Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afskydningspolitik for vildsvin
#1
Hej - jeg mener at kunne huske at der for ikke så lang tid siden var en tråd, hvor flere medlemmer diskuterede afskydningspolitikken for vildsvin. Det blev fra nogle bl.a. fremført at man ikke skyder føresoen mens skyder fra "den lave ende". Jeg skal på jagt i Tyskland sidst på måneden og ville godt lige læse op på synspunkterne - men nu er det altså jeg ikke kan finde tråden - også selv om jeg søger på ord som "førerso" - "überlaüfer" osv.

Nogen der kan huske hvor det var debatten varplaceret ?
Svar
#2
Hej ellegaard.
Jeg kan heller ikke finde det indlæg du snakker om,men det er meget normalt ikke at skyde fører soen,vi var i Sverige og ham vi var hos sagde at hvis man skød fører soen i en rotte så kunne man risikere at de resterende ung svin blev en flok rebeller,det var så ikke lige det ord han brugte og ydermere kunne det give flere svin,da unge søer så selv ville prøve at starte en flok.
God tur og knæk og bræk
MVH
LØVIG
Svar
#3
I tyskland for man somregel lov til at betale 300€ hvis man skyder den førende so - dette er netop for prøve at undgå at få den skudt.
Hvis du skal på drivjagt vil du normalt ikke være i tvivl om hvilken du skal holde snitterne fra - det er den der løber forrest i "toget".
Det er desuden bevist at hvis førersoen bliver skudt kommer de yngre søer hurtigere i brunst, og det sammenholdt med at hvis der er rigeligt føde i området så kan de få flere kuld om året kan hurtigt give bønderne grå hår i hovedet
så skyd fra bunden
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Jesper1973

I tyskland for man somregel lov til at betale 300€ hvis man skyder den førende so - dette er netop for prøve at undgå at få den skudt.
Hvis du skal på drivjagt vil du normalt ikke være i tvivl om hvilken du skal holde snitterne fra - det er den der løber forrest i "toget".
Det er desuden bevist at hvis førersoen bliver skudt kommer de yngre søer hurtigere i brunst, og det sammenholdt med at hvis der er rigeligt føde i området så kan de få flere kuld om året kan hurtigt give bønderne grå hår i hovedet
så skyd fra bunden



Så hvis vi vil have flere svin - bøf dem fra spidsen[Big Grin]

Men ikke hvis dem der kommer bagefter er helt små

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
Hmm jagtetisk korrekt?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)