Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En dejlig dag i skoven..
#1
Her lige en lille beretning om hvad der endte med at blive en rigtig dejlig dag i skoven..
Forrige lørdag på en af fællesjagterne havde min 12 årige nevø fået lov til for første gang at opleve en rigtig jagt[Smile]..
Jeg havde sendt ham en rigtig invitation (med posten) så han havde fået lov til at glæde sig længe[:I]..
Han har jo fået alle røverhistorierne om at der altid var rigtig meget råvildt på vores 160ha vi driver på.. Men denne dag skulle vise sig at være meget anderledes[}Smile]..
Den første såt lettede der vel +30 fasaner (men kun de 10 faldt til jorden[B)][B)])..
Vi spottede dog i modlys dog en flot buk der løb hurtigt væk ovre på naboens mark[Sad!][Sad!]..
Men ikke nogen til os denne gang..
Næste såt var noget af en prøvelse for knægten, da en størrere eftersøgning gik i gang lige da såten startede (de skulle lige ud og lede efter et stykke råvildt der var blevet skudt til) så vi ventede i en halv times tid (hvor det var s.... koldt) inden vi kunne høre hundene, men heller ikke her så vi skyggen af dyr[xx(][xx(]..
Tredie såt fik vi en rigtig god post.. Et sted jeg endnu ikke har undgået at se råvildt, men en gang skal jo være den første.. Det var bare lidt ærgeligt at det lige skulle være den dag..
Næstsidste såt var "i mosen" hvor de udsatte ænder skulle på vingerne.. Men godt tunge i røven kom der da 4 af dem på vingerne som jeg fik fat i de 2 af... Selvom de næsten kun fløj i hovedhøjde..
Nu måtte jeg jo nok forberede nevøen på at levende råvildt kom vi to nok ikke tæt på den dag (han havde jo set de 4 andre stykker som "de andre" havde nedlagt)..
Den sidste såt er sådan en "på vej hjem til hytten en" hvor skytterne ikke er lige så op på dupperne med hvor meget de lige lamer osv. da de er sultne og mætte så samme tid..
Men vi blev sat af ved en lille å der går under skovvejen til jagthytten, og lige da hundene blev sat i gang kunne man straks fornemme at her skulle til at ske noget[:p][:p]... Efter kort tid kom der en stor flot 6-ender løbende i krattet, og han så os med det samme og løb igen ind i såten.. Men han bestemte sig så for at vejen ud forbi os var hans bedste alternertiv.. Men der tog han fejl... Et velplaceret skud på halsen med haglbøssen gik og han løb igen ind i såten.. Så blev der stille og en lidt underlig fornemmelse bredte sig.. Havde jeg skudt forbi?? Jeg råbte ind i såten, om der var nogen der havde set en buk, der var blevet træt.. Og lidt efter kom en af "de ældre" jægere slæbende på ham... Jeg løb ind for at tage imod.. Og lige som jeg havde fået ham overdraget råbte nevøen at der var komme endnu et stykke råvildt der nær havde løbet ham over ende...
Så på den måde blev min første 6-ender nedlagt og endnu en pragtfuld dag i skoven for to indløst...[^][^][^]
[Image: buk.jpg]

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#2
Tillykke. Det lyder som om, at I har haft en rigtig god dag sammen.
Walnut
Svar
#3
Hej.
Tillykke med den fine buk,og tak for en fin historie,men du skriver et velplaceret skud på halsen med haglbøssen.....hmm,så plejer de altså ikke at bevæge sig fra skudstedet[Wink]
MVH
LØVIG
Svar
#4
Dejlig historie og mægtig fin buk [Smile] Tillykke [Smile]

Mvh Farmor [Smile]

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)