejagt har vi endnu ikke prøvet i år. Men de sidste par år har vi prøvet uden lokkere og uden ugle indtil majsen er høstet.

Der er få pletter , hvor der ikke er majs, de små pletter er ikke større end cirkler med en diameter på maks 10 meter.
Kan vi komme til St bruge lokkere på krage og have succes?
Ìg jan vi have fx en duekarrusel oppe 1 oktober og have succes med duerne?
Er der nogle der ae nogle erfaringer?

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#2
Vildtet skal komme forholdsvis tæt på, da vi gerne vil kunne finde vildtet i majsen. Det er blandt sms'er noget sf det der har afholdt os fra at dyrke jagt når majsen er i 2 meters højde.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#3
Hej Boldsen.
Der burde da ikke være problemer med at finde vildtet,i har forhåbentligt en egnet hund med når i går på jagt.
MVH
LØVIG
Svar
#4
Selvfølgelig har vi det. Vi har en fin engelsk setter med. Men hun har svært ved striber rundt inde i majsen, hvilket jeg godt forstår. Der drikke meget udsyn i 50 cm's højde.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#5
en apporterende hund bruger heldigvis ikke synet[Big Grin][Big Grin]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Haha.. Nej nej, men mener det er lidt afgørende alligevel.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#7
Hej.
Det burde ikke betyde noget som helst,mine blir brugt i tagrør der er over to meter høje,ydermere er det som regel mørkt når ænderne trækker.....men men det er selvfølgelig også labrador[Big Grin]
MVH
LØVIG
Svar
#8
Okay.
Faktum er egentlig også mere, om duer og krager vil slå på lokkere på de små arealer.?

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#9
de eng.settere jeg gennem tiderne har haft, og som har apporteret et fire cifferet antal ænder/gæs i høj rørskov, har nu heller ikke haft problemer med at klare opgaven..

støver.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Okay.
Faktum er egentlig også mere, om duer og krager vil slå på lokkere på de små arealer.?

Mvh.
Boldsen



Det vil jeg bestemt tro at de vil, men de skal nok temmeligt tæt på for at få øje på lokkerne end hvis de er sat op på åben mark.
Mvh.

Yeti
Svar
#11
Ved I hvad?
Jeg tager en tester i morgen med lokkeuglen på en 2 meter høj pind, og så ser vi om jeg kommer hjem med noget [Wink]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Ved I hvad?
Jeg tager en tester i morgen med lokkeuglen på en 2 meter høj pind, og så ser vi om jeg kommer hjem med noget [Wink]

Mvh.
Boldsen



Hej Boldsen.
Gav det ingenting.
MVH
LØVIG
Svar
#13
Nej det gjorde desværre ikke. valgte måske ikke det bedste sted, men kragerne var på forunderligvis væk i de 2 timer jeg gav dem en chance Smile

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)