Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skydestok fra Netto !
#1
Jeg har gået og småkigget efter en skydestok på det seneste. Ikke særlig engageret, for min bror har en glimrende stok, som jeg bare stjæler når jeg skal bruge en. Så har han selvfølgelig ingen, men ham om det.

Nå, pludselig lå der en fine stok på hylden i Netto. Tobenet og af aluminium. Med det der dreje/låsesystem, så begge ben kan reguleres trinløst fra 85 til 135 cm. Til overflod er der kork på håndtagene for oven, så riflen kan lægges i anslag uden at larme, og uden at ridses.

Hele herligheden koster 50 kr. og så mangler der kun at bores et hul til en bolt så stokkens to ben hænger sammen.

Hvis du skal ind i Netto efter en stok magen til, så står der " stavgangsstave" på pakken [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#2
[Big Grin] Godt spottet!I nærheden af at være lidt innovativt [Big Grin] Det bliver spændende at høre en anmeldelse. Held og lykke med de,snart, forenede stavgangsstave.
Walnut
Svar
#3
Endelig noget fornuftigt den opfindelse kan bruges til [Big Grin]

Mvh
Jonas
Svar
#4
@LasseScout

Tak for tippet[Wink]. Købte en hos den lokale Netto til den svimlende sum af 20 kr. Kvaliteten ser ud til at være ok og der er "skiver" som gør dem anvendelig på blød bund også...[Big Grin]
Jeg har et smadret højre knæ så sættet kommer med på elgjagten - da terrænet er skal vi sige det diplomatisk "lettere" kuperet....[xx(]

Jeg er 192 - så højden på stokkene er noget af det mindste til skydestok - men jeg satser på at der er en tue i nærheden hvis da fritstående skydestilling ikke er anvendelig.

"Livet er for kort til upræcise rifler"
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#5
Ja, jeg er ikke specielt høj, men jeg tror jeg skal have lavet en form for forlængning. De er lige korte nok til stående skydning. Til gengæld har jeg monteret " blødbundsskiverne" alene fordi de forhindrer stængerne i at skramle mod hinanden når de er klappet sammen.

Så hvis jeg får dem forlænget 15-20 cm, og så måske betrukket med noget camouflagemønstret tape, så bliver de helt profesionelle at se på.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Jeg ser frem til at få min skydestok tilbage igen[Big Grin]
Hvis du ser på den så har jeg sat matsort isoleringstape på overalt i samlet tilstand. Det løser tre problemer:
Det er ikke længere iskold at holde på om vinteren, den skinner ikke i solen og den siger ikke en lyd, når stængerne klapper sammen.
Jeg ved ikke rigtigt, hvor normale mennesker køber tapen - vi bruger den i kølebranchen - det er en slags 2 mm tyk selvklæbende neopren.
Svar
#7
Jeg har nu 2 sæt [8D]
Det med at forlænge dem på en god måde har jeg ikke lige fantasi til[:I]
Kan du ikke vedhæfte nogle billeder når du har projektet færdig og gerne inden elgjagten [8D]

Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Ja, jeg er ikke specielt høj, men jeg tror jeg skal have lavet en form for forlængning. De er lige korte nok til stående skydning. Til gengæld har jeg monteret " blødbundsskiverne" alene fordi de forhindrer stængerne i at skramle mod hinanden når de er klappet sammen.

Så hvis jeg får dem forlænget 15-20 cm, og så måske betrukket med noget camouflagemønstret tape, så bliver de helt profesionelle at se på.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.



"Livet er for kort til upræcise rifler"
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#8
Det skal jeg nok.

Men min sædvanlige metode i den slags tilfælde går ud på, at jeg først lige skal "fintænke" konstruktionen. Jeg saver ikke noget over uden at være sikker på, jeg kan samle det igen. Så skal jeg skaffe materialerne, og endelig skal jeg finde værktøjet samt det helt rigtige tidspunkt at gennemføre projektet på.

Så jeg vil tro, jeg kan lægge billeder på sådan ca. til elgjagten 2012 [Smile]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)