Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kender i North Safari i Kangerlussuarq
#1
Jeg går rundt med en lille grønlandsfarer i maven og har undersøgt diverse jagtrejsebureauers tilbud på kombineret moskus/renjagt på nettet.

Her er jeg faldet over North Safaris hjemmeside http://www.northsafari.com/jagt.html
som tilbyder flere jagtdage i Kangerlussuarq til en lavere pris end både Buhl og Diana.

Er der nogle som kender firmaet og kan give en forklaring på den lavere pris eller bare har nogle gode råd om jagtrejser til Grønland

Jeg er selv fuldstændig grøn og blank på området, men har selvfølgelig gjort mig nogle støtanker.

Selve rejsen bliver tidligst i september 2011 fordi jeg dels først skal i lidt bedre form til fjeldvandring og dels har dårlige erfaringer med myg fra Sverige. Jeg vil derfor undgå juli og august, hvor der er flest myg på Grønland.

Indtil nu har jeg klaret mig uden et goretex jagtsæt, men jeg kan godt se, at det bliver svært at undvære på en grønlandsrejse. Hvis der er erfarne grønlandsjægere, som har særlig god erfaring med noget specielt jagttøj, hører jeg meget gerne om det.

Jeg har en 3006 med en 3-12 * 56 Zeiss uden bipod, som skyder udemærket med Lapua Mega 12g. Jeg overvejer, at få en harris bipod med kugleled monteret fordi jeg har hørt, at på Grønland er der altid sten eller klippestykker, som en bipod kan støttes på.

Er en bipod en praktisk investering til jagt på Grønland, selv om riflen kommer til at veje mere og bliver mere besværlig af vandre med.

Med venlig hilsen

Lars
Svar
#2
Jeg kender ikke Thomas Olsen, men du kan da evt. maile til de referencer han angiver, og høre om deres oplevelser (de er sikkert positive).

Angående prisen skal du være opmærksom på, at Thomas Olsens priser er uden flybillet. Hvis andre selskaber sælger rejser med flybillet inkluderet, kan det give en væsentlig forskel.

Da jeg fik min trofæjagt på moskus, blev jagten arrangeret af en mand som godtnok var autoriseret outfitter, men det var hans hobby at arrangere jagtture. Til daglig var han bankdirektør, så han kunne jo gå lidt længere ned i pris, end de der skal leve af det.

Jeg ville ikke slæbe en bipod rundt i fjeldene. Som du er inde på, er der klippeblokke nok at tage fast anlæg på, så du kan bare lægge en jakke, en rygsæk eller din hånd mellem klippen og riflen når du skyder. Derimod ville jeg benytte lejligheden til at anskaffe en god jakke med membran, og ellers noget tøj du kan bevæge dig i. Personligt er jeg ikke glad for tunge vandrestøvler. En let fjeldsko fungerer meget bedre for mig, men igen er det en personlig ting, så du skal gøre det der fungerer bedst for dig. En .30-06 med 12 gram Lapua Mega er fortrinlig til både moskus og rener, lav endelig ikke om på noget der, hvis det fungerer godt i forvejen.

Jeg skød min moskus i juli måned, og jeg husker ikke at myggeplagen var særlig slem. Derimod er juli måned højsæson for ørredfiskeri, og jeg har aldrig set så store ørreder i Grønland som dem i Kangerlussuaq. Det skyldes nok, at det ikke er så udbredt med garnfiskeri der. Hvis du holder af lystfiskeri, så genovervej den del. Det er piss#¤%sjovt at gå ned til stranden om aftenen og fange den ene vilde kæmpeørred efter den anden. Du skal bare ikke dræbe flere end du kan spise [:p].

Jeg benytter lige lejligheden til at genopslå et par billeder, så du kan fornemme lidt af stemningen.

[Image: Moskus06formindsket.jpg]

[Image: Moskuspstativformindsket.jpg]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Hejsa

Jeg kender Thomas Olsen personligt men skal understrege at jeg ingen økonomisk interesse har i North Safari.

Thomas er en garvet vildmarksmand og han er 100% seriøs mht North Safari så jeg er ikke et sekund i tvivl om at kunne anbefale hans firma.
Ud fra de faktiske omkostninger på jagt i Grønland lader det til at de "gamle" bureauer har ganske pæne avancer så en stor del af forklaringen på de rimelige priser ligger nok her, ligesom at der ikke betales for en større administration og glittede brochurer osv.

Jeg påregner selv at booke et arrangement hos ham når jeg har fået sparet lidt sammen[Wink]

Jimmy

[Image: Ozzy001.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)