Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
At flytte til Schweiz
#1
Hvorledes er reglerne mht jagttegn samt våben hvis (når) man skal relokeres til Schweiz i 3 år?

Jeg står i den situation fra Sept næste år men fastholder min part i dansk jagt som jeg så vil rejse hjem til

jeg tænker både haglgevær samt riffel
Haglgeværet kan jeg vel lade stå hos en jagt kollega i våbenskab men da rifflen er personlig er jeg nødt til at have den med til Schweiz (incl mit våbenskab) - men hvad kræver det af tilladelser fra her og der?

Håber er er nogen som har viden omkring dette

JensM
Sauer 202 6,5x55
Beretta 687 II
JensM
Sauer 202 6,5x55
Beretta 687 II
Svar
#2
Hvis du ikke skal bruge riflen i Schweiz, ville det så ikke være nemmest at lade en jagt kollega få en medejer tilladelse på riflen og så lade den stå hos ham i danmark? Det er jeg ret sikker på der ikke er nogen lovmæssige problemer i. Men hvis der er nogen der ved at man ikke kan det så ret mig endelig [:I]

Mvh
Jonas
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by J_Bille

Hvis du ikke skal bruge riflen i Schweiz, ville det så ikke være nemmest at lade en jagt kollega få en medejer tilladelse på riflen og så lade den stå hos ham i danmark? Det er jeg ret sikker på der ikke er nogen lovmæssige problemer i. Men hvis der er nogen der ved at man ikke kan det så ret mig endelig [:I]

Mvh
Jonas



Jeg håber at kunne komme med på noget lokalt rifeljagt dernede så umiddelbart vil jeg nok tage den med

JensM
Sauer 202 6,5x55
Beretta 687 II
JensM
Sauer 202 6,5x55
Beretta 687 II
Svar
#4
Okay, ja så er det jo ikke en brugbar løsning [Wink]

Mvh
Jonas
Svar
#5
Umiddelbart ville jeg, hvis jeg var dig, tage kontakt til deres ambassade, for der kunne være særlige regler, når det drejer som om længerevarende ophold i landet. Jeg kan huske at da vi boede i Polen, inden de blev medlem af EU, der skulle vi købe en opbevaringstilladelse på ambassaden i Kbh. den kostede 800 kr og var gældende 1 måned. Vi købte den kun hvis vi skulle have vores våben til en bøssemager, for vi ville ikke betale 9600 kr på tilladelser bare for at opbevare vores våben, da vi var af dem mening at de burde acceptere et EU våbenpas
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)