Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Masaidans
#1
Jeg har i dag fået min nye riffel og er brudt ud i spontan Masaidans af bare glæde. Jeg har hoppet op og ned af bare glæde og sagt lyde som kun en vild bruger, når han har fået en håndfuld glasperler eller en flaske ildvand.[Big Grin]

Riflen er en Remington 700 VLS cal. 22-250. Den er udstyret med Harris Bipods og Zeiss monokel. Det er et tungt bæst!! gætter på den vejer tæt på 6 kg.

Den skal bruges til Miklerne [}Smile]

Her vises den i slap tilstand

[Image: Billede155-1.jpg]

og i erigeret tilstand
[Image: Billede156-1.jpg]
Svar
#2
Ja – nu er det jo ved at ligne noget! [Image: Raevehoved.jpg]

Tillykke med nyerhvervelsen. [:p]

mvh.
Swift
Svar
#3
Føj for en klam, den er lækker!

Tillykke med den!

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

Det er et tungt bæst!! gætter på den vejer tæt på 6 kg.



Så skulle du vist have lejlighed til at løfte lidt på min 22-250, som mindst slår din med 500g. Sikkert fordi der inde under det udstyr du også har sat på din - dog har jeg en Leupold Mark 4 6,5-20*50 med lygte - er en M03 som ramme for byggeriet.

Jeg håber at du bliver lige så glad for din som jer er for min, for så kommer dine omgivelser til at klare rigtigt meget over dine danseudfoldelser...
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Huha den er lækker[:p]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.
Nu med sako 75 ss laminat


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#6
Ja den ligner noget vi har set før - laminat og rustfri de klassiske dyder får ikke mange chancer.

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by PeterE

Ja den ligner noget vi har set før - laminat og rustfri de klassiske dyder får ikke mange chancer.



[Smile][Smile]

LÆNGE LEVE DE PRAKTISKE EGENSKABER - HURRA HURRA HURRA!!
Og så det lange: REMINGTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOON!

[Smile][Smile]
Svar
#8
Kan den ramme ?

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Ubetinget en rigtig feeed riffel......[:p][Smile].... tillykke med den.

.....Stainless Laminated rules.....

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#10
Den ser umiddelbart ud til at skyde godt. Jeg har kun skudt 11 skud med den med fabriksladet Remington Accutip, da jeg skulle indskyde den.

Men inden længe skal der forskes i den optimale hjemmerullede ladning[:p]
Svar
#11
Jeg har ikke været ude med riflen i mindst 14 dage [V] og i dag skulle det være!!

Vi har fået et nyt stykke jagt og jeg glædede mig faktisk til at tilbringe nogen timer i stigen for at se, hvad der sker på stykket. Forventningerne var helt i top, da jeg har set masser af fod der. Jeg var kommet sent afsted og det var først ved åbningstid jeg fik parkeret bil og snuppede riflen og skyndte mig ud mod stigen.

20 meter fra stigen kan jeg se at 2 dyr træder ind på stykket. Jeg slår støttefusserne på riflen ud på riflen af laminat og rustfri som ikke giver de klassiske dyder (og ræv og råvildt [Big Grin][Big Grin][Big Grin]) mange chancer.

Jeg ligger mig på maven ved et stort levende hegn. Kort efter træder det sidste dyr ind på stykket. De begynder at småløbe op mod mig. Jeg har travlt med at fínde ud af hvad der er lam og rå.

Da de er 80 m fra mig vender et lam siden til og jeg får hold på det. Lammet dør i knaldet. Råen og det sidste lam flytter sig 50 m og giver sig til at græsse. De ser mig først da jeg er 40 meter fra det døde lam og de flygter.

[Image: 211009.jpg]

lammet blev skudt med en cal. 22-250, 50 gr. V-max serveret med 1150 m/s. Der var gennemskud. Er spændt på at se hvordan den ser ud under frakken [Big Grin]

Skøn men kort dag.
Svar
#12
Det er da gået bedre end for ham her...

[Image: deerintree.jpg]

Tillykke med dåben.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#13
Tillykke med det lækre stykke skydejern, godt at se at det også virker efter hensigten [Big Grin]

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
#14
Halløj Poulsen, tillykke med dyret og med dyret[Big Grin]

Nu har vi set den både i slap, errigeret og afskudt tilstand ...

Er der ikke kommet noget andet på toppen?

Er selv inkarneret 22-250-bruger, dog ikke i en sådan hardcore version.[Wink]

Har selv skudt et par rådyr med 50 grainskugler, der var også gennemskud. Ellers er jeg gået over til Sierras 60 grains HP.

Skal jeg på hundyrsjagt i Polen igen, er det da også 22-turboen der skal med.

Held og lykke med jagten på den rigtige ladecocktail[:p]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#15
Ja. V-Max ´en kan bruges til andet end at slå ræve ihjel med! [Wink]

Tillykke med lammet.

mvh.
Swift
Svar
#16
takker!!¨

den er blevet pyntet med en Bushnell 6500 4,5-30-50. Jeg er vældig godt tilfreds med kikkerten.

Jeg smider lige nogen billeder på af kuglens arbejde når jeg får afisoleret dyret [Big Grin]
Svar
#17
Stort tillykke herfra...!!!

V-Max er ikke så ringe endda...[Wink]!!

Mvh.
Søren
Svar
#18
jeg havde fået lov til at skyde et rålam, hos en bekendt. Det var planen at junior skulle med. Vi forsøgte os første gang i morges. Vi skulle ligge på kanten af en slugt som mundede ud i en stor eng med sivstykker og brak som grænsede om til en skov. Jeg forklarede knægten at når vi nåede hen til kanten skulle vi være meget stille og ikke bare stikke roen ud over kanten og kigge. Vi skulle snige os afsted os så måske - kun måske kunne vi skyde et dyr. til det svarede knægten" kan vi ikke bare skyde et af dem der? Han havde spottet en rå med 2 lam som gik lige præcis der, hvor jeg ikke havde forestillet mig at der ville gå noget.[Big Grin] de daffede selvfølgelig af inden vi kom på skudhold[Smile] Derudover så vi en enlig rå. kl. 09:30 kørte vi hjem og jeg var vældig tilpas med at knægten snakkede meget om det vi havde set og ikke var skuffet over at vi ikke havde skudt noget.
Hertil aften tog vi afsted igen. Der skete ikke noget den første time andet end at vi så en forfærdelig masse fasaner og en af dem var helt inde på 2 meter fra os enden den så os. Ved 17:00 tiden kom der en rå frem frem. Mads spurgte da han spottede den: må vi skyde den der? men det måtte vi jo ikke...da der så kom et lam og endda et rålam kunne jeg svare ham at den måtte skydes : jamen så skyd sku da far! lammet faldte for en perfekt 50 gr. Hornady SP placeret lige bag bladet. Knægten så det hele og han fik lov til at agere sporhund. Han var god til at pejle ud hvor vi havde skudt fra og hvilken type vegetation lammet havde stået i. Alt i alt en kanon dag! og han ville gerne med en anden gang men bare ikke i morgen, dert ville han sove længe og se "fjerner" hele formiddagen[?]

nå det er vel også godt nok at Poulsenjagtmanien er blevet fortyndet lidt[Smile] i anden generation[Smile]

[Image: okt10039.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)