Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hunden halter
#1
Hej forum.

Da jeg var på sæsonens første jagt i lørdags, reagerede min hund(springer 3 år) pludseligt med et hyl samtidigt med et skud, medens vi gik i en roemark. Jeg stod som 2 mand i forhold til skytten, (som jeg i øvrigt kender særdeles godt, som en forsvarlig jæger). Min vurdering af skuddet var da også, at det ikke var uforsvarligt. Hunden kom stormende hen til mig og peb. Da vi kom ud af roerne(han gik selv) undersøgte vi ham uden at finde noget fysisk, vi kunne heller ikke få ham til at reagere på tryk, hiv og vrid i foden. Han haltede resten af dagen på højre bagben. Søndag morgen var han frisk igen, men pludselig peb han og ville ikke videre, ej heller spise. Røntgenundersøgelse viser ikke noget. Da det jo er først på sæsonen er han noget stivbenet efter en hård start(ved nogen, hvordan man får en ivrig jagthund til at tage det roligt?). Dyrlægen har checket ham grundigt under bedøvelse, ingen problemer med korsbånd e. lign. Meldingen er foreløbig, smertestillende efter behov og ellers hvile. Det er selvfølgelig rart at se dampbarnet forholde sig roligt, men har nogen et bud på hvad vi evt. skal se efter.
Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Svar
#2
Prøv at kigge efter sammenklistrede hår. Et (stål)hagl kan godt lave gennemskud og derfor ikke ses på røntgen. Ikke desto mindre gør det ondt at blive skudt. Sådan et sår vil formentlig væske på et tidspunkt og give sammenklistrede hår.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Takker for input. Det simple bliver tit overset.
Jeg havde ikke tænk så banalt som gennemskud.
Under alle omstændigheder er det rart at kunne foretage sig noget konkret.
Han er på smertestillende, og halter stadig, men nu er halen kommet op på plads.

The confidence of amateurs is the envy of professinals. G.J. Nathan
Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Svar
#4
Kan det have været et simpelt sammentræf og den har trådt noget op i poten?

Min var igennem et stykke med tagrør og havde fået trådt et stykke op i poten. Den haltede i to dage, selv om jeg gjorde alt for at få det renset.

Mht. at slappe af, er der nok ikke andet at gøre end at lade den side over på nogen af såterne så den ikke overanstrenger sig.

Min kunne næsten ikke selv komme ud af bagagerummet da vi kan hjem og var så træt at han ikke engang kunne ligge sig helt ned. Jeg måtte trille ham om på siden og ligge et tæppe under hovedet Smile Der lå han og sukkede i næsten et helt døgn kun afbrudt af lidt fødeindtagning og stivbenene tisseture Big Grin Han lignede en 10 år gammel hund, selv om han kun er 1!

To dage senere var han værre end nogensinde på damp og tror at alt nu er jagt. Han kommer helt op og ringe bare jeg tager min camo fleece på.

Og mig der var nervøs for om han havde jagtdrift nok da han var hvalp...

Held og lykke med at få den helt op i gear igen -
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#5
Nu er han vist rask igen.
Han har i hvert tilfælde fået en 'reminder' af den gamle hund, om hvem der styrer herhjemme. Efter en periode med meeget lang snor, fik dampbarnet en melding om, at han ikke længere er syg. Det er jo rart, selv om det også var hyggeligt da han var rolig. Det er vi ikke vant til.
Han kommer med på jagt på lørdag, så tager vi det roligt et par såter, uanset om han er oppe at køre eller ej. Han skulle jo gerne bruges resten af sæsonen.

The confidence of amateurs is the envy of professinals. G.J. Nathan
Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)