Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rossing Jagtrejser
#1
Nogen der har været afsted med overnævnte firma så giv lyd fra jer om det var godt eller skidt

Leif
Leif

Mauser 98 8x57 JS
Svar
#2
Har været afsted på 3 dages grisejagt v/Kristianstad i marts '11. Ikke imponeret[V]
Svar
#3
Uddrag af regelsæt

12. Kritik eller ros af enkeltstående erhvervsdrivendes forretningsmetoder - service, kompetence, priser etc. - er principielt velkommen, men skal begrundes og underskrives med virkeligt navn, således at den kritiserede/roste part såvel som brugerne af forumet har en chance for at forholde sig til kritikken/rosen. Denne regel gælder ikke for kritik/ros af produkter, brands, organisationer, offentlige personer og producenter.

Kima/moderator

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#4
De største problemstillinger:

En af de tre foderpladser, som vi måtte jagte på lå ~100m fra beboelse. Familien i denne beboelse valgte to ud af tre aftner at fyre fyrværkeri af i deres have - 30m fra skydetårnet 1-3 timer efter solnedgang. Krudtrøgen lagde sig som en smogtåge over engen med foderpladsen denne kolde og klare martsaften. Det er familien jo i deres gode ret til. Men det er problematisk at en jagtrejsearrangør udvælger sådanne områder, IMHO. Da far og søn fra denne ejendom stod og fyrede knaldfyrværkeri af 20-30m bag mig følte jeg mig ret malplaceret med et skarpladt våben. Jeg sad musestille og undlod at nyde min varme the pga færdproblematik, imens de stod og grinte og råbte i krudttågerne 20-30m bag mig [B)]

Fra en anden skydestige var der friske støvleaftryk i sneen direkte til og fra foderpladsen. Det virker altså til at der har være bedrevet jagt dér indenfor de sidste 7-14 dage (mit gæt). Der blev heller ikke set svin på denne plads iløbet af to aftener. Ikke til min store overraskelse.

Så jeg er uimponeret, som skrevet tidligere. Ja, jeg har købt en chance, men jeg er som jæger utilpas med afstand til anden bebyggelse og hælder til at jagttrykket måske er for højt ift at tage penge (2500 for 3 nætter) for arrangementet. Fyrværkerihændelsen er uheldig for mig og derved jagtrejsearrangøren, men foderpladsplaceringen er dårligt udvalgt fra starten af.

Nedenstående mail afsendt til arrangør, og jeg har ikke modtaget svar efter 3-4 dage. Jeg poster selvfølgelig svar når/hvis det modtages.

Med venlig hilsen
P (fulde navn fjernet efter 6mdr)

Hej,

Så er vi hjemme igen fra Kristianstad. Uden grise desværre.

Øresundsbroen var lukket pga faldende is, så vi tog færgerne i Helsingør. Men så lå Vildsvinebutikken i Åsljunga jo lige på vejen til Kristianstad. Så var i vi lige inde og shoppe lidt.

Der var en kortvarig skudchance ved den lille eng, ellers var der ingen grise på pladserne.

Det var pudsigt at skudchancen netop var ved det hus lige bag engen hvor der to aftener (lørdag+søndag) i træk blev afskudt fyrværkeri 20m bag skydetårnet inde imellem deres frugttræer ved 20-21 tiden. Ja, du læste rigtigt - fyrværkeri.

Men de eneste grise der blev set ved "markerne" var en flok på 4 der pilede over markerne på 250m afstand og ikke blev set igen. Der var grynten i skovbrynet bag foderpladsen men den/de kom aldrig frem. Ved den stige der stod længst inde på marken var der friske fodspor i sneen til/fra foderpladsen og stigen, så det var vist ikke lang tid siden, at der var bedrevet jagt dér.

Flot natur, masser af råvildt og dejligt landskab, men meget få grise. Personligt så jeg ikke en.

Med venlig hilsen
XXX


Svar
#5
Hej Leif.

Jeg har også været 3 dage afsted med Rossings-jagtrejser, vi var to min mand og jeg og vi havde en rigtig god tur og fik 2 små grise og en på 83 kg så vi var meget tilfresse :-)

Med venlig hilsen

Tine Jagttøs :-)

tine
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Jagttøs

Hej Leif.

Jeg har også været 3 dage afsted med Rossings-jagtrejser, vi var to min mand og jeg og vi havde en rigtig god tur og fik 2 små grise og en på 83 kg så vi var meget tilfresse :-)

Med venlig hilsen

Tine Jagttøs :-)

tine



@Jagttøs

Du bedes overholde følgende regel.

12. Kritik eller ros af enkeltstående erhvervsdrivendes forretningsmetoder - service, kompetence, priser etc. - er principielt velkommen, men skal begrundes og underskrives med virkeligt navn, således at den kritiserede/roste part såvel som brugerne af forumet har en chance for at forholde sig til kritikken/rosen. Denne regel gælder ikke for kritik/ros af produkter, brands, organisationer, offentlige personer og producenter.

Egentlig undrer det mig at du ikke har underskrevet dit indlæg, da der er henvist til reglen tidligere i denne tråd, kan det mon skyldes det, måske tilfældige, sammenfald der er mellem dig og samleveren til den ene af ejerne af firmaet[?]

Kima/moderator

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#7
Så er der tikket svar ind fra arrangøren, og det er vel sådan det skal være. Det virker fornuftigt i min bog. Et anstændigt svar på det der oplevedes som en nærmest surrealistik situation.

Mvh Peter



Hej Peter.

Du må undskylse det sene svar men er lige kommet hjem fra ferie..!!

Det er jeg da meget ked af at høre for normalt så kommer der alttid grise jeg plejer at side fra solnedgang og til solopgang og ser altid grise jeg tror det er 2 gang at der ikke er skudt grise der :-(

Ang Sporene i sneen du snakkede så har der ikke været nogen på jagt der sidden den 19 Febuar så det virker mærkeligt..

Jeg er også ked af at der blev affyret nytårs krudt inde ved naboen det har jeg sku aldrig oplevet før :-) men det skal i selvfølgelig ikke betale for når der ikke har været ro..

Så jeg kan tilbyde jer at i får penge tilbage for 2 dages jagt eller i kan tage med mig der op gratis nogle dage i løbet af året når det kunne passe jer..??

Håber du kunne bruge dette til noget..?

Mvh


Svar
#8
Hej alle sammen ville lige dele mig og tre af mine kammerats oplevelser med det omtalte "professionelle jagtrejse firma".

Vi var fire gutter der skulle en tur til Sverige og skyde lidt gæs og forhåbentligt skyde vores første gris, og hvis vi ikke så en gris kunne vil vel altid skyde et stykke råvildt(mod betaling) som de eftersigende skulle have rigtig meget af på reviret 800 ha.

Vi kommer derover torsdag aften, som aftalt, og bliver vist rund på terrænet 20 km uden for Kristianstad, dette forgår ved at vi kører rundt i reviret som for det første lå fra alt mellen et kvarters kørsel til en halv time fra jagthytten. Dette var vi ikke blevet informeret omkring. Nå men nok om det, vi har jo biler med så det var ikke et stort problem. Men da vi så skal rundt og se reviret kører vi rundt og kommer derud og for vist fra vejen af hvor stigerne og tårne ligge. Altså vi var ikke ude af bilen men fik bare af vide at der lå et tårn og en foderplads. Så hvis vi ikke havde haft GPS med, så havde vi aldrig fundet pladserne igen, fordi vi var rundt og se et sted mellem 10-15 tårn og foderpladser.

Nå men så skal vi jo ud og sidde efter gris om aften, og allerede det første sted vi kommer ud til, kan vi ikke finde tårnet, og vi må opgive at finde netop dette tårn, der ellers skulle vise sig at være der, der var mest aktivitet. Så vi sætter op ved en eng, hvor vi kunne følge et sæt hjulspor ud til foderpladsen. Vi se og hør ingenting denne nat. Så vi aftaler at vi vil satse på gæssene næste morgen.

Det skal lige siges at vi da vi kommer derover ikke kan komme på toilettet da tanken ikke være blevet tømt. Dette bliver den først sent fredag eftermiddag. Ergo kan vi ikke komme på toilettet fra torsdag og stor set hele fredagen...

Da vi kommer ud til gæssene fredag morgen kan vi se på den mark vi skal skyde dem på at der er blevet kørt rundt på hele den nysået mark med 4-hjulstrækker og der er ingen gæs, men masser af spor fra dem og gåselort, så vi lægger lokkerne ud og sætter vores skjul op. Denne morgen kommer gæssene sent på formiddagen og de vil ikke rigtig gerne slå på hverken vores kalden eller lokkerne.

Hen omkring middag pakker vi sammen uden at have skudt en gås, og bliver enig om at ud skal vi rundt og finde alle stigerne og tårne, mens det stadig er lyst. Da vi kommer rundt til foderpladserne har der ikke været noget aktivitet siden onsdag hvor udlejer har været rund og fodre, da alt foderet lå fint på deres plads og gulerødderne og brødet slet ikke var blevet spist af. Nå nok om det så stiller vi alle tønderne op så vi kan se hvor der er mest aktivitet.

Om aften/natten fredag sætter vi os ud igen, og håber på det bedste. Men vi hverken ser eller hører nogen svin eller råvildt? Dette synds vi er meget mærkeligt, da hvis der er råvildt, så ville de komme frem denne periode.

Dette gør vi så hver dag frem til søndag. Og vi hverken ser eller hører noget råvildt eller vildsvin, ved foderpladerne eller i skoven omkring pladserne, som vi går igennem for at se om der var noget aktivitet. Uden held.

I alt har vi været på jagt i 4 dage uden så meget som at se hverken råvildt eller vildsvin. Vi så en ræv, men det var så også det, og tre stykker råvildt på naboens mark.

I alt har vi givet 8400 kr, for at komme op på et revir som overhoved ikke havde noget vildt på arealet. Dette kontakter vi så jagtrejseselskabet om og vil gerne vide hvornår der sidst har været jagt på området, og hvorfor at der ikke er foderet ordnetlig på mange af foderpladserne, (nogle af fodertønder der var tomme, foderautomater der ikke virkede og manglende information om hvor de ligger henne). Dette kunne han selvfølgelig ikke forstå da han har drevet grisejagt i 10 år og der altid er meget aktivitet på foderpladserne.

Tilligemed skulle der så komme en ny gæst søndag middag, som han spørg om vi ikke kan vise rund, og det siger vi selvfølgelig ja til, da vi alligevel skal ud og sidde selv. Hvad vi ikke ved er hvornår han kommer og hvordan vi skal få fat på ham. Så da vi sidder på gås-jagt ved en 14-tiden for vi et opkald fra den nye jager som ikke har kunne få fat i Kent siden kl 12, hvor han var ankommet til jagthytten. Tilsidst havde han fået fat i hans kone, som så kunne give ham et nummer på en af os.

Det viser sig så at udlejeren er taget hjem til DK, og vi nu har hele ansvaret for at vise den nye mand rundt, hvilket vi ikke havde hørt noget om, vi troede bare lige vi skulle vise ham hvor vi havde siddet.

Dette kan man da ikke forlange af betalende kunder? Slet ikke når man har et professionelt jagtrejsebure, som så mangler det professionelle... Tilligemed kan man så heller ikke leje jagt ud hvor der ikke er noget vildt. Man lejer da heller ikke en fasanjagt ud på 100 fasaner og så ser skytterne ikke en fasan og så skal de så tilligemed selv drive og sætte for?

Dette er kun vores erfaringer med dette jagtselskab. Vi havde en rigtig hyggelig tur, på det sociale plan. Men det frustreret os grænseløst at man kan udleje jagt og så ikke være tilstede for gæsterne, og heller ikke tage telefonen når man ringer til dem. Den eneste kontakt vi har haft med dem siden torsdag aften er via telefon.

Knæk og bræk

Venlig hilsen
Martin Bjerge
Knæk og bræk

Venlig hilsen
Martin Bjerge
Sauer 202 - 308w med Swarovski Z6i 2-12x50
Svar
#9
I sidste ende droppede vi også at tage afsted på vores "kompensationsjagt", Der er nogen ting/folk, der ikke er ens tid værd. Havde en kanontur til Tyskland istedetfor[Wink]

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)