Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bushnell 1-6,5*24
#1
Halløj

Er der nogle erfaringer med en sådan kikkert

http://www.bushnelloutdoorproducts.eu/ww...0/651624e/

Ønsker en drivjagt kikkert, og den skal ikke være til at betale med 4-6 tusinde jyske dollar, så gode løsninger modtages gerne.
Skal monteres på en SL M97

Vh / Keld
Svar
#2
Der findes da ikke noget bedre end Aimpoint [Wink]

Kan købes på nettet i Sverige, til næsten ingen penge [Big Grin]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#3
Var faktisk i den boldgade, men efter nærmere gennemgang, er jeg sikker på jeg kommer til at mangle forstørrelsen.
AB har du praktisk erfaring med både aimpoint og drivkikkert.

/ Keld
Svar
#4
Med masse af erfaring, både med åbne sigtemidler, kikkerter med diverse forstørrelser og trådkorse, er mit klare førstevalg Aimpoint.

Suveræn til hurtige skud, absolut brugbar til skud på over 100m.

Hvis det ikke er den eneste kikkert du skal have på riffelen, og det udelukkende er til drivjagt, kan den varmt anbefales herfra.

Tror ikke du kommer til at savne forstørrelsen på drivjagt.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#5
@ Keld

Jeg startede ud med en S & B 1-4x24, og det virkede udemærket, men det er en klar fordel, at skyde med begge øjen åbne, og med min begrænsede hjernekapasitet, bliver det lidt svært, når forstørrelsen kommer ret meget over 2x.

Der breder sig regler i Polen, hvor man ikke må bruge forstørrelse over 3x

Der er efter min mening intet galt i at bruge en hvilken som helst kikkert, alt kan bruges, når man bare kender sin begrænsning og sit materiel.

For at udnytte de sidste svære/hurtige chancer, er jeg slet ikke i tvivl Aimpoint eller tilsvarende.

Forstørrelsen bliver lidt af en sutteklud, uden ser dyret ud til at være meget langt væk, og det er det måske også !!!!!
Jeg skal være den første til at indrømme, at mine kikkerter - på jagt står på 6x og ofte bliver skruet langt op i en rolig skudsituation.

Men decideret drivjagt er jo en helt anden sag !!!

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#6
Prøv at kigge på en Hawke Endurance 30 IR 1,25- 4,5 * 24 med illuminatet dot. De blive med jævne mellemrum tilbudt på EBAY UK
til priser på mellem 125 til 210 £.

Der får du utroligt meget for pengene.

Jeg har lige selv købt en

Jan
Jan
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)