Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blaser d99 erfaringer
#1
Hej

Jeg er i gang med en lille "behovsanalyse" omkring en drilling. Er med i noget jagt hvor der er både kron-, då- og råvildt. Til tider er der også godt med snepper. Jeg er derfor gået i gang med at kikke på en drilling nærmere betegnet en blaser d99 i cal 20/7x65R eller alternativt .30 blaser. Jeg svinger dog stadigt mellem Nice to have og need to have. Er der nogen der har erfaring med sådan en fætter.

Mvh. Taby
Svar
#2
Hej Taby

Det er en supper skyder du har kig på der, den er i sig selv "need to have" [8D]
Først er det jo klart vigtigt at den falder godt til dig så du vil kunne skyde uden kikkert.
Jeg har haft en sådan fætter og har kun godt at sige om den, jeg solgte den igen da jeg ikke længere har jagten til at have en sådan, skal jeg have en igen er D99 helt sikkert en top kandidat.
Et minus ved den er at du ikke kan bruge alle tre løb uden at skulle spænde op igen, men hvor tit har man lige brug for det? Jeg foretrækker enten at skyde med kugle eller hagl og ikke begge dele i samme situation.
Jeg havde en Z6i 1-6x24 CD på toppen, de er den stadig fin som fugle skyder, har skudt flere snepper samt rigtig mange lerduer med den.
Kaliber 20/76 har masser af power, har skudt både gæs og råvildt med min, har tilmed skudt gæs med Z6'eren på [Smile]
Alt i alt en super drilling

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#3
Hej Taby.

Har en i 7x65R (den findes kun i 20/76).
Har næsten kun gode erfaringer med den.
Eneste minus i min bog er sikringens lange vandring, der skal bruges et kraftigt og langt tryk for at afsikre den. Det har for mig givet nogle fobiere på hurtige skud til snepper[Sad] Men det vænner man sig vel til, sikringen altså!
Den fritliggende pibe er en fordel, den kan tåle at blive varm. Jeg har prøvet min 99'er i Korsholms skydebio, det er jo sjovt [Smile] der ryger jo lidt krudt igennem når man er derude.
Overflade behandlingen er også er plus, den kan tåle vind og vejr, jeg havde en Gerbrüder Merkel før den blev nærmest rød af rust, bare den var ude i lidt morgen dis.
Jeg er godt tilfreds med den, så thumb´s up.

Mikkel Sørensen.

http://www.wolf-hunter.dk

Hunt fair chase.
Mvh.
Mikkel Sørensen.

http://www.wolf-hunter.dk

Hunt fair chase.
Svar
#4
Spørgsmål til en gammel tråd.
Haglløbene er det med begge aftrækkkere eller er det kun den ene til begge løb?

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win, 260 AI, 30.06
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#5
Det er en aftrækker til hvert haglløb. Når riflen skal afskydes er der en lille "sikring" som skal skubbes/aktiveres.

Jeg har kun prøvet den på flugtskydebanen og der fungerede den prima. Hvis jeg skulle eje en drilling så blev det en D99.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#6
Super. Tak for det Boryx.
Virker riflen så på begge aftrækkereeller kun den forreste?

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win, 260 AI, 30.06
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#7
Kun den forreste.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)