Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilken Swarovski skal jeg vælge
#1
Hej Alle

Min nye riffel skal beklædes, jeg har tænkt mig at det skal være med en Z6i enten Z6i 1,7-10x42 L eller Z6i 2-12x50 L. Ideen er en kikkert der skal være så allround som muligt idet den både vil blive udsat for bane, drivjagt og lidt natjagt. Jeg kan ikke helt vægte kravene.

Derudover, ville i vælge BT til eller fra? Jeg finder det tiltalende at kunne klikke op og ned uden at tage låget af, men finder det bekymrende hvis man risikerer at få drejet på tårnet f.eks. Ved at gå i tæt bevoksning.

Erfaringer, meninger tak [Big Grin]

Mvh.
Anders
Svar
#2
Tja jeg har en 1,7-10x42 og 2,5-15x56 Jeg syntes der er større lysgennemgang i den store kikkert. Der er intet problem i at se markering på papir på 200 meter banen. med 10x forstørrelse kan det godt være lidt svært at se markering. I bunden er der stort set ingen forskel. Jeg har BT på den store og man kan ikke dreje den længere ned end til første stop. Derudover har du mulighed for at skyde riflen ind på andre afstande og bruge de forskellige farver, feks til 150 og 200 meter. Der er ikke ret meget forskel i størrelsen på kikkerterne da batterihuset er ret kompakt på en z6i. Jeg er utrolig glad for mine. På jagtfeltskydning har jeg ikke haft problemer med at placere 59 ud af 60 point på hjorten på 230 meter.
Svar
#3
Hej. Jeg har selv Z6i 2-12x50 og synes det er en super all-round kikkert[Smile]. Har selv brugt den til alm. jagt i skov + lidt natjagt på svin i Polen og jagtfeltskydning. Umiddelbart ville jeg mene den er lidt mere allround end 1,7-10x40, da 50mm giver mere lys i mørke og 12x ok til lidt længere hold, men sikker på den anden også er god. Jeg har uden BT, og skruer låget af ved feltskydning så jeg kan klikke op. Har ikke prøvet BT så ved ikke om det er bedre.
Svar
#4
Jeg har også en af de nye ørne kikkerter, og bevar mig vel de er både gode og dyre, men i mørke er zeiss´en væsentligt bedre. Husk på at med det forstørrelsesspænd, (6gange) som swarovski lancere, kræver det jo en linse mere, og dermed mindre lysgennemstrømning.

mvh

Jenslp
Svar
#5
Tja det er som man ser på eller gennem det. Sidst da jeg vurderede at jeg ikke kunne skyde med min 1,7-10 fordi det var for mørkt, skød min kammerat en buk. Eneste problem var at han ikke kunne se forskel på forenden og bagenden. Så når man tror at den får en bladkugle så er der altså ikke meget kølle tilbage. Men begge ting er nok under subjektive vurderinger.
Svar
#6
Jeg endte med en Z6i 2-12x50 BT med sigte 4A-i. Bestillingen er lagt hos Cluny så nu er det bare at vente på at den kommer hjem [Smile]

Mvh.
Anders
Svar
#7
Tillykke med den, det er et godt valg, synes jeg.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)