Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny riffel - Ruger 77 med Zeiss conquest ??
#1
Hej Alle,

Jeg har besluttet mig for at prøve lykken som riffel jæger og er derfor på udkig efter en riffel med kikkert som jeg kan bruge.

Jeg ved ikke rigtig noget om rifler og kikkerter - kun hvad jeg har læst mig frem til, og vil derfor gerne have lidt hjælp til mit valg.

Jeg har set lidt på Ruger´s 77 rustfri med Lamineret skæfte. Denne koster 5990kr. 308 W
http://www.huntershouse.dk/vaaben/ruger/...ustfri.htm

Kikkert har jeg set på en Zeiss conquest 3-9x40 til 4995.. (er det 500 ekstra værd at købe x50?)
http://www.korsholm.dk/Default.asp?ID=51...uctID=1484

Er en Leupold bedre i samme prisklasse som Zeiss (den har jo evighedgaranti)
http://www.gunsandpowder.dk/optik-index.htm

Riflen skal ikke bruges til "natte" jagt i udlandet (i første omgang).

Jeg håber i kan hjælpe med at kommentere mine tanker og gerne om i har andre bedre ideér, da jeg som sagt ikke ved ret meget om det.

Mvh
Lasse
Svar
#2
Du kan købe en Zeiss Conquest 3-9x40 for 4.495,00
og en 3-9x50 for 4.895,00

Men du må tro at en ikke Conquest er specielt meget mere lysstærk end en Leupold VX III.
Det var måske anderledes hvis det var en Zeiss Diavari du tænkte på.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#3
er en Leupold VX III bedre end en Zeiss Conquest?

Eller Leupold II eller European ??
Svar
#4
Nu er jeg jo nok lidt miljøskadet, så jeg sværger til Leupold
En European 30 er også en kanon god kikkert
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#5
ex , jeg er klar over du er miljø skadet, og jeg synes også en Leupold lyder sopm en god kikkert (efter havD MAN HAR LÆST) ... men jeg har brug for din hjælpl til havd der skal vælges til mit behov for jeg ved ikke havd forsekllen er på VX I/II/III eller European osv... jeg er total NewB ... jeg er blot ud for at finde ud af hvilket sæt med riffel og kikkert jeg evt. skal investere i og havd det så koster - så budgettet kan afkalres med dette Smile ...

Som sagt så har jeg aldrig gået på riffeljagt før men vil gerne have en riffel som skal kunne bruges til det hele - more or less .... ivertfald i DK ...... Hvis dette kan gøre for 10000 med en Ruger 77 og en LEupold et eller andet er det jo godt .... men er det det rigtige valg ?

Håber i kan hjælpe mig, da jeg tit og ofte får et svar ala "du får hvad du betaler for" og "jeg anbefaler en Swarowski til en bondegård med en Riffel belagt af guld" ...
Svar
#6
Jeg vil vælge en 6,5x55 istedet for en 308 w. Du skal ikke regne med at du får mere i en Zeiss Conquest end du får i Leupold Vari X III. Den er lavet kvalitetsniveau og pris til at konkurrrer på det amerikanske marked med Leupold.

MHT. RUger, så skal du være opmærksom på at de kan være en smule klegne i skæftet. Det har de amerikanske rifler en tilbøjelighed til. Er du en lille mand, så gør det jo ikke noget. Eller skulle riflen være OK.

mvh. JOhannes
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by JTK

Jeg vil vælge en 6,5x55 istedet for en 308 w. Du skal ikke regne med at du får mere i en Zeiss Conquest end du får i Leupold Vari X III. Den er lavet kvalitetsniveau og pris til at konkurrrer på det amerikanske marked med Leupold.

MHT. RUger, så skal du være opmærksom på at de kan være en smule klegne i skæftet. Det har de amerikanske rifler en tilbøjelighed til. Er du en lille mand, så gør det jo ikke noget. Eller skulle riflen være OK.

mvh. JOhannes



Hej Johannes,

tak for dit svar.... jeg er ikke en lille mand, men alm. størrelse.... hvad kan konkurrere med Ruger på pris og kvalitet?

mvh
Lasse
Svar
#8
Rex,

hvad er kvalitets forskellen på VX II / III og European ??

Jeg tænker herpå 3-9x 50 & 3,5-10x50

Tak for hjælpen
Svar
#9
JÆvnbyrdige konkurrenter vil være Browning A-bolt, Forskellige modeller i Remington 700 serien, måske også Winchester 70, CZ BRNO (måske ikke så køn), Antonio Zoli. SÅ er der nogle brugte rifler, der man du uden tvil gøre dig en god handel. Der kan du uden tvivl gøre en god handel.

mvh. JOhannes
Svar
#10
Browning A-Bolt .... hvad koster sådan en fætter ... har du links ?
Svar
#11
I den kabiber du nævner, mener jeg de i Huntershouse har en A-bolt Medalion til 5995,- men ellers skal du prøve hos KR. O. Skov. i Bording. De har haft mange af dem.

mvh. JOhannes
Svar
#12
Du kan jo sådan set også få en ny Tikka T3 for 6000,- [Smile]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by ran

Du kan jo sådan set også få en ny Tikka T3 for 6000,- [Smile]



ja det kan jeg, men jeg synes den virker alt for "klein" ...
Svar
#14
Ruger er mere klegn end Tikka T3.

Mvh. JOhannes
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by JTK

Ruger er mere klegn end Tikka T3.

Mvh. JOhannes



Ok - det var jeg ikke klar over .... så må jeg se efter noget andet ... hvad med Browning A-Bolt
Svar
#16
Hold fast i dit oprindelige koncept med Ruger .308 og en Zeiss. Der er intet der slår den kombination!

Alle de andre er stort set dårligere end Ruger (ja, det er altså min mening).

Men vil du spare penge er en brugt også et godt køb. De fås til ca. 2/3 af en ny.

Umimmak Torulleq

En frygt over for skydevåben er tegn på en underudviklet seksuel og følelsesmæssig udvikling.

Sigmund Freud, psykoanalysens grundlægger
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#17
Jeg må nu også tilslutte mig at Tikka, Remington og Browning vil klart være at foretrække. Jeg valgte selv Tikkaen da jeg skulle købe og har ikke fortrudt det et eneste sekund efterfølgende.
Det skulle stadigt være muligt at finde en ny af den udgåede Tikka Master som jeg selv har. Mht kaliber vil jeg som JTK også skriver vælge en 6.5x55 da den kan klare alt i dk og er den billigste kaliber at købe ammo til.
Alternativt ville jeg vælge 30.06 frem for .308.
Hvad Optik angår vil jeg nok også gå efter en Leupold. Leupold har også evighed garanti. Personligt syntes jeg at man får mest for pengene ved at købe Leupold og jeg er sikker på at Rex kan lave et godt tilbud til dig!

Mvh Bjarke
Mvh Bjarke
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)