Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
.22 Hornet
#1
Jeg har en .22 Hornet af mærket Harrington & Richardson.

Der har været mange problemer med egenspredning og undervejs har jeg fundet ud af at projektilerne skulle være lette pga. riffelstigningen, 1 omgang / 16 tommer.Der er dog stadig stor og tilfældig egenspredning.

Nu er mit spørgsmål om det har nogen betydning om jeg bruger .224 projektiler frem for .223

Når jeg går ind på producentens hjemmeside står riflen til .223

Mvh
Ulf
Svar
#2
Du kan brugt begge .223 eller .224 storrelse i 22 Hornet Harrington & Richardson riffel....nej problem. Jeg brugt begge kugle dia.storrelser i mit .22 Hornet M40 Savage og til venner M340 Savage riffel.

Prov en 35gr V Max Hornady kugle i .224 kal. over 12grs af LIL GUN krudt( Hodgden krudt)...[Wink]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#3
Hej Erik,

Jeg har nu prøvet dit råd.
Skud billedet lå over 5 cm (2 Inch.)på 50 meter og det er jeg ikke helt tilfreds med.
Jeg har ikke noget Hodgen krudt, så jeg brugte Vithavouri N110, 10 grs. der er ikke plads til mere.
Nu vil jeg få fat i nogle .223 kugler og så tage den derfra.
Svar
#4
Wulf.....
Maaske prove Sierra 45gr Hornet kugle i .223 dia. og VV110 i dit H&R...osse mange Hornets manglet " Crimp" til kuglene for bedst "accuracy"
Jeg brugt Lee factory " Crimp" die til alt mit Hornets herovre.[Smile]

Du skulle prove LIL GUN og/eller AA1680 krudt.....hvis H&R still har fattig praecisionen,riffel maa ikke vaere "a shooter"

lille note....H&R Hornets ikke kende til praecision herovre i USA

12grs..LIL GUN krudt og V-Max 35 eller 40 gr kuglene i WW hylster med 6 1/2 Remington primers og crimpet kugler ..tops for me [8D]

[Image: 311vvwh.jpg]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#5
Hej Wulf.

Er din H&R riffel helt standard fra fabrikken?

Der er basis for store forbedringer af præcisionen i H&R riflerne.

Først og fremmest skal aftrækket være ok, det kan en bøssemager klare, det tunge og lidt slæbende aftræk er ikke godt for præcisionen.

Forskæftet er et problem.. det kan rettes ved at "bedde" det punkt hvor man skruer skruen fast i forskæftet, jeg kan ikke helt huske metoden, men det er noget med at lægge en passende størrelse o-ring ned i Epoxy i skæftet, jeg skal se om jeg kan grave det frem.

Dernæst check om slagstiften rammer centralt i fænghætten.. hvis den rammer meget skævt er det også dårligt for præcisionen.. desværre er det ikke til at rette på en simpel/billig måde

Det er også vigtigt at der er en ordentlig kikkert-skinne monteret.

Min 243W H&R er rettet på alle disse punkter, men er stadig ekstremt kræsen m.h.t. ladninger der er præcise i den.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)