Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjemtage sigtekikkert fra USA
#1
Dette emne har nok været debatteret til hudløshed, men jeg er stadig i tvivl. Må man købe og tage en sigtekikkert med i bagagen fra USA?
Svar
#2
Købe den: Ja
Tage den med: Ja, men man skal vistnok have en eksporterklæring nu.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#3
Hvorfor det? Der er da ingen her der bekymrer sig over hvor kikkerten skal hen med mindre man er saa fjollet at fortalle nogen det. Kob den og hvis nogen siger noget i DK sig det var en gave du fik i USA.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#4
Hejsa

jeg købte to i Colorado - landede i München og rev alle papirer af mine kufferter - ved forsprøgsel havde jeg købt dem brugt i ...München[Big Grin][Big Grin]
Den holder muligvis ikke i byretten, men det er told der har bevisbyrden[Big Grin][Big Grin]
Svar
#5
Hej

Som jeg har forstået det kræver nogle kikkerter export tilladelse for at måtte udføres fra USA (jeg ved ikke hvad der afgør om en kikkert kan udføres uden export tilladelse eller ej). Anyway, jeg købte en Leupold VXII 4-12 da jeg var i NY sidste år - det gav ikke anledning til problemer i forbindelse med udrejse (ja, jeg gjorde opmærksom på den da jeg checkede bagagen ind).

Hvad angår indførsel i DK er der ingen restriktioner på almindelig optik ud over, at der skal betales told.

Mvh.
Anders
Svar
#6
Hej alle og tak for svarene. Jeg har efterhånden spurgt en del personer, men fået divergerende svar og fortolkninger. Ville nødig ende i klammerier med de amerikanske myndigheder.
Mvh
Phil
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by ahsv

Hej

Som jeg har forstået det kræver nogle kikkerter export tilladelse for at måtte udføres fra USA (jeg ved ikke hvad der afgør om en kikkert kan udføres uden export tilladelse eller ej). Anyway, jeg købte en Leupold VXII 4-12 da jeg var i NY sidste år - det gav ikke anledning til problemer i forbindelse med udrejse (ja, jeg gjorde opmærksom på den da jeg checkede bagagen ind).

Hvad angår indførsel i DK er der ingen restriktioner på almindelig optik ud over, at der skal betales told.

Mvh.
Anders



Ja det er korrekt nok.

Der gælder et sæt regler for hvad en handlende i USA (butik i USA) må sælge til kunder udenfor landet.

Det er anderledes regler der gælder, når det er hvad personer tager med som privat gods.

Der var en sag oppe og vende for nylig, med en køn ung pige (russer) der var blevet sat på sagen at opdrive natsigter og tage dem med hjem til Rusland.

Det var for såvidt ok - hun kunne sagtens købe dem, og det blev slået fast at hun også sagtens kunne eksportere dem i egen bagage - men fordi det havde karaktér af videresalg, røg hun over i en anden gruppe af love, hvor netop de natsigtemidler var for moderne til at de kunne eksporteres.

Jeg husker bare hun blev sigtet - men kender ikke udfaldet.
Og at man bedømte det til videresalg, var fordi der var 4-5 af samme slags.

Så i det store hele, så er det ok at købe tingene i USA - og medbringe dem til eget forbrug.

De få personer der køber sådanne ting til eget forbrug, er ikke dem lovgivningen er rettet imod.

Det er sikkerhedshullerne der er ved eks handel over internettet, hvor man risikerer at et større antal ender i de forkerte hænder.

Egentlig syntes jeg det er noget pjat - for man kan købe nøjagtig det samme i Europa, uden så meget som at få en løftet pegefinger.

Dog kan man lige tjekke med ATF, hvad de mener.
Man risikerer dog at få en skrankepave der ikke kan tage en beslutning i røret, og få afslag... så man må bare kræve et svar med begrundelse.
Generelt er ATF meget godt inde i lovgivningen.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)