Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamikaze duen!
#1
Duerne er i luften!

Der er rigtig mange af dem i år, og det er jo ikke uden grund nu de synes duerne skal have længere fredningsperiode. - og fred være med det, det er okay, men dog ikke hvis de også indrager oktober måned!.

I lørdags blev det til en tur ud på jagten, hvor majsen endnu ikke er klippet, desværre. Min fætter var med da vi begge elsker at dyrke jagten på duer.
Majsen har ikke kunnet gro visse steder pga. for meget vand og omkring disse bare stykker jord er der ikke høj majs. Vi valgte at stille os i skellet mellem de lave og høje majs med duekarusselen på det åbne stykke. (Det åbne stykke er vel og mærket ikke mere end 10x10 meter).
Duerne slog fint på duekarusellen, men også de "overflyvende" duer fik, hvis de var indenfor skudafstanden af 30 meter, smidt nogle hagl efter sig.
Det skal siges at vi kun skyder efter de helt oplagte duer som vi er sikre på at kunne finde igen. Derfor var der rigtig mange duer som blot visuelt blev skudt efter.

Nå, men denne due kommer flyvende i en højde af ca. 30 meter og jeg prøver lykken. Og det lykkes. Duen daler med høj fart ned i et krat 15 meter væk fra os, og det giver et ordenligt raballer. Jeg sender vores engelske setter Tikka afsted efter duen. Der går lidt tid da duen har valgt at tage sig en svømmetur i den lille sø. (Tikka svømmer gerne, og henter derfor duen i vandet.) Da Tikka kommer med duen er den ikke helt død trods et vingskud samt hagl i kroppen. Men mest forunderligt af alt, er den gren som duen har ramt på sin vej ned. Duen døde ikke af skudet eller af grenen [:0] I kan se billeder her under.

Grenen er ikke en vi har sat i efterfølgende [Wink].

[Image: 6a89de4f.jpg?t=1286546252]
[Image: 3d071e8f.jpg?t=1286546343]

Ville blot dele denne besynderlighed med jer [Smile]

God weekend!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)