Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sukkersyge hos hund UPDATE
#1
Min 14 år gamle fede Jack Russel tæve er pludselig for en uge siden begyndt at tisse på gulvet om natten.
Det har hun aldrig gjort siden hvalpetiden, men nu er det sket hver nat i en uges tid.
Hun bliver luftet hver aften ca. 23:30 og igen næste morgen 05:30.

Da jeg har 2 hunde, måtte jeg sætteovervågningskamera op for at finde synderen. Ca kl. 02:00 går hun ud i køkkenet og drikker meget længe.
Så trisser hun hen foran pejsen og tisser.

Hun er osse begyndt at drikke markant mere vand og det skal jo ud igen. Hun tisser mange gange i løbet af dagen, men de dage hvor konen arbejder, kan hun holde sig ca. 6-7 timer.

Jeg har mistanke om at hun har fået sukkersyge, men jeg har ikke lyst til at tage hende med til lejemorderen dyrlægen og betale en formue for at få at vide at hun bør aflives og det koster lige 700 bobs oveni.

Derfor spørger jeg jer dyrlæger om der er noget jeg selv kan gøre for at afhjælpe problemet.

Jeg ved det lyder lidt "cost/benefit" agtigt at lade være med at tage hende til dyrlægen, men jeg har haft nogen trælse oplevelser og hunden vil heller ikke derhen hvis hun kan slippe.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#2
Hmm, det er ikke så let at svare på hvad det kan være, men det kunne også være en livmoderbetændelse.
Er hun steriliseret, så kan der opstå inkontinens.

Jeg tror ikke der er nogen vej uden om dyrlægen [Wink]
Svar
#3
Jeg vil også sige, at det er livmoderbetændelse der først falder mig ind som en mulighed. Sukkersyge er ikke så almindeligt igen. Hvor længe er det siden hun var i løbetid ? Det kan selvfølgelig også være en banal blærebetændelse.

Alle tre sygdomme kan behandles, omend sukkersyge ikke kan kureres, så jeg tror ikke aflivning er nært forestående. Dyrlægen skulle jo også gerne tjene mere end skaldede 700 på den hund når man tænker på, hvad f.eks. et KKC skæfte koster. Og der er jo kun dig til at betale det.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Tak for hurtig respons, både her og som PM.

Andre indspark er velkomne [Smile][Smile][Smile]

@ Lasse
Selvfølgelig skal du da have dit KKC skæfte [Smile]

Du afliver da bare et større dyr end en hund, så passer det vel med prisen for et skæfte [Big Grin][Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Citat:quote:

så jeg tror ikke aflivning er nært forestående.Venlig hilsen Lasse,DTAP


Det tror jeg så - desværre. Læs Max's første linie, hunden er 14 år og fed. Tror desværre det ligner begyndelsen på en slutning. Godt nok ikke meget jeg har at have det i (og ved godt små hunde kan blive gamle) meeenn lur mig - og lad os tales ved (forhåbentlig om lang tid).

Symptomerne kunne vel også - alderen taget i betragtning - tyde på noget med nyrerne???
(dyrlæger: læg venligst mærke til de 3 spørgsmålstegn)

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#6
Det er træls når ens kære kræ bliver syge.

Jeg tror heller ikke så meget på sukkersyge. Vi har for nyligt haft en kat, på bare 5 år, der fik det og den blev meget inaktiv og sløv. Vi besluttede dog at det ville være synd for både katten (og os) hvis den skulle have insulin flere gange om dagen resten af dens tid, så den fik fred. Vi blev lidt overraskede over at det også kunne ramme dyr.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#7
Der er lidt godt nyt.

Jeg har fået testet urinen hos min hund og der var ingen tegn på sukkersyge, men lidt protein spor.

Nu er hun kommet på diæt med en anden foder og de sidste 4-5 nætter har hun ikke tisset på gulvet.

Tak for hjælpen [Smile] Jeg fik brugbare tips både her og på PM [8)][Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)